|
Zuwe Oudgediende
WMRindex: 705 OTindex: 22.390
|
@FrankB: JaJah... |
|
FrankB Oudgediende
WMRindex: 179 OTindex: 13.577
|
@Zuwe: en wat is daar zo erg aan? ik heb dat grote scherm gewoon nodig.. dat kleine stond er nog, en die laptop is gewoon voor school.. |
|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Ik zit nou op 1 scherm te WMR'en en naar een aflevering van Star Trek Voyager te kijken. |
|
FrankB Oudgediende
|
@WMR-kok: laptop is nog steeds op het recovery scherm (argh.. achtelijk traag gewoon) 1 scherm op skyrama/wmr en TV geen idee welk programma |
|
Deus Erelid
WMRindex: 240 OTindex: 2.514
|
ik vind twee breedbeeld computer beeldschermen een beetje overkill maar 1tje is net te weinig maar alleen breedbeeld schermen zijn het waard aan te schaffen imho. Lastig. |
|
FrankB Oudgediende
|
@Deus: niet-breedbeeld kan toch ook? en anders neem je er zo 1 die je 90 graden kan draaien? of een kleinere? |
|
Zuwe Oudgediende
|
FrankB: Niks ergs, ms een luxe? Is je gegunt/d |
|
Deus Erelid
|
FrankB: niet breedbeeld is het niet waard. Je hebt altijd overkill aan beeldscherm gezien gewone A4tjes 1024*768 is het niet, veel ruimte aan de zijkant of kleine hoogte. Daarnaast is 16:9 een veel gebruikt video formaat.
Iets anders als breedbeeld zou ik niet aanschaffen.
Maar ga eens na hoe twee breedbeeld schermen naast elkaar staan. Krijg je nekklachten. Ik heb twee breedbeeld schermen op stage maar gebruik er slechts 1. Echt irritant.
Breedbeeld is perfect formaat. Maar twee ervan is dan weer overkill imho. Lastig. |
|
FrankB Oudgediende
|
@Zuwe: tja, is hard voor gewerkt hoor en dank je, dat je het me gunt @Deus: maar een kleinere is ook geen optie? ik gebruik mijn 2e met name voor skype, msn, en wat programma's zoals probe(temperaturen etc.), of RDP-sessies naar de server heb nog geen nekklachten gehad? |
|
Zuwe Oudgediende
|
FrankB: Zeker! Ms lijk ik bekrompen of 'je het niet gunt' maar dat is het echt niet, ms ben ik van de 'ouwerwetsestempel'? |
|
FrankB Oudgediende
|
@Zuwe: of miss voelde ik me te snel aangevallen ik denk ook dat het een verschil is in leeftijd, en prioriteiten.. en natuurlijk verschillende interesses en hobbies |
|
Zuwe Oudgediende
|
FrankB: ws is dat zo maar: voel me redelijk 'met de tijd mee...' ja toch wel Ook aangezien J B denk ik |
|
Zuwe Oudgediende
|
FrankB: Slaap lekker!!! Weer een paar minuten na Twaaf |
|
Deus Erelid
|
FrankB: hoe frequent gebruik je dat scherm?
Situatie: 1 document waar je in werkt. 1 website bron. 1 excel sheet. Actief switchen tussen bronnen. Stel je hebt twee breedbeelds in een goede hoek van elkaar staan, dan nog valt het ene beeldscherm buiten je blikveld en moet je met je nek draaien. Onoverkomelijk. Breedbeeld is gericht op je blikveld en vangt het volledig.
Ik ALT+TAB als een koning op stage. Tweede beeldscherm actief gebruiken voel je aardig in je nek na een tijdje. ik iig. |
|
FrankB Oudgediende
|
@Zuwe: maar ik neem aan dat jouw interesses niet IN de computer liggen @Deus: altijd eigenlijk wel.. half scherm msn(openstaande gesprekken en lijst met contactpersonen), andere helft skype.. en over al dat heen vaak nog een internetbrowsers of RD Psessie(standaard op het linkerscherm), en nog verder op de achtergrond outlook. dit is eigenlijk altijd hetzelfde, op de 23" heb ik dan vaak nog een browser, filezilla, een office programma, of een game open: ligt er maar aan wat ik doe |
|
Deus Erelid
|
FrankB: zit je ver van je beeldschermen af zodat je ze allebei in je blikveld hebt of zit je de hele tijd te draaien dan? |
|
Zuwe Oudgediende
|
FrankB: ervoor!!! |
|
FrankB Oudgediende
|
uhm, ik kan het zo niet opmeten... 1,5x de lengte van mijn toetsenbord ongeveer, als ik rechtop zit |
|
WMR-kok Oudgediende
Eigenlijk zou het scherm helemaal rondom je moeten zitten. |
|
FrankB Oudgediende
|
@WMR-kok: dat gaat na een tijdje wel vervelen hoor ben je steeds je browser kwijt |
|
Deus Erelid
|
@WMR-kok: nee, hoogste resolutie scherm atm is volgens mij eigenlijk 3 a4tjes breed en heeft een lichte curve. Zoals ik al zei, beeldschermen worden ontworpen om volledige gebruik te maken van je blikveld. Als je er ver vanaf moet gaan zitten om meerdere schermen in de gaten te kunnen houden heb je lagere resolutie nodig voor leesbaarheid en daalt de ruimte efficiency Je blikveld is de beperkende factor als het op beeldschermen aankomt |
|
WMR-kok Oudgediende
FrankB: Het zou schitterend zijn voor spellen die in de ruimte gebeuren. @Deus: Een aol scherm kan gebogen worden. Men is ook bezig om folieschermen te ontwikkelen. |
|
Naaoomii Oudgediende
WMRindex: 1.876 OTindex: 26.721 S |
Lang geleden maar hoi |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
FrankB Oudgediende
|