|
Supermeid01 Erelid
WMRindex: 172 OTindex: 7.021 T |
Nicee!(y) Ik moet m'n stage nog regelen bij de bieb. |
|
Thaiko Erelid
WMRindex: 238 OTindex: 1.814 S |
@Yumi: Ik zie het nu staan. Ik zit ook te denken om een webwinkeltje te beginnen. Vooral voor kabels etc. Maar ik heb niet echt zin om alles in te kopen en dat er achteraf niemand naar mijn winkeltje komt @Supermeid01: Ik moet van half 9 tot 4uur Bookwurm: Ik moet nog 1 week en daarna pas een week vakantie. Wel jammer geen karnaval voor mij dit jaar |
|
nietmeer
|
@Thaiko: Dan zul je dus op zoek moeten naar een dropshipper Voor een webwinkel moet je wel ingeschreven staan bij de KvK |
|
nietmeer
|
@Thaiko: niet treuren want ik moet op mn stage van 8uur tot half5. 1 uurtje meer dus ... carnaval kan mij geen ene biet schelen |
|
nietmeer
|
mn wekker op mn mobiel ging zonet af en ik kon hem niet vinden kwist ff niet meer waar ik hem had liggen, want ik lag ik ook nog een beetje half op en hij lag ergens onder de dekens/vest |
|
Thaiko Erelid
Yumi: Ja dat weet ik. Maar een eenmanszaak is 40-50 euro per jaar dacht ik. Dus dat valt wel mee. het is meer de eerste voorraad van kabels bestellen. Je moet wel een aardig startersbedrag inleggen. Bookwurm: Ik moet nog 2uur terug reizen Carnaval is vet. Beste reden om dronken te zuipen en in een verkeerde bed wakker worden ^^ Helaas ben ik ng maar een paar keer naar carnaval geweest en toen was ik erg klein. |
|
nietmeer
|
|
|
Supermeid01 Erelid
WMRindex: 172 OTindex: 7.021 T |
*zingt ondertussen mee met Gavin Degraw* ik ga slapen, succes met de conversatie. |
|
Thaiko Erelid
|
|
nietmeer
|
|
|
nietmeer
|
@Thaiko: dat zijn dingen die ik echt nooit en nooit en nooit en nooit en nooit en ... zou doen en dankje |
|
nietmeer
|
|
|
Thaiko Erelid
Bookwurm: Ik ook niet or Yumi: Daar heb je gelijk in. Maar je moet wel meer dan 1 product hebben. Stel voor je neemt er 10. Verzend tijd vanuit China is ongeveer 1 maand maar kan erg verschillen. Dus je besteld 20 kabels van elk om mee te beginnen. Dat zijn 200kabels. iPhone kabel is ongeveer 1,50. HDMI is 5euro. Je bent dan toch al snel iets van 600euro kwijt. Ik heb een eigen server voor de website dus dat is gratis maar die kvk is ook nog eens 50 euro. Dan geef je dus 650euro uit om te beginnen. Als het dan niet lukt zit je met 600euro aan kabels. Ik moet nog even zoeken hoe ik het het beste aan kan gaan pakken. Kabels kun je ntuurlijk ook altijd nog op matktplaats verkopen |
|
nietmeer
|
@Thaiko: Heb jij iets speciaals met kabels? |
|
Thaiko Erelid
Yumi: Kabels is iets goedkoops wat iedereen eigelijk nodig heeft. Veel mensen willen een dure tv kopen in een winkel, maar wanneer ze er achter komen dat ze een kabel missen zullen ze dit sneller via internet doen.
Mensen komen altijd kabels, splitters etc te kort. Daarom was ik eigelijk van pan om hier mee te beginnen. En langzaam uit te breiden naar splitters, hoesjes, etc |
|
nietmeer
|
@Thaiko: Ik zie dat je er al heel goed over na hebt gedacht |
|
Thaiko Erelid
Yumi: Wel over de planning van de website. Ook ben ik al een beetje bezig om de website te maken. Maar het moeilijkste is om de mensen nar jouw website te krijgen lijkt mij. Om te adverteren etc |
|
nietmeer
|
@Thaiko: Het mooiste is het als mensen via de zoekmachines op je website komen Dat is gratis, alleen het is wel meer werk Waar maak je de website mee? |
|
Thaiko Erelid
Yumi: Dat is wel erg netjes ja. Ik zit te denken om misschien nog iets van google ads te kopen. Je betaald dan alleen per man die er op klikt. En je kan de doelgroep goed uitkiezen. Dat is opzich wel erg netjes. Ik maak mijn website met Magento, dat is gewoon een open source webwinkel script. Ziet er erg mooi uit. De admin panel werkt gewoon heerlijk. En het mooiste is dat het gewoon goed beveiligd is. Als iemand de gegevens echt wilt dan kunnen ze het natuurlijk wel hacken. Maar ze moeten dan wel erg veel moeite doen. De wachtwoorden staan allemaal geecrypt etc. Dus gewoon vrijwel netjes en veilig. |
|
nietmeer
|
@Thaiko: Als je bij de KvK staat ingeschreven krijg je ook regelmatig bonnen voor google ads. Maar dan nog moet je weten hoe dat werkt want voor je het het weet is er aardig wat advertentietegoed doorheen. Over Magento heb ik gelezen dat het een vrij zware server vraagt. |
|
Thaiko Erelid
Yumi: Ow dat wist ik nog niet, dan moet ik maar snel gaan inschrijven dan kan ik die bonnen alvast gaan sparen Ja je moet het wel goed in gaan stellen. Gelukkig kan je een beetje doelgroepen bepalen. Nu zijn de meesten mensen die op internet bestellen in het algemeen onder de 65 jaar. En boven de 16. En daarnaast een beetje aangeven dat je op technische websites wilt staan. Ik heb hier nog vrij weinig onderzoek aan gedaan. Het lijkt mij iets wat je even goed moet uitzoeken en daarna gewoon zo moet laten. Je hebt er inderdaad een redelijke server voor nodig. Maar daar hoef je geen zorgen over te maken. Ik moet naast dit nog 2 andere websites hosten. Dit doe ik op een erg goede server computer in een speciaal server gebouw. |
|
nietmeer
|
@Thaiko: Je mag maar één keer zo'n bon gebruiken. Ik las net dat je de kabels uit China wil importeren, dan moet je ook invoerrechte betalen. Wist je dat ook al? |
|
Thaiko Erelid
Yumi: Ik moet nog heel even kijken hoe ik het exact ga doen. Ik kan het namelijk ook uit de UK en duitsland laten komen. Da hoef ik geen invoerrechten te betalen aangezien het binnen de EU zit. Alleen kost het dan een klein beetje meer. Ik heb nog niet bekeken wat goedkoper voor mij is. |
|
nietmeer
|
@Thaiko: Ik wens je heel veel succes Ik ga zo naar bed, welterusten allemaal |
|
Thaiko Erelid
Yumi: Bedankt Ik ga ook maar slapen Truste |
|