|
nietmeer
|
|
|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
|
|
nietmeer
|
arme kok, ik wou er trouwens ook niet uit, halverwege, en toen hebben ze met er uit getrokken en dat vond m'n moeder niet leuk |
|
WMR-kok Oudgediende
Hayle: Heb je toen nog aangifte gedaan wegens kindermishandeling? |
|
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@WMR-kok: Ik heb het 3 weken langer kunnen uithouden dan de dag dat m'n moeder uitgeteld was Had eigenlijk 23 maart eruit moeten komen, maar dat werd dus 15 april |
|
nietmeer
|
@WMR-kok: nope, m'n ouders lieten het niet toe |
|
WMR-kok Oudgediende
@emmertje: Maar goed dat het niet 2 weken eender was, dat zou een grap zijn geweest. Hayle: Dan heb je flink liggen te janken van frustratie. |
|
nietmeer
|
|
|
WMR-kok Oudgediende
Hayle: Toen je eruit was, geen billenkoek gekregen? |
|
nietmeer
|
nee ook niet |
|
WMR-kok Oudgediende
Bij mij hebben ze mijn longen flink laten trainen. Hayle: Je hebt zeker een kleine longinhoud? |
|
nietmeer
|
@WMR-kok: hmm, niet echt. ik kan een wedstijdbad heen en weer zwemmen met maar 1 keer ademhalen dus voor dat je onderwater gaat als je begint |
|
WMR-kok Oudgediende
Toen ik naar de Shell bedrijfsschool ging, kreeg je een complete medische keuring. Daarbij wordt ook gekeken naar je longinhoud. Alleen registreert het apparaat maar tot 7 liter longinhoud. Met de test door een slang blazen blies ik het wijzertje van het papier af. Ze hebben mijn longinhoud geschat op 7,5 liter. |
|
nietmeer
|
hahaha, dat haal ik niet denk ik |
|
WMR-kok Oudgediende
|
|
nietmeer
|
dat zou best kunnen? hyperventileren.. dat heb ik nog nooit gedaan |
|
WMR-kok Oudgediende
Om zoveel mogelijk het CO2 uit je bloed te laten gaan. Onder water kan je niet ademhalen, dus bouwt het CO2 gehalte zich langzaam op. De duizeligheid verdwijnt snel. Parelduikers kunnen wel tot 18 minuten onderwater blijven op 1 teug lucht. |
|
nietmeer
|
oh, zij liever dan ik |
|
WMR-kok Oudgediende
Als je aan het hyperventileren bent en je wilt daar snel vanaf komen, dan moet je je adem vasthouden. Dat werkt het snelste. |
|
nietmeer
|
|
|
WMR-kok Oudgediende
Hayle: Heb je weleens last van de hik en kan je er niet vanaf komen? Dan moet je een hand lichtjes tegen de maag drukken en zeer rustig gaan ademhalen. Je bent als het goed is binnen 10 seconden van de hik af. Werkt bij mij altijd. |
|
nietmeer
|
ja maar ik heb een ander trucje: linker hand op rechterschouder en dan 10 slokken water drinken (met rechts glas vast houden) |
|
WMR-kok Oudgediende
Hayle: Dan moet je wel een glas water in de buurt hebben. |
|
nietmeer
|
@WMR-kok: ja of een fles water ofzo het werkt eigenlijk met ieder drankje |
|
Supermeid01 Erelid
WMRindex: 172 OTindex: 7.021 T |
|