hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-9 10:00 - 75193 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 269 270 271 [272] 273 274 275 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

30-07-16 23:21:23
nietmeer
@Jawel: 56 Genummerde delen geschreven door Willy van der Heide en dan nog eens een heleboel waar geen schrijver van vermeld wordt.

30-07-16 23:28:02
nietmeer
@Heusdenaar;

'Nadat er woensdag arrestatiebevelen voor 47 journalisten zijn uitgevaardigd door de Turkse regering, hebben nu 3 persbureaus, 16 tv-stations,15 tijdschriften, 45 kranten, 29 uitgevers en 23 radiozenders het bevel gekregen om de deuren te sluiten. Dat meldt Andolu Agency. In totaal worden er 130 mediaorganisaties gesloten. Veel van deze media hebben kritiek geuit op de president of zouden de beweging van Fethullah Gülen steunen.'

Zie, 'kritiek geuit', niet beledigd! Hij is dus inmiddels zo ver dat hij ook mensen en organisaties laat oppakken of sluiten wegens kritiek leveren, niet wegens belediging....

Jouw vader is een wijze man.... Die weet hoe de vlag er bij hangt..

Fethullah Gülen woont in Pennsylvania, in het hart van Amerika. Hizmet, zijn partij, of liever gezegd, zijn politieke beweging, is enkel door Turkije als een terroristische beweging verklaard! Naar mijn beste weten is er geen enkel ander land op aarde die Hizmet een terreurorganisatie noemt of heeft verklaard!

Zo ik zei, Gülen woont in Amerika, een land dat, (ontegenzeglijk vooral door eigen schuld), door zowat elke terreurorganisatie ter wereld verfoeid en bestookt wordt. Toch mag Gülen gewoon in Amerika blijven en zal hij niet aan Erdogan uitgeleverd worden.

Waarom? Omdat zelfs Amerika niet gelooft dat Hizemet een terroristische beweging en Gülen een terroristenleider is. Zouden ze dat wel denken dan zou Gülen met de snelheid van het licht naar Turkije gedeporteerd worden! De bestempeling tot terroristische organisatie is enkel en alleen te danken aan de persoonlijke haat van Erdogan naar Gülen!

Ik heet Bert, niet Nostradamus, maar ik voorspel dat Turkije een bijzonder zware tijd staat te wachten.

Nederlanders staan er om bekend een zeer nuchter volk te zijn, toch is het aantal vakantieboekingen naar Turkije de afgelopen tijd behoorlijk gedaald. Turkije is noig steeds een zeer populair vakantieland, maar de teloorgang is inmiddels ingezet, hierdoor zullen veel Turken die min of meer van het toerisme leven de eerste klappen gaan voelen.

Ook in ander elanden wordt Turkije steeds minde populair, Spanje Portugal en Gambia profiteren hier het meest van, de boekingen naar deze landen is fors gestegen. Nu heb je nog veel mensen die Erdogan aanhangen, maar wat als ze de broeksriem moeten aanhalen? Zullen de mensen dan nog steeds blij met hem zijn?

.

Laatste edit 30-07-2016 23:53

31-07-16 07:44:30
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.059
OTindex: 64
Heb je ook ergens gelezen dat Gülen en zijn aanhangers zelf toe hebben gegeven dat ze achter de mislukte coup zaten en dat ze Turkse bevolking achterlijk en dom noemen omdat ze de coup hebben tegen gehouden? Beste SamuiAxe: jij en velen op wmr en in de westerse landen willen dit misschien niet geloven maar ook de Westerse media is niet altijd eerlijk

Laatste edit 31-07-2016 07:45

31-07-16 08:18:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.795
OTindex: 93.006
Quote @Heusdenaar:
jij en velen op wmr en in de westerse landen willen dit misschien niet geloven maar ook de Westerse media is niet altijd eerlijk
dat weet ik, heb ik zelf ervaren, media zijn niet te vertrouwen, het gaat ze voornamelijk om kijkcijfers, en om drama.. objectief zijn ze zeker niet

31-07-16 10:30:13
nietmeer
@Heusdenaar:
Quote:
'..jij en velen op wmr en in de westerse landen willen dit misschien niet geloven maar ook de Westerse media is niet altijd eerlijk..'


De media in de Oosterse landen is wel eerlijk denk je? ;)

Natuurlijk moet je niet alles geloven wat je leest, maar waar rook is, is vuur.. Ofwel, hoewel ik best wil geloven dat sommige verhalen over Erdogan opgeklopt zijn geloof ik wel dat er meestal wel degelijk een kern van waarheid aanwezig is!

Des te vaker ik hetzelfde tegenkom op vele verschillende sites uit vele verschillende landen, des te meer waarde hecht ik er aan.. Het lijkt misschien wel zo, maar ik ga enkel wanneer het over trivialiteiten gaat enkel af op Wikipedia. Als het echt serieus is dan stroop ik letterlijk het internet af naar meer informatie. Dat kan ik omdat ik de tijd daarvoor heb.

Ik wil wel even iets verduidelijken: Ik heb niets met Erdogan te maken, de beste man legt mij persoonlijk geen haarbreed in de weg! Mijn zorg is dan ook niet op mijzelf gericht maar op de Turkse bevolking waar ik om een of andere reden een zwak voor heb.


31-07-16 11:07:55
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.059
OTindex: 64
SamuiAxe: Misschien wel interessant voor je om eens uit te zoeken hoe ver Turkije is gegroeid sinds Erdogan? Zie je ook eens iets positiefs over hem

31-07-16 13:13:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.795
OTindex: 93.006
Ironman Maastricht afbeelding

31-07-16 13:39:31
nietmeer
@allone: Wat is dat? 8O Soort parade of zo?

31-07-16 17:59:21
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.795
OTindex: 93.006
SamuiAxe: nog niet opgezocht? *)
nee, ze zwemmen in de Maas, 3,8 kilometer
vond het wel een aparte foto, vandaar dat ik hem wilde delen.. :)
.. en daarna fietsen ze 180 kilometer door het Limburgse heuvelland plus nog 42,2 kilometer hardlopen in en rond Maastricht

eh nee, ik doe niet mee :P

Laatste edit 31-07-2016 18:11

31-07-16 19:04:18
Jawel
Oudgediende


WMRindex: 1.679
OTindex: 8.093
Quote SamuiAxe:
@Jawel: 56 Genummerde delen geschreven door Willy van der Heide en dan nog eens een heleboel waar geen schrijver van vermeld wordt.


Volgens mijn boekjes is deel 36 (Kloppartijen in een koelhuis) de laatste op naam van Willy van der Heide en zelfs die is al voltooid door Peter de Zwaan (dit geldt trouwens al vanaf deel 33, Een zeegevecht met watervrees). Vanaf deel 37 (Superslag in een supermarkt) staan de boekjes helemaal op naam van Peter de Zwaan.

31-07-16 20:47:29
nietmeer
@Jawel: Ik lees ze niet, maar in mijn biebje staan ze gewoon op naam van van der Heide. Je kunt gelijk hebben hoor, het is niet mijn genre.

Hoe dan ook: ik heb 56 genummerde delen en nog een heleboel ongenummerde Bob Evers boeken.

.

Laatste edit 31-07-2016 21:05

31-07-16 21:01:03
nietmeer
afbeelding
.
.
.
afbeelding

Laatste edit 31-07-2016 21:01

01-08-16 09:52:40
nietmeer
Ik zag deze video daarstraks op FB. Ik vind 'm zo geweldig mooi dat ik 'm met jullie wilde delen en heb opgezocht op YT. Kijk en geniet, prachtig!!

Uniform Universe

.

Laatste edit 01-08-2016 09:54

01-08-16 11:48:27
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.608
OTindex: 7.913
SamuiAxe: Beetje laat, maar nog bedankt voor de foto.
Zelf ben ik ook wel eens zulke watervallen afgegaan (bijv. in Slovenië), maar daar zijn helaas niet zulke prachtige foto's van.

Je kunt het overigens in Nederland alvast een beetje oefenen door vaak met de kano van de hoge duikplank te gaan, dat is ook erg leuk.

01-08-16 11:52:17
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.795
OTindex: 93.006
@venzje: de hoge duikplank??? mis je dan niet het water? 8O

01-08-16 12:11:41
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.608
OTindex: 7.913
@allone: Nee, tenzij degene die je er vanaf duwt héél erg zijn best doet en je aan de overkant belandt. Dan heb je het water gemist. :+

01-08-16 13:37:06
nietmeer

01-08-16 13:45:12
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.608
OTindex: 7.913
SamuiAxe: Zoiets dus! :ja:D
Alleen is het prettiger om toch maar een kanohelm op te zetten die je oren beschermt. Het wateroppervlak dat door de boot wordt opengespleten heeft namelijk de neiging om precies ter hoogte van je hoofd weer dicht te klappen en dat voel je soms flink op je trommelvliezen.

01-08-16 13:50:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.795
OTindex: 93.006
@venzje: SamuiAxe: :D

toch een soort 'droogkanoën' dus, alleen de landing niet :P

andere beelden

01-08-16 13:58:33
nietmeer
@venzje:

Ik zit met mijn bek open de video van @allone te kijken! Ik ben van de grootste kerel niet bang, maar dit zou ik echt niet durven :nee

Wildwater kajakken is niet voor watjes, dat zie ik wel!

Waarom gooien ze de peddel weg als ze de waterval afduiken? Dan kom je toch zonder peddel te zitten? 8O

01-08-16 14:00:18
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.795
OTindex: 93.006
SamuiAxe: ik zou het ook niet durven :nee
maar het lijkt me ook verstandig om eerst wat te 'oefenen' :)

Laatste edit 01-08-2016 14:00

01-08-16 14:34:07
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.608
OTindex: 7.913
SamuiAxe: Zelf zou ik het ook niet doen (net als de meesten in het filmpje). Maar ik zie wel dat degenen die dat wel doen vervolgens plat voorover op hun boot gaan liggen om zo gestroomlijnd mogelijk de uiteindelijke duik te maken. De enorme klap onderaan vang je zo het best op en zonder dat gevaarlijke obstakel voor je lichaam is het gevaar het kleinst. En zo'n diepe, gestroomlijnde duik geeft ook een bepaalde kick.

Er is nog een reden te bedenken. Het neerstortende water duikt beneden onder het terugstromende water en als je precies op die scheiding blijft hangen, kom je daar soms niet meer uit. Het devies is dan: uitstappen en naar beneden duiken, dan word je vanzelf met de onderstroom meegenomen.
Met zo'n gestroomlijnde torpedovorm breng je de kans op vastraken terug tot een minimum. En eskimoteren (het weer overeind draaien nadat je bent omgeslagen) kan ook zonder peddel.

Persoonlijk zou ik er toch voor kiezen om de peddel naast me te houden, evenwijdig aan de boot. Maar ik vaar dan ook doorgaans in een Canadese kano. Daarin zit je op de knieën met een enkele steekpeddel. Die leg je automatisch al naast je en ook het vooroverbuigen voor de stroomlijn is gemakkelijker als je op je knieën zit.

Mind you: deze mensen zoeken wel extreme watervallen uit. De mijne waren minder dan 10 m hoog en tegenwoordig haal ik dit soort fratsen echt niet meer uit! :nee

Laatste edit 01-08-2016 14:37

12-08-16 20:55:16
nietmeer
@Heusdenaar: Ik heb je inmiddels diverse malen zeer uitgebreid geantwoord op opmerkingen en vragen van jou en helaas moet ik vaststellen dat je vaak plotsklaps stopt met reageren zodra je (klaarblijkelijk?) inziet dat ik met punten naar voren kom die je niet kunt weerleggen..

Ik kan er naast zitten, maar het komt een beetje op mij over dat je liever je tanden laat trekken dan iemand gelijk te moeten geven. Nu heb je dat weer gedaan na mijn uitvoerig antwoord betreffende Ghadaffi. Ik besteed tamelijk veel tijd aan mijn antwoorden, zeker als het om zeer serieuze onderwerpen gaat. Als ik dan een muur van stilte terug krijg dan is dat bijzonder onbevredigend voor mij.

Ik weet dat je inmiddels een paar keer online bent geweest en op zeker mijn reactie betreffende Ghadaffi gelezen hebt. Je verdomt 't evenwel om te reageren! Al was het maar een leesbevestiging. Dit doe je met regelmaat best vriend. Tuurlijk, hoef je ook niet te doen. Maar ik hoop dat je begrijpt dat ik vanaf nu geen tijd meer ga besteden aan mijn antwoorden aan jou, het voelt wat dat aangaat een beetje als 'Parels voor de zwijnen'...

Even goede vrienden hoor en ik zal zeker nog op postings van jou reageren, maar ik ga er geen tijd meer aan verspillen, dat niet ;)

.

Laatste edit 12-08-2016 21:22

12-08-16 21:49:41
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.059
OTindex: 64
SamuiAxe: Als ik vindt dat ik mijn mening moet geven zal ik dat ook zeker doen. Je kent me als het goed is langer als vandaag en idd ik ben een paar keer heel even online geweest en echt heel even omdat ik vanwege omstandigheden geen tijd had in lange discussies. Ik vindt het echt jammer dat je denkt dat ik stop met posten als jij vindt dat je met je punten naar voren komt. Want dan ken je me waarschijnlijk toch nog niet.

12-08-16 21:52:13
nietmeer
@Heusdenaar: Nou, dan maak je toch tijd? :) Maar serieus, natuurlijk ken ik je niet goed, we kennen elkaar enkel van hier. Ik kan me dus inderdaad vergissen. Ik ga rustig zitten wachten tot je de tijd gevonden hebt om mij te antwoorden, oké? ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 269 270 271 [272] 273 274 275 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven