hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 49 50 51 [52] 53 54 55 225 226 227 228

blog

10-04-18 12:37:08
Samui-Axe
@stora: Die serie is van '72 tot '76 op tv uitgezonden. Ik was vanaf '71 werkzaam op de bouw en had echt geen tijd voor kinderseries ;) Dus nee, hoewel ik er natuurlijk wel van gehoord heb kan ik mij niet herinneren er ooit een aflevering van gezien te hebben :nee

10-04-18 12:57:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.835
OTindex: 90.649
@Samui-Axe: met 15 was jij nog minderjarig, is dat geen kinderarbeid?

10-04-18 13:52:37
Samui-Axe
@allone: Nee, ik moest 1 dag per week naar de toenmalige levensschool ;)

Ik was inderdaad 15, geen idee hoe het nu is, maar in die tijd was je oud genoeg om te werken, 4 dagen per week.

Ik ben nooit blijven zitten dus ik was nog nét 14 toen ik klaar was met de LTS. Ik verjaar in juli dus kon ik indertijd na de bouwvakvakantie aan de slag, een joch van amper 15 op de bouw tussen al die doorgewinterde mannen.. Heb daar veel levenslessen geleerd. Die school echter was een wassen neus..

Ik heb altijd spijt gehad dat ik niet doorgeleerd heb, ik kon best goed leren, al zeg ik 't zelf.

Later, toen ik bij justitie aangenomen was heb ik zo ongeveer elke cursus gevolgd die er maar was en ben ook 3 jaar part time terug naar school gegaan, MBO gedaan. Ik had daarna nog de keuze om er 1 jaar aan vast te plakken voor HBO, (maatschappelijk werker etc.), maar dat heb ik toen gelaten, ik vond het welletjes, had een baan, was getrouwd en had twee kinderen, daarbij dan ook nog de studie gedaan.. Ik was er klaar mee :)

Zo, weet je weer een beetje meer van mij :)

.
Laatste edit 10-04-2018 14:02

10-04-18 14:14:17
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.835
OTindex: 90.649
@Samui-Axe: mooi, dat je toch iedere gelegenheid hebt aangenomen om er bij te leren.. en eigenlijk doe je dat nog steeds, toch *)

Waarom ben je ueberhaupt op de LTS terechtgekomen, meestal sturen ze goede leerlingen naar het VWO..?!

Niet dat dat beter is, ik vond het vreselijk dat ik geen muziek of tekenen of handarbeid mocht doen, omdat ik 10 uur latijn en grieks per week moest doen :r

We zijn even oud, maar iid, omdat jij in juli bent geboren en ik in october, zat jij een klas hoger dan ik..
Wat beter is weet ik niet, maar zo werkt t..

10-04-18 14:24:24
Samui-Axe
@allone: Ach, het is zo lang geleden dat ik het eigenlijk niet meer precies weet maar denkelijk speelde het feit dat ik uit een arbeidersfamilie kwam ook een rol: Mijn oudste broer werkte inmiddels met mijn vader als huisschilder, mijn jongste broer heeft na 12 ambachten en 13 ongelukken uiteindelijk een baantje bij Heineken gevonden en mijn zus heeft haar werkzame jaren, (tussen de kids door), veelal als schoonmaakster gewerkt.

Allemaal helemaal niets mis mee hoor! Begrijp me niet verkeerd! Ik kwam op zeker moment in de WW en een maat van mij, die ook thuis zat, vertelde dat ze bij Justitie gevangenispersoneel zocht en waarom zouden wij het niet proberen?

We hebben beiden gesolliciteerd en dat was dat, zo ben ik bij justitie binnengerold, anders was ik nu misschien nog steeds leidekker geweest, (mijn laatste beroep voor ik in de WW terecht kwam). Mijn maat is helaas toen niet aangenomen, ik heb echt geluk gehad!

Later leerde ik dat er zoveel sollicitanten waren dat er slechts 3 op iedere 100 werden aangenomen na tamelijk zware selectieprocedures.

Ik moet je zeggen dat ik me als een vis in het water voelde in de gevangenis en later binnen de TBS, (na het behalen van mijn MBO)! Geloof me of niet, maar meestentijds ging ik fluitend naar mijn werk :P

10-04-18 14:53:27
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Samui-Axe: Ha, misschien ben ik je broertje nog wel tegengekomen bij Heineken! Ik heb daar een tijdje het immense terrein doorkruist als intern postbode en ik kwam daardoor binnen het bedrijf werkelijk óveral.

En wat dat Hamelen betreft: ik zat toen op de middelbare school en keek daarom ook niet naar kinderseries.

10-04-18 15:50:32
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@venzje: Ach, @stora is natuurlijk nog maar een broekje
"Hamelen" is ook voor mij na mijn tijd.

10-04-18 16:03:38
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.835
OTindex: 90.649
@Samui-Axe: ja idd, dingen lopen zoals ze lopen, en het is gewoon fijn dat je een beroep gevonden hebt waar je plezier in had.
Welke tiener weet, als hij 15 of 20 is, wat hij/zij met zijn leven wil doen?

@venzje: @Emmo: ik ken het liedje wel, omdat ik een jongere broer + zus had, (+nog heb, trouwens) maar zelf heb ik er idd nooit naar gekeken.
Ben jij de jongste hier, @stora?  ;)

Laatste edit 10-04-2018 16:37

10-04-18 17:02:05
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Quote @allone:

Ben jij de jongste hier, @stora?  ;)

Ik heb dat wel gezien toen,
Dus blijkbaar ben ik erg jong:)

10-04-18 17:11:03
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.835
OTindex: 90.649
@stora: :jeej :)

maar op die leeftijd maken 2 of 3 jaar veel verschil, nu helaas niet meer  ;)

Laatste edit 10-04-2018 17:12

10-04-18 18:03:24
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.696
OTindex: 3.186
Quote @allone:
@Samui-Axe:
Waarom ben je ueberhaupt op de LTS terechtgekomen, meestal sturen ze goede leerlingen naar het VWO..?!

Vroeger ging je als je vader een technisch beroep had of in de bouw zat gewoon zonder nadenken naar de LTS. Zo gingen vrouwen zoals ik naar de LHNO T stroom kantoorkant, ik ging toch trouwen en kreeg kinderen meer hoefde ik dus niet te weten. Ik heb op mijn 34e nog de HBO gedaan en geslaagd dus er waren er toen een heleboel die geen kans kregen vanwege de familie of gewoon omdat men niet beter wist.

10-04-18 19:31:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.835
OTindex: 90.649
@omabep: zou kunnen.. misschien is het in de grote stad anders? Want ik kom ook uit een gewoon gezin, maar er werd alleen naar mijn cijfers gekeken.
.. Nou ja, ik geef toe dat mijn vader zelf graag zou hebben gestudeerd, als dat mogelijk was geweest, dus het zal idd ook zijn wens geweest zijn, waardoor we deze kant op gingen, moesten.

Maar wij groeiden toch juist op in een tijd, dat studeren voor iedereen gemakkelijker was?

Als ik bijv. aan @Lennox denk, volgens mij heeft die ook gestudeerd, al waren haar ouders geen rijke intellectuelen..

Laatste edit 10-04-2018 19:33

10-04-18 21:50:46
Samui-Axe
@allone: We hebben het over erg lang geleden, zo ik al eerder zei, ik weet niet eens meer de precieze reden(en) maar ik geloof toch echt dat mijn achtergrond de meest logische reden was. Zo gezegd, ik kon goed leren, altijd zo geweest, maar ik heb er pas op latere leeftijd gebruik van gemaakt.

Maar om je een indruk te geven: Mijn vader was vreselijk trots op mij toen ik was aangenomen bij justitie, ik had mij ontworsteld uit het arbeidersmilieu. Die ouwe heer van mij was daar echt heel trots op ;)

En inderdaad, @Lennox heeft gestudeerd, maar vergeet niet dat zij aardig wat jaartjes jonger is.. Andere tijden..


10-04-18 22:04:41
Samui-Axe
Overigens, ik zit nu een beetje na te denken over het bijleren enz.. Mijn oudste broer heeft hetzelfde gedaan, maar binnen zijn vakgebied.

Hij was 12 jaar toen hij al met mijn vader mee op karwei ging en na zijn LTS is hij full time huisschilder geworden.

Door zijn ongekend vakmanschap was hij op zijn 25e al voorman. Later heeft ook hij part time opleidingen gevolgd en is van uitvoerder naar opzichter naar mede-eigenaar van een solide schildersbedrijf geëvolueerd. Maar ook hij heeft er veel voor moeten doen! Jarenlang is hij na werktijd naar school gegaan om alle in's en out's te leren..

Ik vroeg hem eens of hij nog weleens de kwast hanteerde. "Nou", was zijn antwoord, "Soms zeg ik tegen een schilder dat hij iets zo en zo moet doen. Als dan de schilder zegt dat dit zo niet kan dan doe ik even mijn jasje uit en laat hem zien hoe het moet" :)

Zo gezegd, een vakman pur sang, hij is inmiddels 62, zit dus al 50 jaar in het vak, die maak je niets meer wijs :nee

10-04-18 22:15:33
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
Een vergelijkbaar verhaal hoorde ik eens over een neef van mijn moeder. Begonnen als bouwvakker en na verloop van tijd architect geworden.
Als ze op de bouw zeiden dat zoiets niet kon, dan deed hij het voor.

10-04-18 22:30:36
Samui-Axe

11-04-18 12:48:43
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Emmo: @Samui-Axe: Ik heb al bij een van mijn eerste ongeschoolde baantjes een collega horen zeggen dat hij van een chef/voorman/andere leidinggevende naar keuze alleen iets wilde aannemen wanneer die het hem foutloos kon voordoen. Dat heb ik toen in mijn oren geknoopt en het is me van pas gekomen toen ik later zelf mensen moest instrueren.

Laatste edit 11-04-2018 12:49

11-04-18 14:03:28
Samui-Axe
@venzje: Die man had gelijk, zelfs nu nog, hoewel ik toch al zo'n 36 jaar met Martial Arts bezig ben, doe ik voor de trainingen de technieken voor mezelf even herhalen zodat ik er zeker van ben dat ik ze absoluut foutloos kan voordoen..

Ik hoef het niet zo snel* of zo krachtig te doen als een jonge knaap van in de 20 die bij mij traint, mijn leeftijd verschoont mij in deze :) Maar ik moet het inderdaad wél foutloos kunnen doen!

Ditzelfde geldt eveneens voor werkzaamheden, je moet het perfect voor kunnen doen, anders mag je niets van je leerling/collega verlangen :nee

* Ik heb trouwens gemerkt dat mijn kracht het eerste was dat mij zoetjes aan verliet. Mijn snelheid is nog bijna evengoed als toen ik op mijn top was.. Das een meevallertje :D

.

Laatste edit 11-04-2018 14:03

11-04-18 17:29:33
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.240
OTindex: 53.403
Bij ons meldde zich vandaag een vrouw. Een collega was een nieuwe laptop voor haar aan het installeren en zij kreeg op haar huidige laptop het probleem dat het beeldscherm op zwart ging. "Ben jij met die nieuwe laptop de mijne aan het leegtrekken? ik heb geen beeld meer." Net of dat kan, als een Dementor het licht uit een laptop zuigen. Maar goed, professionals als we zijn, reageerden we ook behulpzaam op haar vraag. Zo opperde ik de mogelijkheid dat het aan de voeding van haar laptop kon liggen en dat daardoor de accu leeg kon lopen. Ze snauwde me toe dat ze niet helemáál achterlijk was. Ik hield me enorm in en heb haar alleen maar gezegd dat ik me niet langer met haar probleem bezig hield. Maar ik had willen zeggen: "Nee, maar als je al lomp en onvriendelijk bent, is dat al erg genoeg."

11-04-18 21:20:30
Samui-Axe
@Sjaak: Dit is een van de redenen dat ik een tamelijk slechte verkoper, ober of serviceman zou zijn. Als iemand mij dermate onvriendelijk en denigrerend behandelt dan geef ik op zeker een antwoord dat die persoon in het geheel niet zou bevallen..

Ik bewonder altijd weer het geduld en de verdraagzaamheid van hen die daar wel goed mee om kunnen gaan..

11-04-18 21:36:21
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Samui-Axe, ik negeer dat altijd.
Als ze geen reactie krijgen dan is de lol er ook af.
Heel vaak is als ik niet reageer dat ze dan gaan schelden en dan denk ik, ik heb gewonnen :)
En dan druipen ze ook af.
Of ze zijn met vriendjes en dan stoer doen, maar dan pak ik ze wel als ze alleen zijn.
Laatst was er ook een jonge gast met vrienden.
En die zei, jullie nemen die beelden op he.
Ik zei, ja, maar alleen maar van jou.
En dan kan je ze morgen op opsporing verzocht zien en dan heb je alleen een balkje voor je ogen.
Dat vonden zijn vrienden wel heel grappig.
Kijk, als je raar tegen me gaat lullen dan kan ik dat toch echt beter.
Ik zit al 11 jaar op wmr :P

11-04-18 21:45:18
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@stora: Zo is dat. Training is goud waard :ja

11-04-18 23:50:15
Samui-Axe
@stora: Zo ik zei, mooi als je dat kunt opbrengen, ik vrees dat mijn lontje in deze wat kort is. Normaliter probeer ik iedereen in zijn waarde te laten, maar laat mij dan ook in mijn waarde. Zo niet, vrees dan de toorn van een 95 kilo zware, kale kop en flinke snor hebbende Bosschenaar!!! :D _O-

(Foto mij toegestuurd door een leerling die op vakantie in Japan dit ding tegenkwam.. Hij zei dat 't hem aan mij deed denken :) )

afbeelding

Laatste edit 11-04-2018 23:51

12-04-18 20:27:12
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Samui-Axe, ik ben echt niet benieuwd hoe groot of kort jouw lontje is.

12-04-18 20:45:46
Jura6
Erelid


WMRindex: 3.145
OTindex: 2.078

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 49 50 51 [52] 53 54 55 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven