|
Bolus Senior lid WMRindex: 343 OTindex: 732
|
@WMR-kok: Ik had 1 boek niet gelezen. Mag jij raden welk boek de leraar koos.  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
 Nederlands, Engels, Wiskunde, Biologie, Natuurkunde en Scheikunde.  6,7,5,9,8,7. @Bolus:  Het boek dat jij niet gelezen had.   Je moet ook altijd het dikste boek lezen voor de zekerheid.  |
|
|
Nederland, Engels, Wiskunde, Economie, Natuurkunde en Scheikunde. 6, 5, 9, 7, 8, 9. Ik had getwijfeld tussen biologie en economie. Maar ik heb er geen spijt van gehad want ik wist meer dan mijn klasgenoten op het MBO. @WMR-kok: moet je nu zeggen. Die tip wilde ik 9 jaar geleden weten |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Het vierde jaar met biologie altijd half slapend doorgebracht.  |
|
MuseMatt
Oudgediende
 WMRindex: 3.360 OTindex: 21.667
|
Ik weet mijn cijfers al lang niet meer  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Was trouwens het enigste cijfer wat ze omlaag afgerond hadden.  |
|
|
Quote @WMR-kok: Het vierde jaar met biologie altijd half slapend doorgebracht. Daarom twijfelde ik.  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Had je een 8,5 dan werd het een 9 op de eindcijferlijst.  Had je een 9,8 dan werd het een 9 op je eindcijferlijst.   Ik hoop dat ze tegenwoordig zonder afronden de cijfers noteren.  |
|
|
Lullig van school.
Bij mij werden de cijfers op je diploma afgerond. Op de cijferlijst niet. |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Alles boven de 9.5 wordt een 10 geloof ik. |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Tegenwoordig kom je er niet onderuit! Alles wordt digitaal ingevoerd en tenzij je als docent te lage cijfers invoert wordt het gewoon een 10 |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Gelukkig heb ik de MAVO ruim 30 jaar achter de rug.  |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Precies  |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Tja, een directeur moet zo veel mogelijk aan de kant van zijn collega's staan, maar goed... cijfers kunnen gelukkig niet meer op zo'n manier worden besproken. Dat vind ik wel fijn aan digitale cijfersystemen. |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
|
Ik heb als laatste lichting de MAVO gedaan. Daarna is het VMBO geworden. Bij het VMBO heb je meer keuze in richting. Op de MAVO had ik 2 richtingen: techniek of verzorging. |
|
WMR-kok
Oudgediende
Na de MAVO had ik kwa opleiding maar 1 keus. SHELL bedrijfsschool.  |
|
|
Gelijk werken/leren? |
|
WMR-kok
Oudgediende
Dat was de enigste opleiding die geld betaalde om daar te leren. Mijn vader droeg namelijk niets bij aan mijn opleiding.   En mijn moeder kon de andere opleidingen niet betalen. @Bolus: Een tweejarige opleiding tot proces-operator chemie. |
|
MuseMatt
Oudgediende
|
Ik wou dat ik een betaalde opleiding had  Volgend schooljaar misschien geld verdienen... hangt er van af of de school betaalt of niet!  |
|
|
Balen. Ik kreeg de kans om mijn opleiding vergoedt te krijgen van de Marine. Onder voorwaarde dat ik minimaal 6 jaar bij de marine zou komen. Haal je de opleiding niet mag je alles terug betalen.
Ik had ook kunnen werken/leren maar dat was dan weer niet op die school, op mijn niveau dan. |
|
WMR-kok
Oudgediende
Toen was er ook al sprake van dat je vrijstelling van militaire dienst kon krijgen als je vast werk zou hebben.   Ik kon aan de slag bij Campina in Zevenbergsche Hoek.  Maar ik kreeg maar een contract tot aan militaire dienst.  De gemeente wilde niet de vrijstellingspapieren geven.  Ik moest maar de dienst in van hun.  Dat heeft me kapitalen geld gekost.  Stelletje hufters dat het waren.  Ik ging van 2000 gulden in de maand naar 800 gulden in de maand terug.  Ik heb 16 maanden in militaire dienst moeten zijn omdat ik een uitstel gekregen had voor militaire dienst.  |
|
|
Jij was dan toch ook wel 1 van de laatste lichtingen die in dienst moesten? |
|