|
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@Deus: die hoef ik ook niet van jou @jano: is het niet, hooguit een plaats waar je "bijles" in dat schoolvak kunt krijgen |
|
jano Senior lid
WMRindex: 594 OTindex: 360 T S |
@emmertje: Gelukkig want mijn Duits is Uber slecht |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.015 OTindex: 93.496
|
parlez vous francais?
|
|
nietmeer
|
@emmertje: Ik typte het fonetisch, hoeveel Duits denk jij ga ik gehad heb? |
|
Sophiesticated Oudgediende
WMRindex: 1.883 OTindex: 7.877
|
~gaat slaapthee zetten en zichzelf naar bed werken~ Morgen moet ik schandelijk vroeg opstaan en dus - mama's werk - vroeg naar bed. |
|
Deus Erelid
WMRindex: 240 OTindex: 2.514
|
|
|
jano Senior lid
@allone: Ik kan alleen maar zeggen dat ik geen frans spreek en misschien dat een stokbrood bestellen me ook nog wel lukt. Nee talen zijn niet echt aan me besteed |
|
allone Oudgediende
|
@jano: geeft nix, als je nooit naar het buitenland gaat heb je t ook niet nodig @Deus: doe je je stage in het duits of in het chinees? |
|
jano Senior lid
@allone: Klopt maar ik houd van reizen Vorig jaar 5 maanden in Spanje gewoond en zit nu voor 5 maanden in Vancouver dus nooit naar het buitenland gaat niet helemaal op |
|
allone Oudgediende
|
@jano: ... en wat en hoe spreek je daar dan? |
|
jano Senior lid
@allone: Hier spreek ik engels en in spanje sprak ik meestal engels en soms wat spaans. Mijn engels is de afgelopen jaren strek verbeterd |
|
allone Oudgediende
|
@jano: nou, dan kan je toch niet zeggen dat je geen talen spreekt! en natuurlijk, al doende leert men... |
|
jano Senior lid
@allone: Ik spreek ze wel ben er alleen niet goed in. Spreek nederlands en engels. En dan camping duits,frans en spaans Ik kan een brood etc bestellen maar ze moeten niet tegen mij gaan praten dan gaat het fout |
|
allone Oudgediende
|
@jano: ach nou ja, met engels kom je al een heel eind... en als het nodig is, en je meer in het buitenland bent, zal je vanzelf van die andere talen ook wel meer leren.. denk je niet? |
|
Deus Erelid
|
@allone: hankiepankie shou mou maar seriously, als een taal het waard is om te leren is het wel mandarijn of han chinees of weet ik hoe het heet china will rule the world in a few decades no doubt about it. |
|
jano Senior lid
@allone: Ja da denk ik wel. Toen ik naar spanje vertrok kon ik niks ik kon alleen zeggen yo no hablo español nu kan ik toch wel iets meer. Voor gewoon iets te bestellen etc. Mijn ervaring is dat de beste manier van leren is door het gewoon te doen. En misschien was opletten op school ook een goed idee geweest maar dat is te laat nu. |
|
allone Oudgediende
|
@jano: ja...op school leer je de basis, grammatica, .. maar spreken leer je alleen door het te doen. @Deus: also, du sprichst kein deutsch, sondern chinesisch?? |
|
jano Senior lid
@allone: Das waar maar soms is de grammar ook wel makkelijk hoor @Deus: nihao (meer chinees ken ik niet) |
|
allone Oudgediende
|
@jano: mij hebben ze van school gestuurd omdat ik niets deed.. maar uiteindelijk hebben al vele buitenlanders gedacht dat ik duitse of engelse ben... alleen omdat ik het veel heb moeten spreken, en het me daarom gemakkelijk afgaat,.. dus.. don't worry, al doende leert men!! |
|
jano Senior lid
@allone: als mensen raden waar me accent vandaan komt hoor ik de raarste dingen. Van texas tot oost europa. Ik wacht nog op de persoon die zegt dat ik uit rusland kom Ik vind het altijd wel grappig en mijn engels is nu goed genoeg de laatste keer dat ik een test deed was het op het hoogst mogelijk level dus daar zal ik maar niet over klagen. Het zijn meer me frans duits en spaans die heel slecht zijn |
|
Deus Erelid
|
@allone: spot on. Ich verstehe es aber sprechen/typen is etwas anderes Super geil klasse cool ! Kügelschreiber |
|
allone Oudgediende
|
@jano: tja, engels wordt met zoveel accenten gesproken.. frans spreek ik ook niet, hoewel ik het 4 jaar gehad heb op school.. je leert een taal alleen al je hem nodig hebt... misschien zul je frans of duits of spaans nooit nodig hebben.. en wanneer wel, dan komt t waarschijnlijk wel... @Deus: ach so, das vertehe ich.. und wenn du es verstehst, und man versteht dich.. das reicht ja auch |
|
Deus Erelid
|
@allone: manks moj gewoon plat proat'n en dan versteehtst wah of gewoon met wijde boog om duitsers heen lopen |
|
jano Senior lid
@Deus: Ik ben helemaal voor het laatste gewoon vermijden (moet uitkijken zit hier met 3 Duitsers op kantoor) |
|
allone Oudgediende
|
@Deus: ah, en welk plat / dialekt is dat? ja, vaak werkt dat.. maar duitsers ontwijken in duitsland lijkt me niet makkelijk @jano: met 3 duitsers op kantoor in vancouver? |
|