hr
jaargang -23 - laatste artikel 22-11 16:00 - 75417 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 [2] 3

Waar was jij toen

12-09-06 12:23:10
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Als je maar weet dat hier heel goed is over nagedacht. En als je maar weet dat men dit LANGE tijd van tevoren heeft zien aankomen. Geef die lui maar de schuld!

Quote kazz1980:
Tovenaar, doe even normaal...
Iedere dode door een ramp is er 1 teveel. Hier gaat het over 3000 doden en jij roept "ze moeten zich neit zo aanstellen." Dat getuigd van bar weinig respect voor de medemens.

Ja er zijn ergere rampen, maar dat maakt de aanslag op het WTC niets minder erg. Bovendien had deze aanslag een grote impact op de wereld. De wereld na 9-11 is niet dezelfde als daarvoor. Zo simpel is het. Daarom is dit een gebeurtenis die bij velen op het netvlies gegrift staat.

Nog altijd is zo'n 40% van de Amerikanen bang voor een aanslag, en ook inde rest van de (westerse) wereld ligt dit percentage aanzienlijk veel hoger dan voor 9-11...

Ikzelf kwam net terug van een college. Ik woonde toen nog in een studentenflat en ontdekte op de gang dat iedereen bij elkaar zat in 1 kamer. Achter de TV gekluisterd... Direct kreeg ik naar mij toegeroepen dat er een vliegtuig in het WTC gestort was. Ik weet enkel niet meer of ik het tweede vliegtuig nu live heb gezien of dat dat inmiddels ook al gebeurd was... Ik vond het op dat moment wel eng... Wat staat de wereld te wachten na zoiets??

Doe even normaal?!?! Ik doe normaal! Ik weet niet eens waar ik was op dat moment haha. Als jullie zo over elke ramp denken als jullie over het wtc-gebeuren hebben nagedacht en bang zijn, dan zaten jullie allemaal triest in een holletje weggekropen. Ik hou mij bezig met mijn eigen leven, en ik probeer iedereen op mijn eigen manier te helpen. Ik krijg trouwens geen vliegtuig op mijn dak ;) Ik woon/werk niet in een heel "belangrijk" gebouw waar je eigenlijk wel een aanslag zou kunnen verwachten.

Aan de Watersnoodramp van 1287 wordt niet eens zoveel aandacht besteed. Terwijl het toch in Nederland is gebeurd. En what about de watersnoodramp in zeeland 1953?

"Jamaar dat komt door de natuur."

Zeker komt dat door de natuur. Schaf die vliegtuigen maar af. Remember de Bijlmer? Ook daar zaten chemische stoffen in. Zelfs nu hebben mensen daar nog klachten over! Dat ze maar eens fatsoenlijk nadenken. Ze hebben letterlijk hun eigen ondergang getekend. En in de toekomst zal dit nog veel vaker gebeuren. De natuur zal ons ooit nog wel tegrazen nemen...

12-09-06 13:47:53
nietmeer
Tovenaar. 1 simpele vraag aan je. Rij jij een automobiel of motor of scooter?

12-09-06 13:50:20
Tovenaar
Erelid

Nee, een goeie oude fiets.

12-09-06 13:54:48
nietmeer
Dan ben je al een eind op de goede weg. Feit is gewoon dat je terrorisme niet kan vergelijken met de rampen die door ons mensen zelf worden veroorzaakt door ons dom gebruik van verkeerde brandstoffen. Als ik t in mn kop krijg om bijv. de ambassade van de VS te willen opblazen kan dit in tien tellen geregeld zijn, hier valt niet tegen te vechten, wel tegen de verwoesting die we zelf teweeg brengen met ons vervuilend en asociaal gedrag jegens Moeder natuur. Maaar wie wil er tegenwoordig nog de luxe en het gemak opgeven?? Nahh, ik wel, zelfs heb ik mijn rijbewijs door de versnpperaar gehaald. Prive autogebruik moet in mijn ogen per direkt verboden worden, net als het onzinnige gedoe van ik wil een grotere tv dan de buren, leef gewoon je leven en wees tevree.

12-09-06 13:57:20
Tovenaar
Erelid

Daar ben ik het mee eens..

12-09-06 15:08:14
NeaRoW
Erelid

WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Ik kwam volgens mij uit mn nest... En de rest van de dag heb ik buiten gespeeld ofzo... moest er niet echt iets van hebben...

12-09-06 15:28:23
Raptorial
Senior lid

WMRindex: 350
OTindex: 401
Wnplts: Empel
Ze krijgen er wel een geweldige toren voor terug, de Freedom-Tower en 3 andere hele grote office buildings, een mueum en memorial gebouw.
source: manhattendowntown (ofzoiets)

12-09-06 16:07:22
Tovenaar
Erelid

Lol, yeah! That will help to reduce the pain that's caused on that place.

12-09-06 16:11:43
dandy
winnaar PW 06

WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Quote Tovenaar:
Lol, yeah! That will help to reduce the pain that's caused on that place.

nah denk het niet!:cry:

12-09-06 16:31:14
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
ik kwam thuis van school, mn vader was op de tv wielrennen aan t kijken, ineens:special news blablabla en toen ineens die vlieguigen in t wtc... heb eer daarna weinig aandacht aan besteed heb n half uurtje gekeken, en volgens mij ben ik toen buiten gaan voetballen met n paar vrienden

12-09-06 16:54:31
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
@tovenaar.."geef die lui de schuld" - alsof de mensen die in het WTC zaten er iets aan konden doen!

"haha", "lol yeah" - lachen over zoiets?

Sorry hoor, maar jij spoort echt totaal niet! :r
Als je echt zo denkt als je hier schrijft vind ik je maar een eng en ziek figuur...

12-09-06 17:01:38
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, want iemand sloeg de deur te hard dicht.. dus.. en dat is heel slecht voor de deur, hoor..

en,..iemand heeft vergeten de planten water te geven.. ook erg leelluk

12-09-06 17:03:59
mij
Erelid

WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
ik snap tovenaar wel. ik vind het ook overdreven om na, wat is het 5 jaar?, nog er zo masaal er bij stil te staan. tuurlijk is de wereld verandert maar goed dat gebeurt bij die oorlogen in Afrika en zo ook. en of het wel terroristen waren...
misschien wel maar het is heel goed door de politiek aan gegerepen om iedereen bang te maken. loesje had ooit eens een uitspraak in de trant van:
na een week geen tv en krant was de wereld in eens heel vredig...
edit: trouwens het is niet zo dat ik het niet erg vind! want het is verschrikkelijk maar meer dingen zijn verschrikkelijk en er zijn zorgen genoeg die nu spelen om ons zorgen over te maken....

12-09-06 17:24:32
heraux
Oudgediende

T S
Aja, Eigenlijk is het '''misschien''' overrated - maar overrating heeft zo zijn effect (net als onderschatting)

inktvlek princype; het lekt door in alle lagen van het bestaan - het leven wordt nog complexer , nog moeilijker te vatten - het overzicht verdwijnt achter processen die wellicht geheel overbodig zijn. Of het wordt gewoon heel duidelijk en strak - behoefte, doel, middel, effect, methode, methodiek, mensen, resultaten, next.

De verscherpte irritatie had voorkomen kunnen worden, geintegreerde groepen beter begrepen, minder vingers wijzend, verantwoording verleggend - niet ontkennende. En daarmee de tegen reactie verminderen, radikalisering onder controle houdende - door antwoorden te geven op belangrijke vragen. wellicht...wellicht..

Wat is integratie eigenlijk en welke relatie heeft het met de aanslagen -
eigenlijk GEEN - maar ze werden wel gemaakt - met welk beoogt resultaat?

Als er om eenheid wordt gevraagt is dat de homogene eenheid van één groep - of doet dan iedereen ook mee - geen uitsluiting - of juist wel als een soort end-lössung; get-rid-of-it
wie is die groep? is dat iedereen of een selecte club - een kleurtje - of een geboorte plaats, plek, incident..

Gaat het om respect op globaal niveau - of reduceren we dit weer tot een incident en lopen weer verder met de ipod op de oren, niets meer willen horen - bezig op eigen turf.

Het een sluit het andere niet uit.

Misschien had 911 een globale verbetering kunnen betekenen -
maar als we de kansen niet zien, waren ze ook niet aanwezig.
Wellicht zijn we moe; moe van het opkijken, afgeleid zijn; graag in andere gedachten verzonken.
Misschien zijn we cultureel moe..
hebben genoeg aan onze eigen indrukken en kunnen niets meer opnemen, eisen van de wereld, mijn wereld, jouw wereld, te complex, te veel + vriend(in) + gezin + geld + vakantie + toekomst + dreigingen + beperkingen en frustratie + gezondheid + geluk + schoonmoeder moeheid? + files + olieprijs + kinderen + + + +

Genoeg!

terug in mijn spoor, ik laad me leiden, ja meester, wat moet ik doen, ja meneer, goed meneer - alles is ok
ik ben ok -beep.rrrrr
ik ben ok -beep.rrrrr
klik
bedankt..klik..rrrrr. next..
goed zo..klik..rrrrr. next..

of toch niet?

12-09-06 17:25:28
dandy
winnaar PW 06

S
waarom zo lang??:cry::cry:

12-09-06 18:26:35
heraux
Oudgediende

T S
aap noot mies

ja, goede vraag.. lekker toetsenbord, leuke letterjes, mooie 'e' en 'a'..
dit keer geen shell script..

kweet niet.. was lekker op dreef..
als iemand nou nog een langere maakt..

12-09-06 18:30:29
dandy
winnaar PW 06

S
dat lukt niemand!8O

13-09-06 08:44:45
kazz1980
Erelid

WMRindex: 1.704
OTindex: 1.181
Wnplts: Nee
Quote mij:
ik snap tovenaar wel.
(...)
edit: trouwens het is niet zo dat ik het niet erg vind!

Dan snap je tovenaar dus niet - want hij vind het totaal niet erg - hij lacht er zelfs om, noemt de nabestaanden aanstellers en roept dat het de mensen hun eigen schuld is dat ze dood zijn (een vrije vertaling van zijn diverse posts).

Dan heb je in mijn ogen een beetje een zieke geest. (sorry dat ik het zeg)

Als je vind dat de hele ophef rondom de aanslagen 5 jaar na dato misschien wat overdreven is moet je zelf weten - ieder zijn mening! Maar het soort respectloze uitlatingen die Tovenaar hier doet kunnen echt niet!

18-09-06 07:26:47
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Tovenaar:
Linda2: "Your point is.."

Your point being is gwoon goed hoorNa vijf jaar krijg je misschien een beetje genoeg van alle (vooral patriotisch amerikanse) heisa rond de aanslagen, maar daarme wordt het feit dat er zoveel doden en gewonden zijn gevallen niet minder vreselijk

18-09-06 07:35:10
heraux
Oudgediende

T S
hak hak hak
ik werk in een hakabar

18-09-06 07:37:22
heraux
Oudgediende

T S
er is niets aan de hand - gewoon doorlopen ja.. verdorrie al die aanslag-touristen.. nounou..

11-12-06 15:42:52
Pamiki
Actief lid

WMRindex: 74
OTindex: 35
Wnplts: Almere
Ik had net een flatje gekocht en stond de vermarminfsbuizen te schilderen. Terwijl ik naar het nieuws luister op de radio, houd ik het bakje scheef en zit mijn been onder de verf

11-12-06 15:45:55
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Typisch dat bijna iedereen dit zich herinnerd. Ik was zelf.. Hmm 11 jaar oud en toch weet ik nog waar ik was: Snoep kopen in het WinkelCentrum. Ik hoorde daar mensen erover praten en toen ik thuis kwam zag ik het nieuws.

11-12-06 16:16:51
nietmeer
kwam thuis van college, zette de tv aan, dacht, Bah slechte actie film, zap, hé hier ook, stomme belspelletjes, zap, hé, hier ook! Wow, KUT!

11-12-06 17:40:05
my-angel
Oudgediende

WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Ik zat thuis, was jarig 8O

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven