hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-9 18:00 - 75192 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 280 281 282 [283] 284 285 286 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

05-09-16 20:33:17
nietmeer

05-09-16 22:56:25
nietmeer

05-09-16 23:20:41
nietmeer
afbeelding

What Einstein, who was a confirmed agnostic, actually said about his religious beliefs included the following REAL quotations:

"The word god is for me nothing more than the expression and product of human weaknesses, the Bible a collection of honorable, but still primitive legends which are nevertheless pretty childish. No interpretation no matter how subtle can (for me) change this."

"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."

"A knowledge of the existence of something we cannot penetrate, of the manifestations of the profoundest reason and the most radiant beauty - it is this knowledge and this emotion that constitute the truly religious attitude; in this sense, and in this alone, I am a deeply religious man."

20-11-16 05:55:36
nietmeer
Turkse politici willen een wet accepteren die het verplicht stelt dat meisjes onder de 18 jaar die verkracht zijn om met hun verkrachter te huwen, waarna deze gepardonneerd wordt.. Het gaat goed met Turkije! Ben eigenlijk benieuwd wat onze grote vriend @Heusdenaar hier van vindt.. Is Erdogan nog steeds zo'n goeie vent denk je?

20-11-16 06:29:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.793
OTindex: 93.005
Quote SamuiAxe:
afbeelding
except that scientists suppress and ignore and reject all knowledge that they think is related to religion  ;)
they are not willing to research with an open and unprejudiced mind anything that they allready have decided doesn't fit into their narrow vision..

Maar dat Einstein zegt dat hij wèl een religieuze man is, laat zien dat je niet alle wetenschappers over één kam kunt scheren :D

Laatste edit 20-11-2016 06:36

20-11-16 09:04:07
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.820
OTindex: 39.086
SamuiAxe:
hoe verzinnen ze het 8O

20-11-16 10:22:21
nietmeer
@allone: Inderdaad, zo je kunt leze was ook Carl Sagan niet religieus. En zover het Einstein betreft: Die heeft zeer duidelijk aangegeven dat ALS hij al een soortement van religieuze gevoelens zou hebben dat deze dan gericht zouden zijn op de structuur van het universum, de wereld, niet op die van een of andere entiteit!

'..If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."
.
Je hebt er trouwens deze keer wel erg lang over gedaan om een opmerking te plaatsen :D

.
Laatste edit 20-11-2016 10:23

21-11-16 20:05:26
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Quote SamuiAxe:
Turkse politici willen een wet accepteren die het verplicht stelt dat meisjes onder de 18 jaar die verkracht zijn om met hun verkrachter te huwen, waarna deze gepardonneerd wordt.. Het gaat goed met Turkije! Ben eigenlijk benieuwd wat onze grote vriend @Heusdenaar hier van vindt.. Is Erdogan nog steeds zo'n goeie vent denk je?

Laten we eens beginnen met de armeense genocide.8)

21-11-16 20:55:01
nietmeer
kojak: Dat was in 1915, dat mag je Erdogan niet aanrekenen vind ik, daarvoor is het een ietsje te lang geleden...

21-11-16 21:06:53
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.059
OTindex: 64
SamuiAxe: Ik heb hier niets over gehoord of gelezen maar kan me niet voorstellen dat er zo'n wet worst aangenomen. Erdogan beweert zelfs dat hij akkord zal gaan met de doodstraf voor pedofielen dus ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar ik geloof er niet in. En klopt het wel dan is dit niet goed te praten en zit Erdogan wat dit betreft idd behoorlijk verkeerd.


kojak: Zullen we het eens over Palestina en Azerbeidjan hebben? Je kan wel een grote mond hebben over de Armeense "genocide" hebben maar volgens mij is dat nooit bewezen of vind je het al genoeg dat Duitsland en Frankrijk beweert dat dat wel zo was?

21-11-16 21:24:23
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
SamuiAxe: dat het langer geleden is is niet de issue.
Er is toch ook geen (zichzelf respecterende) Duitser die de holocaust gaat ontkennen.
En als ze dat doen dan nemen we ze toch niet serieus.

21-11-16 21:28:27
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: palestina en Azerbeidjan komen later aan bod.
Nu eerst de Armeense genocide.
Is die gebeurd ja of nee?


21-11-16 22:06:33
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.059
OTindex: 64
kojak: jij beweert van wel? Kom maar op met he bewijzen.
Laatste edit 21-11-2016 22:10

21-11-16 22:47:09
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: ach arme jongen toch, dat hoeft toch allang niet meer.
Dat vraag je toch ook niet aan een jood. Straks ga je nog beweren dat het bovenste stoplicht niet rood maar blauw is.
Maar even een ander vraagje.
Ben je pro Erdogan?
Je mag ook hier anders antwoorden en me in een pm het echte antwoord geven als je snapt wat ik bedoel.

22-11-16 06:05:48
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.059
OTindex: 64
kojak: Ik vraag jou om bewijs materiaal kun je daar niet mee aankomen moet je niet zomaar iets gaan roepen over onderwerpen waar je niets vanaf weet.
En ja ik ben voor Erdogan daar kom ik eerlijk vooruit daar schaam ik me niet voor. Durf jij toe te geven dat je Wilders stemt?

Nu is het jou beurt om je mening te geven over

- Palestina
- Azerbeidjan
-De grootste genocide na de 2e wereld oorlog in Europa op de Moslims in Bosnie onder toeziend oog van de Nederlandse militairen weet je nog?

22-11-16 10:19:58
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
@Heusdenaar: beste jongen.
Typ eens bij wikipedia "armeense genocide in"
Hoeveel bewijs wil je hebben.
De 2 na grootste genocide ooit.
En wat betreft Bosnië, daar was ik persoonlijk bij als militair.
Geloof me, de Nederlanders daar treffen geen blaam. Een smerig politiek spel waar wij bijna zelf het slachtoffer van waren. Slechte bewapening en nauwelijks munitie, geen luchtsteun.

22-11-16 10:26:27
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.608
OTindex: 7.913
@Heusdenaar: Met jij-bakken win je geen discussie. Sterker nog: het is geen discussie.

De feiten zelf -deportatie en massamoord op Armeniërs en andere minderheden door de Ottomanen- zijn inderdaad inmiddels afdoende bewezen en erkend.
Ik denk dat de voornaamste pijn zit in de nuances. Er wordt vooral nog gesteggeld over de beladen term 'genocide', omdat daarmee verband wordt gelegd met grotere gebeurtenissen als de holocaust.

En inderdaad: hetzelfde geldt voor de bloedbaden in Azerbeidzjan. Kleiner van schaal, maar niet minder gruwelijk.Laatste edit 22-11-2016 10:29

22-11-16 10:27:50
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Ondanks dat wij aan dit vreselijke drama absoluut geen schuld hadden, heeft Nederland zijn excuses gemaakt. Dit hebben we ook gedaan
naar Indonesië, de Molukken en zelfs voor de VOC fratsen.
En dan is het voor de Turken teveel moeite om de 2 na grootste genocide in de mensheid te erkennen. Er word nog niet eens om excuses gevraagd.
Ben je nog steeds pro erdogan na zijn laatste aangenomen wet die pedofilie en verkrachting legaliseren?

22-11-16 12:46:59
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Wat roep ik in hemelsnaam waar ik niks vanaf weet?
Wat Palestina en Bosnië met SamuiAxe: 's vraag te maken hebben ontgaat mij volledig.
Ik zou ook maar niet over de situatie in Bosnië beginnen, aangezien jij er niet zelf bij was.
Nederland heeft zijn best gedaan onder de UN. Wat deed Turkije ook alweer.....?......
.oh ja nu weet ik het weer. NIKS!!

22-11-16 12:53:51
kojak
Erelid


WMRindex: 2.665
OTindex: 1.934
Oh ja...... ik stem trouwens GEEN Wilders. Nooit gedaan en binnenkort ook niet van plan.

22-11-16 20:07:17
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.059
OTindex: 64
kojak: tuurlijk als het om Nederland gaat is het volgens jou gelijk een vies politiek spel maar gaat het over een ander land dan is het gelijk de waarheid volgens jou. Nee ik was er in Bosnie niet bij en was jij er in Armenie er wel bij? Turkije heeft niets in Bosnie gedaan? Dan mag je gerust eens verder onderzoeken wat Turkije voor Bosnie wel heeft betekent. Ik ben inderdaad nog steeds een Erdogan stemmer en ik zal je uit de droom helpen de wet waar SamuiAxe: het over had heeft niets met het legalisering van verkrachting te maken. Ik woon zelf al 2.5 jaar in Turkije hiervoor kwam ik vaak op vakantie in Turkije en sprak ik natuurlijk ook veel met mensen over het leven in Turkije en je zult me wel niet geloven maar wat Erdogan in Turkije heeft bereikt is duidelijk te merken hier daarom haalt hij ook tijdens de laatste verkiezingen rond de 50% van de stemmen maar nee dat zal ik ook wel liegen het is allemaal zeker corrupt

22-11-16 21:19:18
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
Ik ben een techneut en gelovig. Het blijft toch een vreemde combinatie als je er over nadenkt, maar toch werkt het in de praktijk gewoon prima. Je hoeft het een niet uit te sluiten met het andere.

Ik kan me dus best indenken hoe Einstein het voor zich zag. (Niet dat ik me met hem durf te vergelijken)

22-11-16 21:58:19
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.793
OTindex: 93.005
@linctus: haha, kon je het toch niet laten om hier een opmerking te plaatsen *)
Maar je hebt gelijk, het ene sluit het andere niet uit, ik heb er ook geen problemen mee.. de schepping bestaat gewoon uit een heleboel verschillende lagen; als je met je ogen kijkt weet je dat een tafel een tafel is, maar als je naar fijnere, diepere niveau's kijkt, dan weet je dat een tafel alleen maar fluctuerende energie is; allebei is waar en er is geen contradictie.
En als je de schoonheid van die schepping ziet en ervaart, is dat op zich al een mystieke ervaring :)

Laatste edit 22-11-2016 22:00

22-11-16 22:00:22
linctus
Oudgediende


WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
@allone: precies en zeker wat betreft geloof hoef je niet alles letterlijk op te vatten. Tenminste zoals ik het zie.

22-11-16 22:02:58
allone
Oudgediende


WMRindex: 51.793
OTindex: 93.005
@linctus: ja inderdaad..
daarom noemde ik het een mystieke ervaring, geloven is meer dan denken en verklaren.
En tijden veranderen, wat 2000 jaar geleden normaal was, is dat nu niet meer

Laatste edit 22-11-2016 22:10

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 280 281 282 [283] 284 285 286 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven