|
nietmeer
|
@Delenn: ja maar de veroorzakende ziektenverwekker is besmettelijk. gevolgen zijn dat niet |
|
ladekast Oudgediende
WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
hey miadia hoe is het met de kleine ? |
|
Delenn Oudgediende
WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
@Deus: alles; dementie gaat terug in de ontwikkeling, dus eerst pen goed beet kunnen houden en andere fijne motoriek, praten, zelfstandig aan kunnen kleden en zindelijkheid, daarna taalbegrip, grove motoriek (oa lopen), als laatste goed slikken= longonsteking-->dood. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
: Creutzfeldt Jakob, aka: gekke koeien ziekte
nee: dat is BSE
CFJ is de HSE |
|
ladekast Oudgediende
|
|
|
Delenn Oudgediende
Banaal: dus? dat is toch met de meeste besmettelijke ziektes zo? koorts is ook niet besmettelijk maar de veroorzaker van koorts wel. Tis niet héél besmettelijk en sowieso héél zeldzaam, maar het ís wel besmettelijk @heraux: Creutzfeldt Jakob wordt afgekort naar CJD en BSE is alleen maar een variant, niet een heel andere ziekte dus de vergelijking gaat wel op. Ook omdat de mens wél ziek kan worden van BSE. De echte CJD komt inderdaad niet van koeien en is niet besmettelijk, maar de BSE variant is wél besmettelijk en veroorzaakt dezelfde symptomen en neurodegeneratie laat ik hem nou voor het eerst eens begrijpen |
|
nietmeer
|
Spierpijn hoort bij griep, maar het is onjuist om te zeggen dat spierpijn besmettelijk is. het griepvirus is dat.
En hou nu maar je mond en maak een sandwich voor me |
|
ladekast Oudgediende
|
@Delenn: zucht, altijd iemand die het weer beter weet hurr |
|
Supermeid01 Erelid
WMRindex: 172 OTindex: 7.021 T |
*komt zingend binnen* |
|
Deus Erelid
WMRindex: 240 OTindex: 2.514
|
@heraux het is wel bekend onder gekke koeien ziekte want de media vind dat natuurlijk een veel beschrijvendere spannende naam voor de ziekte als CJD het is niet correct wellicht, maar het staat wel als bekend |
|
Delenn Oudgediende
Banaal: nou denk je (denk ik) een stap te ver. griepvirus-->griep-->spierpijn Spierpijn is inderdaad niet besmettelijk, griep wél(wat weer veroorzaakt wordt door het griepvirus) BSE-->Creutzfeldt jakob dementie-->geheugenverlies in mijn optiek is dus de dementie hier wél besmettelijk (ook al is het niet door hoesten besmettelijk, als ik de hersenen van iemand eet (... ) met CJD krijg ik ook CJD) *gaat nu sandwich maken* |
|
MIADIA Oudgediende
WMRindex: 5.490 OTindex: 6.503
|
|
|
nietmeer
|
kijk griep virus veroorzaakt de "griep" een van de gevolgen van griep is spierpijn
Creutzfeld wordt door prionen veroorzaakt en veroorzaakt creutzfeld jacob. het gevolg is dementie. zo bekijk ik het |
|
Delenn Oudgediende
maar creutzfeldt jakob=dementie, je krijgt er geen andere dingen van; dementie is geen symptoom eniewees eiiiiiigenlijk moet ik aan het werk dus ik ga net doen alsof ik werk ok? |
|
nietmeer
|
Ah, ik zie de taxi voor rijden. Later poezen! Op naar de Wondverpleegkundige en arts assistent en daarna naar de revalidatie |
|
MIADIA Oudgediende
|
|
|
ladekast Oudgediende
|
@MIADIA: goed om te horen ik ben weer weg, laters |
|
nietmeer
|
Hallo iedereen |
|
MIADIA Oudgediende
|
|
|
Supermeid01 Erelid
WMRindex: 172 OTindex: 7.021 T |
mamameisje heeeeee schat! Net een leuke nieuwe Trenchcoat gekocht. |
|
Deus Erelid
WMRindex: 240 OTindex: 2.514
|
iemand heeft iets op mijn voicemail gezet en ik moet mijn voicemail nog instellen. Damn wat een keuze menu moet ik doorwerken |
|
MIADIA Oudgediende
|
|
|
Delenn Oudgediende
@Deus: tis me nog nooit gelukt daar doorheen te komen dus heb nog steeds geen voicemail |
|
nietmeer
|
Geen lading verband meer om mijn voet . Alleen nog een dotje alginaat in de wond en een pleister erover |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
als je die voicemail nu eens kon omzetten in een mp3 die dan in je mail terecht komt.. hmm
Asterisk - PBX - dat zou de oplossing kunnen zijn. |
|