hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 18:00 - 74444 artikelen - nu online 34 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 33 34 35 [36] 37 38 39 225 226 227 228

blog

22-11-17 08:05:01
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@stora: Achter een speculaaspop vind je hooguit het kartonnetje waarop hij wordt verkocht. :P

@allone: Dank voor deze uiteenzetting. #ok

25-11-17 17:02:39
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
slavernij is er nog steeds:
in Mauritanie
in Qatar...

27-11-17 14:33:33
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907

27-11-17 15:45:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689

02-12-17 16:01:54
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.246
OTindex: 53.420
30 jaar geleden werd ons geleerd dat de dinosauriërs 65 miljoen jaar geleden uitstierven vanwege een meteorietinslag in wat tegenwoordig Yucatan heet.
Heden ten dage is dat al 66 miljoen jaar geleden gebeurd. Tempus fugit. :P

02-12-17 20:53:23
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Sjaak, we hadden allemaal al het idee dat de tijd voorbij vliegt :ja

03-12-17 21:35:51
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689

04-12-17 11:30:17
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@allone: Dat doe ik hem niet na. :nee

04-12-17 11:30:48
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
@venzje: nee.. maar jij bent ook geen robot  ;)

04-12-17 12:22:05
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@allone: Ah, dat zal het zijn. :)

04-12-17 12:26:59
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689

07-12-17 16:25:29
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
olifantenkinderen zijn net mensenkinderen klik hier

07-12-17 16:38:06
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@allone, je bedoelt dat mensenkinderen net zo'n dikke kont krijgen als de olifantenkinderen?

07-12-17 17:19:08
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
@stora: niet als ze in de zee spelen..
.. alleen als ze teveel achter de computer zitten en teveel fastfood eten..

07-12-17 17:23:24
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@allone, maar ik heb een olifantenkind nog nooit op een laptop gezien:nee

07-12-17 17:25:50
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
@stora: dan heb je nog niet op mijn link geklikt, want dan had je dat olifantenkind op je laptop gezien..
en ik heb ook nog nooit een obese olifantenkind gezien, er is een verschil tussen 'dik' en 'dik'

Laatste edit 07-12-2017 17:27

10-12-17 07:24:21
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Kijk ik naar het journaal op Belgie.
Gaat het over een artiest die zijn 10 jarig jubileum viert in het Antwerps Sportpaleis.
Zegt die meid die het journaal presenteert. Voor veel artiesten blijft een optreden in het sportpaleis toch een natte droom.
Ik denk, wat zegt die nou:)

11-12-17 19:21:42
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Wij hebben thuis een student.
Echt een goede. vanochtend ging hij al een half uur eerder weg om op tijd te zijn.
Terwijl iedereen zou begrijpen als je te laat zou zijn.
Maar hij gaat elke avond iets van 40 a 50 km fietsen. En ook nu, wegen zijn onbegaanbaar en hij gaat fietsen.
Petje af voor die gast.
Hij doet het toch maar.
niemand die hem dwingt.
Zelfs zijn eigen moeder zegt dat hij niet spoort:)

11-12-17 19:34:35
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.624
OTindex: 94.572
@stora: nee, als hij niet spoort moet hij op een andere manier zich verplaatsen.

12-12-17 20:01:03
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
@Mamsie: het spoor geeft op het moment ook veel problemen... Zondag hebben we vanaf Lelystad maar een taxi genomen.. maar ook vandaag had ik nog vertraging..

12-12-17 20:04:07
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Mamsie, ik denk dat als hij na het fietsen thuiskomt en ik geef hem een stukje ontbijtkoek dat hij zegt, ik doe nog een rondje:P

16-12-17 10:42:02
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
@Mamsie: onderzoeken naar nadelen magnetron:

Uit een onderzoek, uitgevoerd door Japanse wetenschappers, is gebleken dat het opwarmen van melk, waar de magnetron toch heel erg vaak voor gebruikt wordt, een zeer negatief effect heeft op de voedingswaarde hiervan. Al na ongeveer 6 minuten opwarmen is bijna 40% van de vitamine B12 vernietigd en dus niet meer actief.
Een onderzoeksteam in Scandinavië heeft onderzocht hoe asperges zich gedragen in de magnetron. Ze hebben een hele duidelijke verlaging van het vitamine C gehalte waargenomen.
Deze zelfde wetenschappers deden ook tests met knoflook. Knoflook staat bekend om haar sterk kanker-remmende stof Allinase. Na 60 seconden in de magnetron, werd deze stof volledig uitgeschakeld. Weg voordelen!
In november 2003 is eenzelfde onderzoek gedaan naar Broccoli. Broccoli staat bekend om haar hoge gehalte aan antioxidanten, maar na verhitting in de magnetron, was dit gehalte met bijna 97% gereduceerd! Ter vergelijking: Bij stomen gaat er ongeveer 11% van de antioxidanten verloren. Overigens bleef het mineralengehalte in beide gevallen gelijk.
In Australië is onderzoek gedaan naar het opwarmen van moedermelk, dus afgekolfde melk, in de magnetron. Originele borstmelk staat bekend om haar essentiële ziekte remmende eigenschappen die de baby de beste start geven die je maar kunt bedenken. Door het opwarmen in de magnetron worden deze nagenoeg volledig teniet gedaan. Ook het vitaminegehalte was veel lager en de antilichamen in de melk waren vrijwel volledig verdwenen. Ook was het opvallend dat sommige aminozuren omgezet werden naar biologisch inactieve, en dus niet voedzame, stoffen. Sommige van deze inactieve stoffen zijn zelfs direct schadelijk voor het tere zenuwstelsel en de nieren van de baby.
Met name de kant-en-klaar maaltijden, pizza’s en popcorn, worden vaak verpakt in plastic, wat volgens de gebruiksaanwijzing zo in de magnetron kan worden gebruikt. Maar vaak is dit toch niet het geval. Al in 1990 werd duidelijk bewezen dat er schadelijke stoffen vrijkomen van verpakkingen, ook al is aangegeven dat deze magnetron bestendig zijn. De vrijgekomen stoffen zijn onder andere Xyleen, Tolueen, Benzeen en Polyethyleentereftalaat (PET). Deze stoffen komen dus direct in je eten terecht! Het meest verontrustende wat vrij kan komen is de stof Bisphenol-A (BPA). Deze stof wordt verwerkt in heel veel plastic gebruiksproducten, zelfs in speciaal voor de magnetron bestemde plastic bakjes en schalen!
Een Amerikaanse (onafhankelijke) consumentenorganisatie komt er wel degelijk schadelijke straling vrij, ondanks het feit dat de American Food and Drug Administration zegt van niet. De verkochte magnetrons blijven dus straling lekken die onder de voorgeschreven maximale waardes ligt. Maar deze waardes zijn nog steeds ernstig genoeg om je zorgen over te maken. Het is dus af te raden om vlakbij de magnetron te gaan staan, en al helemaal niet door het raampje te turen om te kijken wat er in die doos gebeurt. Dit kan leiden tot staar in de ogen.
Het wordt nog ernstiger als het deurtje van de magnetron niet goed meer sluit. In dat geval wordt je lichaam direct blootgesteld aan de elektromagnetische golven, wat hele ernstige schade aan je organen kan veroorzaken. We spreken dan van de ‘magnetronziekte ‘die heel veel symptomen kent: Slapeloosheid, hoofdpijn, nachtzweten, duizeligheid, verminderde concentratie, verzwakking van het immuunsysteem, misselijkheid, lusteloosheid, veel dorst, vaak plassen etc. etc.
Een Russisch onderzoek toonde recent aan dat bij het verwarmen van alle soorten voedsel in de magnetron, kankerverwekkende stoffen worden gevormd. In vlees werd bijvoorbeeld de kankerverwekkende stof D-Nitrosodienthanolamines gevonden. In melk en granen worden sommige aminozuren omgezet in kankerverwekkende stoffen, en werd bij het ontdooien van fruit vastgesteld dat Glycosiden en Galactosides beschadigd worden, en omgevormd tot kankerverwekkende stoffen.
De Amerikaanse Trent Universiteit heeft onlangs een onderzoek gedaan naar de invloed van magnetrons op het hart. Hierbij is de uitslag ronduit schokkend te noemen. Ondanks het feit dat alle onderzochte magnetrons voldoen aan alle eisen, heeft de lekstraling toch invloed op je hart. Dit betreft zowel de hartslag zelf, als het hartritme. Dit heeft te maken met de specifieke stralingsfrequentie van 2,45 Gigahertz, een frequentie die overigens ook gebruikt wordt door WiFi-routers…
De effecten van magnetrongebruik op de lange termijn zijn helaas nog steeds niet duidelijk. Sommigen beweren dat het allemaal maar een fabeltje is, en dat we ons niet zo druk moeten maken, anderen beweren het tegenovergestelde. De eerder genoemde Zwitserse voedingswetenschapper Hans Ulrich Hertel beweerde in ieder geval al in 1989 dat het gebruik van de magnetron wel degelijk effecten heeft op ons lichaam, ook op langere termijn. Volgens zijn conclusies is de voedingswaarde van eten uit de magnetron dusdanig laag, dat er op termijn problemen kunnen ontstaan zoals een té laag aantal witte bloedcellen, een te hoog cholesterolgehalte, vermindering van het aantal rode bloedcellen en nog een lange lijst met andere aandoeningen. Hoewel de onderzoeksmethode van de voedingswetenschapper twijfelachtig is door het beperkte aantal proefpersonen, is de wetenschap (later) toch wakker geschud door deze resultaten en is men zich ernstig zorgen gaan maken over de invloed van de elektromagnetische straling op het eten.

bron

16-12-17 11:20:48
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.624
OTindex: 94.572
@allone: Mijn combi wordt geregeld gebruikt, voor de melk in mijn koffie-verkeerd, dat is 1 minuut per keer.
Verder hooguit een stukje gebraden vlees ontdooien en opwarmen.
Verder is hij voor de zaterdagse zelfgemaakte pizza (:P) die lekker bij 200' gebakken wordt.
En verder is hij ook alleen maar een oven. Of een grill, zo af en toe.
Dus maak ik me weinig zorgen over onze gezondheid.

Wél schokkend vond ik het verhaal over de afgekolfde moedermelk, dat is inderdaad voor mijn kleindochter zo gedaan op de dagen dat ze naar de crèche ging. Maar daar heeft ze niks aan overgehouden, ze is zeer gezond en heeft kennelijk een prima immuunsysteem. De schat.

Laatste edit 16-12-2017 12:07

16-12-17 11:33:41
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
@Mamsie: okay, mooi *)

Ik heb er zelf geen onderzoek naar gedaan, dus kan ook alleen maar herhalen wat andere mensen zeggen.. en de meningen zullen verdeeld zijn, zoals meestal met dit soort onderwerpen.. alleen al omdat er verschillende belangen mee gemoeid zijn :)

20-12-17 22:11:33
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.848
OTindex: 90.689
OUD

Verschillende mensen van mijn leeftijd, waaronder bv SamuiAxe, zeggen inene dat ze oud worden / zijn..
De reden dat ik dat ueberhaupt niet denk of voel is misschien omdat mijn moeder nog leeft:
zolang je een moeder hebt, ben je nog iemands kind, en kun je niet oud zijn.. mijn moeder is het, maar ik niet...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 33 34 35 [36] 37 38 39 225 226 227 228

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven