Nieuwe Poll: Mauro |
stora Oudgediende
 WMRindex: 18.714 OTindex: 2.861
|
@ninja, waarom is hij hier ooit gekomen en waarom is hij toegelaten dan. Iemand bouwt hier in de tussentijd ook een leven op. We hebben zelf toegelaten dat we iedereen binnenlaten en als je weg moet dan mag je wel blijfen. Als hij hier illegaal was dan had hij nooit naar school gekend. Niet Mauro is ondankbaar, het systeem is verkeerd. Dat laat mensen in het ongewisse. Als jij een Mauro zou zijn , dan zou je ook hier willen blijven. |
|
|
Ninjah Senior lid
 WMRindex: 948 OTindex: 19
|
@stora: Mauro en zijn pleegouders wisten vanaf het begin dat hij niet mocht blijven. Er is dus helemaal geen sprake van onzekerheid. Hij is hier toegelaten omdat hij toen nog een kind was (en geheel alleen). Hij is nu volwassen en kan op zijn eigen benen staan. Hij kan nu zijn volk gaan helpen met de opleiding die hij hier gekregen heeft. Ik denk dat trouwens ook veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Mauro hier opeens wel toelaten heeft veel meer gevolgen. |
|
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
@jackjanjanus:  Hij wist dat hij terug moest, dan had hij destijds de goede opleiding moeten kiezen. |
|
|
nietmeer
|
@WMR-kok: Niet iedereen is in staat een goede opleiding te volgen. Soms ontbreekt het aan capaciteit. @Ninjah: Veel mensen denken dat 18 jaar ook volwassen betekent. Ik geef het je te doen om met 18 jaar naar een voor jou vreemd land te moeten emigreren. Je kent er niemand, je spreekt de taal niet, je hebt geen middelen van bestaan, het land staat als gevaarlijk te boek (er is een negatief reisadvies afgegeven), etc. Ga er maar aan staan. |
|
|
Ninjah Senior lid
|
@Grouse: Nederland is geen liefdadigheidsinstelling. Met die filosofie kunnen we tot 100 jaar gaan doorwerken. |
|
|
stora Oudgediende
 WMRindex: 18.714 OTindex: 2.861
|
@ninja, het gaat niet alleen om Mauro, Mauro is het gezicht geworden van dit soort kinderen. Onzichtbare normale kinderen. Ze zouden zelfs lid van wmr kunnen zijn. Stel je jezelf eens voor als een Mauro? En over 2 jaar speelt dit weer, omdat de politiek het niet aandurft om goed beleid te maken. Als je voor de deur van Nederland staat dan ga je 3 maanden in de wachtkamer en dan of erin, of eruit. Dat is duidelijk. |
|
|
nietmeer
|
@Ninjah: Nederland zou wat meer liefdadigheidsinstelling moeten zijn. Waar komt dat grenzeloze egoïsme toch vandaan? |
|
|
WMR-kok
Oudgediende
@Grouse: Omdat we het niet meer kunnen betalen? |
|
|
nietmeer
|
@WMR-kok: Onzin: Als ik zie hoeveel er hier wordt verspild, dan denk ik dat er overal meer dan genoeg van is. We hebben het in ieder geval een heel stuk beter dan de mensen in Angola. |
|
|
WMR-kok
Oudgediende
@Grouse: Als we iedereen toelaten en laten blijven, blijft er niets over. Dan zitten we net zoals Griekenland diep in de schuld. En dan mag je dus veel meer aan belastingen gaan betalen. |
|
|
Ninjah Senior lid
|
Onzin??? Is de pensioensleeftijd niet verhoogd? Wordt er nu niet gekort op pensioenen? Zitten we niet in de penarie met Griekenland? Je hoeft alleen maar naar het nieuws te kijken hoor. |
|
|
nietmeer
|
@Ninjah: Dat de pensioenleeftijd wordt verhoogd is alleen maar logisch. Toen de leeftijd van 65 jaar werd vastgesteld, was de gemiddelde levensverwachting 68 jaar. Dan kon je mooi nog een jaar of 3 genieten. Tegenwoordig ligt die leeftijd in de buurt van 80 jaar. Is het dan gek dat die leeftijd iets omhoog gaat? Ja, er wordt (misschien) gekort op pensioenen. Is dat zo erg? We houden met z'n alleen nog veel meer over dan mensen in Angola. Ga je dit jaar weer naar Griekenland op vakantie? Of kies je voor Italië? Je gaat toch nog steeds op vakantie? Nou dan. |
|
|
Ninjah Senior lid
|
Quote @Grouse: Je gaat toch nog steeds op vakantie? Nou dan. Precies. Daar werk ik ook voor. Dat wil niet zeggen dat ik niet aan goede doelen doneer. Maar als ik dat doe is dat mijn eigen keuze en niet die van een ander (de staat). Ik neem aan dat jij al je "restant" geld aan goede doelen doneert? |
|
|
nietmeer
|
@Ninjah: In ieder geval een zeer behoorlijk percentage  |
|
|
Ninjah Senior lid
|
@Grouse: Ik geloof er helemaal niets van  |
|
|
ladekast Oudgediende
 WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
die grens moet gewoon elk jaar met 1 maand omhoog  |
|
|
Davh11
Oudgediende WMRindex: 2.175 OTindex: 6.417 Wnplts:
|
(17 jaar) ja kut, dan werk ik dus echt lang  |
|
|
Kameleon Oudgediende
 WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Noem mij onverschillig of naïef, maar je kiest toch zelf wat voor werk je doet? Het lijkt me toch dat je kiest voor leuk werk? |
|
|
Davh11
Oudgediende WMRindex: 2.175 OTindex: 6.417 Wnplts:
|
niet altijd, de werkmarkt is grillig. |
|
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.743 OTindex: 97.361
|
@Kameleon: Je krijgt tegenwoordig niet altijd wat je wilt, dus heb je dan maar te willen wat je krijgt. Zo zijn de tijden. |
|
|
WMR-kok
Oudgediende
Davh11: Jullie kunnen er al rekening mee gaan houden dat jullie tot over de 70 moeten blijven werken.  |
|
|
Ninjah Senior lid
|
@Kameleon: Leuk werk is een mythe of betaald niet. |
|
|
Madarian Oudgediende
 WMRindex: 2.597 OTindex: 5.605
|
@Ninjah: Hangt van je interesses af. Er zijn genoeg personen die van hun hobby hun werk maken. Dan voer je je hobby uit, en krijg je er nog voor betaald ook!  |
|
|
MadKhorne Senior lid WMRindex: 681 OTindex: 38 Wnplts: Tilburg
|
Met de voor mij bekende informatie (en een beetje afgaande op voorgaande reacties) vind ik eigenlijk voor zowel uitzetting als blijven wel wat te zeggen.
Aan de ene kant denk ik dat die regels ervoor zorgen dat we de mensen die het echt nodig hebben kunnen blijven helpen.
Aan de andere kant hebben we het wel over een mens/kind dat hier geheel verwesterd is en hier alles heeft, (pleeg)familie, vrienden, school etc. En als zo duidelijk was dat hij weg moest waarom dan pas na zoveel jaar?
Wat ik nu echt niet snap is dat dit ineens een 2de kamer thema is geworden. Volgens mij is er namelijk een eurocrisis op handen waar ze m.i. beter hun tijd en aandacht aan kunnen besteden en het geval Mauro door een hoge pief van het ind die beslissingen kan maken.
|
|
|