|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
@WMR-kok: Niet dat ik weet, maar misschien in de nachtelijke uren  Je weet het nooit in de Bijlmer  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
 Je zou autowrakken kunnen opkopen en voor die races geschikt kunnen maken.  |
|
Blend
Oud Moderator
Ik weet niet of ik dit soort 'spellen' moet stimuleren  Alhoewel het wel leven in de brouwerij zal brengen  |
|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
Lessie, de kilometers gaan goed hoor. Het is meer dat de fabriek zegt 1 op 29,4 en ik haal net de 1 op 20...
net een gesrek erover gehad met de leasemaatschappij, elke eigenaar van de auto's klagen erover... |
|
nietmeer
|
@ladekast: Die berekening is ook, onder ideale omstandigheden en ze schakelen veel sneller door, dan in de praktijk  |
|
Blend
Oud Moderator
@ladekast: Tsja, de eerste auto die bij normaal gebruik het verbruik haalt wat in het boekje staat moet nog gemaakt worden. Maar als je jezelf een beetje verdiept in de testmethode dan snap je ook dat je die waarde nooit gaat halen (zonder kunstingrepen en gevaarlijk weggedrag) |
|
nietmeer
|
|
|
ladekast Oudgediende
|
ja dat heb ik gezien op tv, op een rollenbank zonder te sturen, zonder weersinvloeden en dan van 0 naar 100 in 30 minuten  maar ja, 25 tot 30 % kon het afwijken zeiden ze dus ik rijd redelijk normaal  |
|
FrankB Oudgediende
 WMRindex: 179 OTindex: 13.577
|
ben ik weer  |
|
Blend
Oud Moderator
@ladekast: Ja aan de ene kant slaat zo'n test nergens op, maar aan de andere kant. Je moet ergens een vergelijk maken met een test dat voor elke auto gelijk is. Maar gezien je verbruikscijfers rijdt je een Seat Ibiza/VW Polo? |
|
WMR-kok
Oudgediende
@ladekast:  Een beetje heuvelopwaarts en de wind tegen en het verbruik schiet de lucht in. |
|
ladekast Oudgediende
|
@Blend: jep dat klopt  Seat ibiza ST ecomotive  wel met alles erop en eraan hoor  beetje luxe mag wel als je 45000-50000 per jaar rijdt @WMR-kok: dat bedoel ik, beetje krom allemaal @Blend: sja over dat vergelijk gesproken, laten ze dan allemaal dezelfde testen doen op een bepaalde weg in het land of zo joh  |
|
Blend
Oud Moderator
@ladekast: Dan rij jij nog een heel redelijk verbruik met die drie cilinder koffiemolen  (niet dat ik er iets over mag zeggen met mijn Fiesta met grasmaaier motor) Ze proberen natuurlijk de menselijk factor eruit te halen, want dat is de grootste boosdoener in je verbruik. Ook al rij je hetzelfde stuk weg met dezelfde snelheid, als je ook maar iets 'wiebelt' met je voet is je verbruik al anders. Hier heb ik al heel wat discussies over gehad met klanten. Het blijft een lastig verhaal  |
|
ladekast Oudgediende
|
@Blend: ja die vent zegt net ook tegen mij, 1 op 25 haal je wel hoor als je achter een vrachtwagen blijft plakken of zo. Joh vent rot op, ik ben liever 15 min eerder thuis  trouwens nog een pittig ding hoor met die 1.2 TDI motor, de 180 haalt ie nog  het verbruik schiet dan ietsjes omhoog  |
|
Blend
Oud Moderator
Ach ik bekijk het altijd zo, mijn vorige auto reed (of hij rijdt nog steeds, maar niet bij mij) 1 op 8 als ik geluk had. En nu rij ik 1 op 15. Dus ik rij vet zuinig nu  |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Hoi  |
|
FrankB Oudgediende
|
chocolaaa  |
|
ladekast Oudgediende
|
@Blend: hehe, dat is een fikse verbetering  loha LQ   FrankB: ben je weer ongesteld ?  |
|
Blend
Oud Moderator
Little Queen: hoi  FrankB: @ladekast: Dat dacht ik ook gelijk  |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
Little Queen
Oudgediende
|
Oh lekker chocolade  ! |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
ladekast Oudgediende
|
Little Queen: ook al ongesteld ? @WMR-kok: je bedoelt watte ? @Blend: wat reed je hiervoor ?  |
|
FrankB Oudgediende
|
Quote @ladekast: FrankB: ben je weer ongesteld ?  iedere maand weer heah |
|
Little Queen
Oudgediende
|
@ladekast: Nee  Maar chocolade is gewoon lekker  |
|