hobby |
Beereekhoorn Oudgediende
 WMRindex: 1.317 OTindex: 13.375
|
Ziet er gaaf uit |
|
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 55.300 OTindex: 98.834
|
|
|
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 73.195 OTindex: 28.935
|
Vervolgens maak ik de arcades. Ik had nog mallen van een viaduct. Deze zijn gesneden uit lexaan en 1 mm dik. Stevig en toch makkelijk buigbaar. afbeeldingDie mal leg ik op een oprit en snijdt met de schuimsnijder de bogen er uit. Het verdere uithollen met een houtsnijmesje. afbeeldingDezelfde vectortekening druk ik af op een papier dat is bedrukt met een stenenpatroom. afbeelding |
|
|
Emmo Stamgast
|
Dat patroon snijd ik uit met de lasersnijder (is meer vormvast en makkelijker dan knippen of snijden). Vervolgens plak ik de onderdelen op het styropor. afbeeldingafbeelding |
|
|
Beereekhoorn Oudgediende
|
Ziet er goed uit  |
|
|
Emmo Stamgast
|
Zo ( afbeelding) moet de op/afrit er min of meer uit komen te zien. Van links naar rechts: 1: Nog ongeschilderd 2: De arcade 3: Afbuig gedeelte in de grondverf 4: Bocht bovenzijde lichtgrijs en talud groen, beide met airbrush Hierna het compleet maken van de op/afrit, dan de bruggen. |
|
|
Emmo Stamgast
|
De dijklichamen zijn nu klaar. afbeeldingde opritten, beplakt met steentjespapier, zijn ook zo goed als gedaan. afbeeldingVolgende punt worden de bruggen, en dan het bergmassief. |
|
|
Emmo Stamgast
|
Dank zij de niet aflatende interesse van de huisgenoten: afbeeldingwaren de reeds gemaakte bruggen beschadigd. Gelukkig doet een drupje lijm hier en daar wonderen. afbeelding |
|
|
Beereekhoorn Oudgediende
|
Maar het zijn wel schatjes die huisgenoten van je |
|
|
allone Oudgediende
|
Ah spelen je tijgers ook mee  |
|
|
Zuwe
Oudgediende
 WMRindex: 797 OTindex: 22.714
|
Ik zal mijn hobby's maar niet opnoemen voor de meesten |
|
|
Emmo Stamgast
|
Vervolgens spuit ik met de airbrush de bruggetjes rood. afbeeldingDaar zijn in werkelijkheid voorbeelden van: de spoorbrug bij Zwolle is óók rood. afbeelding |
|
|
Beereekhoorn Oudgediende
|
Grappig daar kom ik regelmatig overheen maar was me vanuit de trein niet opgevallen dat ie rood is  zal er volgende keer extra op gaan letten  Dus ik kom er niet overheen, ik kom van Olst en Wijhe en dan kom je niet over de rode brug Laatste edit 09-07-2026 06:32 |
|
|
Emmo Stamgast
|
Quote @Beereekhoorn: ik kom van Olst en Wijhe en dan kom je niet over de rode brug  Klopt. Je blijft aan de oostkant van de IJssel. |
|
|
Emmo Stamgast
|
Maar even een overzichtje hoe ver het nu staat, inclusief met de geschilderde bruggen afbeeldingafbeeldingVolgende punt is het op maat maken en schilderen van de "berg". |
|
|
allone Oudgediende
|
Berg over de tunnel?!
+ mooie foto maar van mij hoeft een brug niet rood te zijn. |
|
|
Emmo Stamgast
|
Quote @allone: maar van mij hoeft een brug niet rood te zijn. Ik had nog een potje van die kleur staan, vandaar |
|
|
Emmo Stamgast
|
Eerst maar eens de "berg" in de grondverf. Op advies van mijn modelbouwforum zwart gebruikt. Mar eens kijken waar het op uitdraait. afbeelding |
|
|