hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 133 134 135 [136] 137 138 139 225 226 227 228

blog

19-10-19 01:39:58
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
Iedereen moet wat geloven.
Ik geloof bijvoorbeeld dat ik mijn bed eens op ga zoeken. (A)

21-10-19 01:47:04
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@Grouse: Ik doe het je maar eens na, al is het een paar dagen later onderhand.
Morgenmiddag een afspraak met mijn homeopaat, kijken wat zij te zeggen heeft. Ik heb nogal wat bijwerkingen gehad van de middelen die ze voor heeft geschreven, maar daar had ze me ook voor gewaarschuwd. Maar kijken wat ze nu voor me heeft... En overmorgen weer een afspraak met mijn bemiddelaar van PostNL. Die moet me weer aan de arbeid krijgen. Ik had als huiswerk meegekregen om een sollicitatiebrief te schrijven...Pffff, dat heeft me wat kruim gekost. Nog nooit gedaan! In het verleden heb ik gereageerd door te bellen of er gewoon op af te stappen. 5 keer gedaan, ook 5 keer aangenomen! Nou ja, ik heb een brief in elkaar geflanst, nu maar kijken wat de bemiddelaar er van vindt!

21-10-19 01:55:39
Khitchakut
@HoLaHu: Ik hoop dat je naast je homeopatische hulpmiddelen eveneens reguliere medicijnen neemt voor je klachten? (L)

21-10-19 07:58:06
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.540
OTindex: 7.901
Quote @HoLaHu:
@venzje: Dat is inderdaad een heel mooie boom! Is die nog niet voorgedragen als kandidaat voor De Mooiste Boom van Nederland?
Geen idee. Tijdens de kunstwandelroute van het afgelopen jaar was ze in elk geval getooid als de koningin van het landgoed.

afbeelding

21-10-19 08:54:27
Khitchakut
@HoLaHu: Zoiets?

Voornaam Achternaam
Straatnaam 1
2020 AB Rotterdam

Koeriers Bedrijf BV
T.a.v. de heer A. Berends
Straatnaam 123
2030 CP Rotterdam

Rotterdam, 4 februari 2018

Betreft: Vacature koerier

Geachte heer en/of mevrouw [Achternaam],

Met grote interesse las ik uw openstaande vacature voor de functie van koerier. Ik wil graag solliciteren voor deze functie en zal mijn motivatie in deze brief toelichten.

Ik ben sinds zes jaar in het bezit van een rijbewijs B. Ik kan goed overweg met zowel handgeschakelde auto’s als wagens met een automatische versnellingsbak. Momenteel werk ik voor Hertz, waar ik auto’s terug moet brengen van de ene naar de andere locatie. Ik ben dus gewend om lang in de auto te zitten en grote afstanden af te leggen. De functie van koerier spreekt mij aan omdat ik dan wel elke avond thuis kan slapen. Dit betekent overigens niet dat ik niet flexibel kan zijn; ik vind het geen probleem om ’s avonds of in het weekend te werken.

Ik denk dat de functie van koerier enorm bij mij past omdat ik enorm kan genieten van autorijden. Daarnaast ben ik zeer georganiseerd en vind ik de administratie die er bij komt kijken erg leuk. Ik ben stipt zonder dat ik daarvoor minder verantwoord ga autorijden. Tijdens mijn functie bij Hertz heb ik nog nooit een verkeersboete gekregen voor te hard rijden.

Ik hoop dat ik mijzelf verder aan u mag voorstellen in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Voornaam Achternaam
Handtekening

Sollicitatiebrieven hoeven helemaal niet moeilijk te zijn, er zijn 100erden voorbeelden te vinden die je als template zou kunnen gebruiken.


21-10-19 11:09:50
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@HoLaHu: Het is dan de vraag of ze een serieuze sollicitatiebrief willen hebben of er eentje die er een beetje uit springt met niet al te veel clichés... Zelf ben ik voor mijn serieuze schoolbanen gevraagd (en net zo makkelijk weer afgedankt). Dus om eens wat balletjes op te gooien heeft het me ook wat moeite gekost om wat te fabriceren. Niets geworden, zoals ik ergens in m’n serie had gemeld, maar ook geen verbeterpunten ofzo meegekregen. Zogenaamd omdat men niet communiceert over de procedure... Jaja... Gewoon iemand aannemen die ze wilden en de rest gaat de versnipperaar in.

21-10-19 11:23:04
Khitchakut
@EruYagami: Ik solliciteerde binnen Justitie voor een baan in de IT. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek en werd door een team van 5 of 6 mensen zo ongeveer 1 uur lang doormidden gezaagd. Toen ik de meeting room verliet kwam ik een collega tegen wiens mentor ik nog geweest was, jaren eerder. Toen hij vroeg waarom ik daar was vertelde ik het. Hij keek mij een beetje meewarig aan, wees op een man die achter een bureau zat en zei dat het allang een uitgemaakte zaak was dat hij de IT in zou gaan.. En inderdaad, zo was het precies. Daarna heb ik geen moeite meer gedaan, de pleuris ermee..

(Dit was in de tijd dat ik vanwege een kapotte rug in de ziektewet zat en wist dat ik iet meer terug kon keren op de werkvloer met de TBS-ers. Ik was dus druk bezig om ander werk te zoeken voordat ik met ontslag zou gaan..

Tevergeefs natuurlijk, ik werd een paar jaar later eervol ontslagen met behoud van 5 jaar salaris. Dat was namelijk goedkoper dan mij herplaatsen tegen een lager salaris en iedere maand compenseren. Uiteindelijk was het gewoon een rekensom, meer niet).

21-10-19 11:39:35
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
Betreft: vacature Paus

Beste medekardinalen,

Nu onze vriend ouwe Benny zijn harp aan de wilgen heeft gehangen doet u er goed aan om op mij te stemmen als zijn opvolger.
Ik zou graag de nieuwe Paus willen worden. Stem dus op mij, dan loopt u niet het risico dat uzelf tot Paus gekozen wordt. Verder heb ik met onze homosauna geregeld dat wie op mij stemt, daar 100 keer gratis gebruik van kan maken. En voor de paar mensen onder u die hetero zijn heb ik een leuke deal gemaakt met onze Maffia vrienden. Wie op mij stemt en geen gebruik wil maken van de faciliteiten van onze homosauna, krijgt levenslang 50 procent korting in de bordelen van onze Maffia vrienden.
Stem dus op mij, uw nieuwe religieuze wereldleider.


21-10-19 16:49:38
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
Zelf stel(de) ik me eerst netjes voor. Dat doe je in een gesprek namelijk ook.

Dus mijn brief begon met: Mijn naam is Grouse en ik werk momenteel bij X in de functie van Y.

De keren dat ik de baan waarop ik solliciteerde niet ben gaan uitvoeren was omdat ik zelf bedankte.
Solliciteren is namelijk het over en weer aftasten of je geschikt voor elkaar bent.
Het is zeker geen eenrichtingsverkeer.
En die houding moet je ook hebben.

Anders wordt het niks.

De laatste keer dat ik solliciteerde was omdat het bedrijf waar ik werkte sur le flacon was gegaan.
Maar toen heb ik geen enkele brief geschreven tot grote ergernis van het UWV.
UWV: U moet wel solliciteren hoor
Ik: Ja, dat weet ik en dat doe ik ook.
UWV: Maar u schrijft geen brieven?
Ik: Nee dus.
UWV: Maar dan solliciteert u dus niet 8O
Ik: Nou, wel dus.
UWV: Maar hoe dan?
IK: Ene Alexander Graham Bell is bekend geworden met een heel mooi apparaat. Misschien hebt u er wel eens van gehoord. Het heet een telefoon.
UWV: Ja, dat kunt u wel zeggen, maar wie controleert dat?
Ik: Ik ben met drie partijen in gesprek. Straks moet ik kiezen.
UWV: U moet wel brieven schrijven hoor
Ik: Waarom? Het doel van brieven is toch om een gesprek te arrangeren? Dat doe ik per telefoon. Makkelijk hoor.
UWV: O, is een cursus solliciteren wat voor u?
Ik: Nou, lijkt me leuk, wanneer kan ik die gaan geven?

Ze vonden me niet leuk.

Laatste edit 21-10-2019 16:58

21-10-19 18:56:44
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.226
OTindex: 53.105
Ik ontving deze mail in mijn spamfolder:

Re: Your Abandoned Package For Delivery

I have very vital information to give to you, but first I must have your trust before I review it to you because it may cause me my job, so I need somebody that I can trust for me to be able to revail the secret to you.

I am Mr.Joseph Scott, Head of luggage/baggage storage facilities here at the McCarran International Airport,Nevada USA. During my recent routine check of withheld packages at the Airport Storage Vault, I discovered an abandoned shipment by a Diplomat from London and when scanned it revealed an undisclosed sum of money in a metal trunk box. The consignment was abandoned because the Contents of the consignment was not properly declared by the consignee as Ў§MONEYЎЁ rather it was declared as personal effect to avoid interrogation. Further finding showed that the diplomat was unable to pay for the lawful United States Non Inspection Charges of $3,700USD. On the next routine check, I noticed the consignment is still left in our Storage Vault here at the International Airport Nevada till date.

The United Nations Office in Geneva tagged the trunk box with content details of $4.8M USD and your name and email address in it. This is why am able to contact you. The SECRET report contained in a document revail that money is a compensation to you for being a scam victim.

However, to confirm if you are the actual recipient of this consignment as the Assistant Director of the Inspection Unit, I will advise you provide your current Phone Number and Full Address, to enable me cross check if it corresponds with the official documents here with us.The name of nearest Airport around your city is vital. Please note that this consignment is supposed to have been returned to the United States Treasury Department as UNCLAIMED DELIVERY due to the delay in concluding the clearance processes. So as a result of this, I will not be able to receive your details on my official email account. In order words, as to enable me cross check your details, I will advise you send the required information below to my private email address for quick processing and response. Once I confirm you as the actual recipient of the trunk box, I can get everything concluded within 48hours upon your acceptance and will inform you of my travel details with an assigned Diplomat for fast deli
very.KINDLY FILL IN THE FOLLOWING INFORMATION:

Your Full Name:
Your Country:
Your Direct Telephone Numbers:
Your Direct Office Phone Numbers:
Mobile Phone Number:
Your Current Home Address:
Your Office Address:
Your age:
Your nearest airport:

Lastly, be informed that the reason I have taken it upon myself to contact you personally about this abandoned consignment is because I want us to transact this business and share the money 80% for you and 20% for me since the consignment has not yet been returned to the United States Treasury Department after being abandoned by the diplomat. So immediately the confirmation is made, I will go ahead and pay for the United States Non Inspection Fee of $3,700 dollars and arrange for the box to be delivered to your doorstep Or I can bring it by myself to avoid any more trouble but you have to assure me of my 20% share.

I wait to hear from you urgently if you are still alive and I will appreciate if we can keep this deal confidential. for further directives: You can call me on my telephone number: +1 740 212 1611 for verbal conversation. Emeil:
( joseptscottt1@hotmail.com ). Please if am not available to receive your call, please drop a message or send me a text or email.

Thank you.

Mr.Joseph Scott
Assistance Inspection Director
McCarran International Airport
Las Vegas Nevada,
WMO 72386, United States


Ik heb geantwoord: I'm sorry sir, but I am just not greedy enough to give you unlimited access to my bankaccount.

Kind regards and thank you for trying,
Sjaak.

21-10-19 19:06:22
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
@Sjaak: Dat soort e-mails stuurde ik altijd door naar de fraudehelpdesk. Maar helaas mogen die daar de laatste tijd niets meer mee doen, omdat het verzamelen van dit soort gegevens in strijd zou zijn met de europeesrechtelijke privacy regels :@
Europa beschermt de criminelen.

21-10-19 22:37:07
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@Grouse: Ik wel! :D

@Khitchakut: Ja, ik heb ook de nodige brieven gelezen op internet, maar dan vind het nog moeilijk om dat fatsoenlijk op papier te zetten. En ik ga het niet rechtstreeks van internet afhalen. Overigens, ik geloof geen hout van die brief die jij me als voorbeeld stuurt. De eerste chauffeur die geniet van administratie doen, hij liegt dattie barst! :D

Overigens, nee ik heb geen reguliere medicijnen. Aangezien ze niet weten wat de oorzaak is van mijn spierziekte, kunnen ze ook geen medicijnen geven. Daarom ben ik ook de alternatieve kant opgegaan. Heel de dag en elke dag spierpijn hebben is niet zo prettig. Ik ga er niet dood aan, maar het is niet prettig.

Laatste edit 21-10-2019 22:43

21-10-19 23:25:34
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
@HoLaHu: Ik heb ooit een collega die hogerop wilde geholpen met solliciteren.
Ik zei: Het begint met een goede brief.
Hij solliciteerde naar een commerciële functie.
Wat is dan belangrijk? Het heft in handen houden. Laat je niet wegsturen en neem zelf het initiatief.
Ga niet af zitten wachten tot ze misschien reageren.

Toen zei hij dat zijn brief helemaal in orde was want hij had hem zo uit het Schoeversboek 8O
Helemaal fout dus.
Dus vroeg ik hem een advertentie te laten zien waar hij op wilde reageren.

Jong en dynamisch bedrijf zoekt etc.

Nou zei ik, hoe oud ben je? Nou, 26 dus. Mooi dat is jong en dynamisch. Dat past bij het bedrijf. Gebruik dat.

Begin met je voor te stellen.
Ja, zei hij, maar ik mag niet met ik of mijn beginnen. 8-)
Wie zegt dat? Nou Schoevers dus.
Leg dat boek maar heel snel weg dan.

Afsluiting:
Ik bel woensdag rond 2 uur om een afspraak met u te maken voor een persoonlijk gesprek om nader kennis te maken.

En dan wel doen hè?

Hij werd direct aangenomen.
Daarvoor had hij al 60 brieven geschreven zonder dat hij uitgenodigd was.
Hoezo goede brief?

21-10-19 23:36:00
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@Grouse: Ja, ik heb in het verleden, een ver verleden, ook zo'n cursus gehad. Nooit met Ik of Mijn beginnen, inderdaad. Dat maakt tegenwoordig niet meer uit blijkbaar. De tips die ik meekreeg van mijn begeleider zijn: Gebruik niet het woord Uitdaging...dat doet bijna iedereen.
Sluit niet af met een zin die begint met: Ik hoop...Dat laat alleen maar zien dat je niet genoeg zelfvertrouwen hebt...

Nou, kijk aan...dat laatste van jouw brief sluit al helemaal aan bij de tips die ik van mijn begeleider krijg! :P

21-10-19 23:57:03
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
@HoLaHu: Ik verwacht u op woensdag om 14:00 stipt op mijn kantoor. :D

22-10-19 00:26:06
Khitchakut
@HoLaHu:
Quote @HoLaHu:
... Overigens, nee ik heb geen reguliere medicijnen. Aangezien ze niet weten wat de oorzaak is van mijn spierziekte, kunnen ze ook geen medicijnen geven. Daarom ben ik ook de alternatieve kant opgegaan. Heel de dag en elke dag spierpijn hebben is niet zo prettig. Ik ga er niet dood aan, maar het is niet prettig.


Ook de homeopaat weet niet wat de oorzaak is, toch? Anders zouden je doktoren het ook weten. Dus wat de homeopaat doet kan niet anders zijn dan wat een reguliere dokter zou doen, symptoombestrijding, ofwel, in jouw geval, pijnbestrijding. Een dokter hoeft niet te weten wat je mankeert om je effectieve pijnbestrijders te geven, hij moet wél weten wat je mankeert om je genezende medicijnen of behandelingen voor te schrijven!

Begrijp me goed, alhoewel ik persoonlijk niets zie in homeopathie ben ik wél een voorstander van vrije wil, dus doe wat je denkt dat je zal helpen.

Maar of homeopathie nou wel of niet werkt, uiteindelijk weten ook zij klaarblijkelijk niet wat jou mankeert dus ook homeopathie kan je niet genezen. Genezen kan pas beginnen als men de onderliggende oorzaak kent, dat geldt voor elke vorm van geneeskunde, en helaas lieve schat, bij jou is dat tot op heden onbekend.. :(

22-10-19 01:40:03
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@Grouse: :D Als Uwedele dan ook wilt vermelden waar het kantoor zich bevindt??

22-10-19 02:16:26
Khitchakut
@HoLaHu: Uwedele? Toe maar! Je wilt die baan écht hebben geloof ik? _O-

22-10-19 07:51:00
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.540
OTindex: 7.901
@HoLaHu: Volgens mij is het voor jou nog best een heel eind naar Dordt. :P

22-10-19 11:30:00
EruYagami
Oudgediende


WMRindex: 19.022
OTindex: 1.455
@Khitchakut: Bij mijn baantjes was het een uitgemaakte zaak dat ik het zou worden op basis van voordracht. Destijds hield ik de contacten warm met m’n eigen middelbare school, dus werd ik nog tijdens m’n studie gevraagd of ik wat kon betekenen. Leuk zakcentje als student is nooit verkeerd en ik kon kijken of ik de onderwijswereld vanuit personeelskant ook leuk vond. Gesprek was slechts voor de vorm (en dat de betrokken personen weer een uurtje werk konden klokken). Toen mijn functie werd wegbezuinigd, hebben ze wel gezorgd voor contacten met andere scholen en zodoende op m’n tweede school begonnen. De vader van een oud-klasgenoot zou een van mijn directe collega’s worden. Wist ik niet, totdat ik binnen wachtte op m’n gesprek en die man dus tegenkwam. Hij zei dat hij (zogenaamd) geen enkele invloed had op de benoeming, maar toen wist ik genoeg. Het lag grotendeels aan mij of ik daar wilde komen werken. Dat heb ik zoveel jaar met plezier gedaan, tot bij mij de bom barstte...

@HoLaHu: Is echt een spieraandoening of heb je misschien ook last van je gewrichten? In het laatste geval zou je ook even kunnen zoeken naar EDS (of ED Syndromen). Diagnose is vaak lastig te stellen, dus denken daar weinig artsen direct aan.

Laatste edit 22-10-2019 11:30

22-10-19 11:44:55
Khitchakut
@EruYagami: Ik werkte binnen Justitie, eerst binnen de gevangenis als P.I.W.er, later als Sociotherapeutisch Medewerker met TBS-gestelden, dus was het een tamelijk gevaarlijke baan. Ik had evenwel een zeer riant salaris, schaal 8 met recht op eigen parkeerplek :D

Helaas ging dus mijn rug kapot en toen was het een simpele rekensom, ofwel eervol ontslag met 5 jaar behoud van salaris, ofwel herplaatsing in een administratieve functie met salariering volgens schaal 6 en de resterende jaren tot aan pensionering maandelijks aanvullen tot schaal 8 salaris.

Het moge duidelijk zijn dat ontslag en 5 jaar loon goedkoper was, en Bertje kon gaan. Ik heb het aangevochten en de rechter moest mee gaan in de beslissing omdat men zich aan de wet hield. Wél heeft hij het M.I., (Dr. F.S. Meijers Instituut te Utrecht, mijn toenmalige werkgever), een zware veeg uit de pan gegeven wegens haar onverschilligheid t.o. hun personeel. Maarja, daar schoot ik natuurlijk ook weinig mee op..

.

Laatste edit 22-10-2019 11:46

22-10-19 12:27:32
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
Quote @HoLaHu:
@Grouse: :D Als Uwedele dan ook wilt vermelden waar het kantoor zich bevindt??


Jouw kantoor dus. Mooie afsluiting van een sollicitatiebrief ;)

22-10-19 13:30:46
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.540
OTindex: 7.901
@Grouse: Delen, Uwedele? 8)

22-10-19 13:38:29
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
@venzje: En ik maar denken dat het uedele moest zijn. (a)
Maar in geval van delen misschien toch uw edele :D

22-10-19 13:44:24
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.540
OTindex: 7.901

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 133 134 135 [136] 137 138 139 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven