Doopnamen |
Stryfe Senior lid WMRindex: 525 OTindex: 572 Wnplts: Den Bosch S |
Ik ben vernoemd naar alle 2 mijn opa's en oma's en naar een oud-oom van mijn moeder die daar altijd bij in huis heeft gewoont toen mijn ma jong was. Mijn laatste naam is Maria, dat heeft de hele familie bij ons en is een soort van eerbetoon aan mijn overgrootouders die daar ooit mee begonnen zijn. Persoonlijk zal dit allemaal me jeuken, maar het is inderdaad zeker zo dat er een verhaal achter namen kan zitten. en dan hebben we het niet eens over het doopsel zelf, maar dat moet Kazz ofzo maar vertellen, dat weet ik nog maar half en ik heb weinig trek om constant gecorrigeerd te moeten worden omdat ik het maar half of half goed vertel. |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Ik zou er ook nooit voor kiezen. Ik weet dat mijn vader die Spaans is het voor de familie heeft gedaan. Het heeft ook geen nut, maar is een soort van ritueel voor gelovigen denk ik.
|
|
Jboog Senior lid WMRindex: 348 OTindex: 256 Wnplts: roosendaal
|
J . . . . Amadee Martin Alphons |
|
lanira_mommy Erelid WMRindex: 833 OTindex: 743 S |
Ik heb maar 1 naam en dat vond ik verschrikkelijk haha. zeg nu nog als men vraagt naar mijn voornamen "alleen yvonne. saai he?" Mijn meiden hebben alledrie 3 voornamen. Zo kunnen ze bovendien een andere roepnaam gebruiken later als ze hun 1e naam niet mooi vinden. Voor mij heeft dat met mooi-heid (is dat een woord ? *lol* ) te maken. Ik vind 1 naam saai en niet mooi staan. Met geloof heeft het voor ons niets te maken want we zijn beiden niet gelovig en de kinderen zijn niet gedoopt. het zijn dan ook geen doopnamen. maar gewoon voornamen. Verder zitten er nog meer redenen acter de keuze voor hun 3 namen. maargoed dat is een lang verhaal |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Naar mijn Opa en een Tante..
|
|
Quote Jboog: J . . . . Amadee Martin Alphons Als je nog Nico erachteraan had gehad dan had ik je van nu af aan Rastaman genoemd J.A.M.A.N. |
|
Luna Moderator
Dat is wel goed opgemerkt,Stryfe |
|
|
haha ik heb nu jama en dat vormt weer bijna jamaica |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Quote lanira_mommy: Ik heb maar 1 naam en dat vond ik verschrikkelijk haha. zeg nu nog als men vraagt naar mijn voornamen "alleen yvonne. saai he?" Mijn meiden hebben alledrie 3 voornamen. Zo kunnen ze bovendien een andere roepnaam gebruiken later als ze hun 1e naam niet mooi vinden. Voor mij heeft dat met mooi-heid (is dat een woord ? *lol* ) te maken. Ik vind 1 naam saai en niet mooi staan. Met geloof heeft het voor ons niets te maken want we zijn beiden niet gelovig en de kinderen zijn niet gedoopt. het zijn dan ook geen doopnamen. maar gewoon voornamen. Verder zitten er nog meer redenen acter de keuze voor hun 3 namen. maargoed dat is een lang verhaal Laat de kinderen dan zelf een aantal nicknames kiezen als ze zich daar prettiger voelen. Saai? Liever saai en simpel dan prachtig en ingewikkeld. Maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk. |
|
Quote Tovenaar: Saai? Liever saai en simpel dan prachtig en ingewikkeld. Hmmm typisch hoor.... Liever saai en simpel (meeste mannen) dan prachtig en ingewikkeld (meeste vrouwen). Ik ben blij met mijn man zijn, maar dat komt voornamelijk omdat ik daardoor meer van de dames kan genieten Moet er niet aan denken met een man te moeten leven. |
|
|
maar met een mannelijk persoon samenwonen(bijvoorbeeld op kamers als je student bent) kan zo zijn voordelen hebben, een vrouw delen met elkar enzo.. |
|
nietmeer
|
Dennis Christiaan. volgens me ouder heb ik dit te danken aan hun idool danny christiaan Me roep naam is dennis of denny. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Denix: Dennis Christiaan. volgens me ouder heb ik dit te danken aan hun idool danny christiaan Dat is erg... Gecondoleerd Kben lekker niet gedoopt |
|
Luna Moderator
Denix, heb je ook van die krulletjes |
|
heraux Oudgediende
Quote Stryfe: Quote Tovenaar: Saai? Liever saai en simpel dan prachtig en ingewikkeld. Hmmm typisch hoor.... Liever saai en simpel (meeste mannen) dan prachtig en ingewikkeld (meeste vrouwen). Ik ben blij met mijn man zijn, maar dat komt voornamelijk omdat ik daardoor meer van de dames kan genieten Moet er niet aan denken met een man te moeten leven. que? |
|
Jannick Oudgediende
WMRindex: 1.125 OTindex: 42.838 T |
Janno Nicholas.. |
|
barrels2301 Senior lid WMRindex: 56 OTindex: 940 Wnplts: Zwijndrech
|
Goverina Maria Johanna (ja ik kan het ook niet helpen ) vernoemd naar beide oma's |
|
Luna Moderator
Hmmm, leuk |
|
barrels2301 Senior lid WMRindex: 56 OTindex: 940 Wnplts: Zwijndrech
|
enorm we delen de middelste naam Luna |
|
Luna Moderator
Ja, da's toevallig |
|
dandy winnaar PW 06
WMRindex: 202 OTindex: 1.935 S |
ik ben niet gedoopt, heb geen 2e namen, saai he |
|
Slicky Erelid
WMRindex: 697 OTindex: 1.759
|
Mijn volledige naam is (Jawel, ook roepnaam): Frédéric Gerard David. Iedereen noemt me Fred, wel zo snel, en anders schrijft 99% het toch wel fout. Ben zelf niet gelovig. Als ik ooit gedrochtjes voortbreng, geef ik ze de kans om hun naam te laten veranderen als ze oud genoeg zijn. En als ze (net als iemand die ik ken) zichzelf Aars noemen, dan zij het zo, en moeten ze zelf maar een nieuwe naam regelen |
|
Luna Moderator
Frederic vind ik ook wel mooi klinken (op zijn Frans uitgesproken dan) |
|
heraux Oudgediende
Frederique Chopin
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote dandy: ik ben niet gedoopt, heb geen 2e namen, saai he Je kunt ook niet meerdere 2e namen hebben.... |
|