|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
@mamameisje: En je bent geen vegetariër, maar een kannibaal. Je bent toch een mannenverslindster? |
|
nietmeer
|
@WMR-kok: Nee hoor helemaal niet, nouja, bij maar 1 persoon op dit moment |
|
WMR-kok Oudgediende
Ik hoop voor matthijsie dat je botte tanden hebt. |
|
nietmeer
|
Tja, jammer genoeg voor hem heb ik die niet |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
nietmeer
|
Nou hij kijkt vaak genoeg niet uit hoor Hij lokt het zelf ook vaak uit, dat ik weer op hem moet gaan ''jagen'' |
|
WMR-kok Oudgediende
mamameisje: lol |
|
nietmeer
|
@WMR-kok: tja, moet hij maar niet vervelend doen |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.026 OTindex: 93.506
|
@WMR-kok: wat voor vlees eten koeien, geiten, paarden, herten, olifanten, giraffes, .... , dan????? |
|
nietmeer
|
Ik ben er vandoor, laterssss |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
allone Oudgediende
|
@WMR-kok: misschien slik ik per ongeluk ook wel eens een vliegje in, maar toch ben ik vegetarier.. en deze dieren ook .. |
|
WMR-kok Oudgediende
@allone: Maar bij jou is het een bewuste keuze. Een mens is geen vegetariër. Maar jij kiest ervoor om geen vlees te eten. |
|
allone Oudgediende
|
@WMR-kok: dieren maken geen keuzes, dat is het verschil tussen mensen en dieren... maar wel of niet gekozen, toch zijn het planteneters! .. en bovendien is vlees-eten voor jou ook geen keuze het werd je door je moeder gevoerd |
|
WMR-kok Oudgediende
Herbivoren zijn de enigste echte vegetariërs. Een mens kan nooit zeggen, "ik ben vegetariër". Een mens kan alleen zeggen dat ze vegetarisch leven. |
|
allone Oudgediende
|
herbivoren zijn planteneters, zijn olifanten, herten koeien ,enz . daar hadden we het toch ook over |
|
WMR-kok Oudgediende
Zelfs een vegetariër eet dus weleens vlees. En dat is geen bewuste keuze. |
|
allone Oudgediende
|
@WMR-kok: er zijn vele volkeren die al sinds mensenheugenis vegetarisch zijn, en nooit vlees gegeten hebben . die kunnen heel goed zeggen ik ben vegetarier . er is niemand die zeker weet wat de eerste mens gegeten heeft |
|
WMR-kok Oudgediende
De eerste mensen aten alles wat ze maar eetbaar achten. Zoals ik al eender zei, bij de mens is het een bewuste keuze die door je ouders ingehamerd wordt. |
|
allone Oudgediende
|
@WMR-kok: je zou bacterien ook als 'diertjes' kunnen zien, ... en ieder mens en dier heeft bacterien, toch maakt dat je geen carnivoor |
|
allone Oudgediende
|
Quote @WMR-kok: De eerste mensen aten alles wat ze maar eetbaar achten. .. EN DAT WAREN GEEN DIEREN !!Zoals ik al eender zei, bij de mens is het een bewuste keuze die door je ouders ingehamerd wordt. dan is het toch geen keuze, als het door je ouders ingehamerd wordt ?! |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
allone Oudgediende
|
@WMR-kok: er wordt niks ingehamerd, het vlees wordt gewoon op je bord gelegd... ik geloof niet dat de eerste mensen vleeseters waren (mensapen zijn het ook niet), ik denk dat mensen door noodzaak (ijstijden, weinig planten) in sommige gebieden vleeseters geworden zijn. noodzakelijk is het niet, voor een mens, om vlees te eten , want je kunt alleen vruchten en planten en zaden eten, en gezonder zijn dan vleeseters |
|
WMR-kok Oudgediende
Vanaf wanneer begin je een mens een mens te noemen? Voordat we apen waren, waren we iets anders. Toen wij hier nog in grotten woonden, waren er machtige beschavingen met hoog ontwikkelde kennis. Quote: * De gorilla's zijn de echte vegetariërs onder de grote primaten. Zij eten ook bladeren en takjes en hebben grote kiezen en enorme kaakspieren om al dat groenvoer fijn te malen. * De andere mensapen eten wel eens dierlijke producten. Voor de chimpansees zijn dat insecten (vooral termieten) en soms eieren en vlees. In een enkel geval zelfs apen en antilopen. Ze gaan soms gezamenlijk op jacht om kleinere dieren in het nauw te drijven. * De bonobo eet heel soms ongewervelde dieren of kleine zoogdieren, maar hij jaagt er niet echt op. De orang-oetan eet voornamelijk fruit, planten en insecten, maar een enkele keer ook kleine zoogdieren.
|
|
WMR-kok Oudgediende
In Syrië zijn er nu volop problemen. Ook daar begint het volk in opstand te komen. |
|