Nieuwe Poll: Einde Al Qaida? |
Voogeltje
Administrator
 WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
Er staat weer een nieuwe poll online, wat stem jij?
Jazeker Misschien Zeker niet Al Qaida?
|
|
|
ledi Oudgediende
 WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Waar heb je die Poll dan verstopt?  |
|
|
nietmeer
|
Ik heb gestemd, maar de poll is weg  |
|
|
Wilco
Oudgediende
 WMRindex: 5.099 OTindex: 7.913 S |
Ik heb ook gestemd, maar nu is ie ook weg  Ik had in ieder geval op 'zeker niet' gestemd, het was al in het nieuws dat de nieuwe 'topman' al is opgestaan  |
|
|
Voogeltje
Administrator
 WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
Irritante poll! Hij is nu wel de hele tijd zichtbaar! |
|
|
nietmeer
|
Anywayz...ik denk niet dat het het einde is van alqaida...althans...er zijn verschillende scenarios mogelijk
1. ze wilden al van Bin Laden af en het was beter om de VS een seintje te geven dan zelf risico te lopen... 2. VS heeft Bin Laden niet vermoord maar heeft het op een akkoordje gegooit met alqaida 3. Alqaida sluit zich aan bij Algida, de Tsjechische naam voor het merk Ola... |
|
|
nietmeer
|
@Henze: Ik stem voor optie 3  |
|
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
ik stem ook voor optie 3  |
|
|
Relpa
Oudgediende
 WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
Er zijn groeperingen die tot 'al Quaida'  gerekend worden maar die nog nooit van Bin Laden gehoord hebben  *Dus heb ik 3e optie gestemd*  Edit: sorry, zat te kijken naar de volgorde die er nú staat  |
|
|
Sophiesticated Oudgediende
 WMRindex: 1.883 OTindex: 7.877
|
Ik stemde "Zeker niet". |
|
|
nietmeer
|
@Relpa: haha..of je zag mijn reactie...en dan zit je nu goed  |
|
|
Relpa
Oudgediende
 WMRindex: 3.482 OTindex: 10.385 S |
Henze, ik zag Sophie's reactie en die zette me aan't denken  *Allemaalnog net op tijd 'rechtgezet' dus alles in orde nu maar be't dus wél met je eens*  |
|
|
Mari0 Senior lid WMRindex: 436 OTindex: 14 S |
"Misschien" Het ligt er voornamelijk aan of er nog financieerders zijn. edit: Aan de redactie, het zou fijn zijn als naast de poll, op de voorpagina een link zou staan, waar men snel kan reageren op de poll  edit2: koppeling gevonden, ik was te voorbarig  |
|
|
Karatekid
|
ik kan hem niet vinden  |
|
|
Mmore
Administrator
 WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Het "chat icoontje" naast de poll titel  |
|
|
deeese Erelid
 WMRindex: 2.776 OTindex: 1.242
|
helaas mischien het begin van het einde van taliban (al betwijfel ik dat al) maar zeker niet het einde van al qaida |
|
|
Mmore
Administrator
|
Ik ben het met @Mari0 eens, als Bin Laden de primaire source was voor geld dan kan dit fataal zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat er voldoende steun uit andere hoeken komt. |
|
|
|
Ze hadden Osama al martelaar verklaard. Hij heeft vast een opvolger aangesteld toen ie nog leefde. De hemel verhoede ons voor Osama 2.  |
|
|
Mmore
Administrator
|
Hij had genoeg kinderen in ieder geval. |
|
|
|
Of misschien een van zijn vertrouwelingen. Zijn opvolgkids zijn namelijk bijna allemaal dood. |
|
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
@Mmore; op nieuwsuur of weet ik veel, zo'n soort programma  was er wel een interessant verhaal van een 'deskundige' (blond haar, blauwe ogen, vind het altijd wel knap als die deskundig zijn in al kaaida  ) die vertelde dat Bin Laden de laatste paar jaar al niet meer zo'n grote invloed had en "Al Quiada" ook helemaal niet bestaat: het zijn allemaal kleine groepen die niet op elkaar afgestemd zijn, geen georganiseerde groep vormen en zichzelf financiëren. De deskundige zei dus dat het geen fluit uit zal maken: er zijn genoeg anderen die de boel kunnen financiëren áls dat al nodig is en de kleine groepjes niet gewoon zichzelf financiëren. Verder zijn er ook 2 potentiële 'opvolgers' die net zo rijk/rijker zijn dan Bin Laden was en dezelfde ideologie hebben. 1 van hen was sowieso al 'het brein' achter vele aanslagen terwijl Bin Laden meer 'het gezicht was'. Die andere zou ook 9/11 hebben bedacht ipv Bin Laden. |
|
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
"Don't kill the messenger" Pilat 30ANC ________________________________ Quote Sophi-e-sticate: Of misschien een van zijn vertrouwelingen. Zijn opvolgkids zijn namelijk bijna allemaal dood. Welke opvolg kids? |
|
|
einstein Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 182 Wnplts: urk T |
alqaida ? dat zijn allemaal stelletje noobs ze schieten maar een beetje in rond ! |
|
|