|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
 Over een goeie 10 jaar wil ik op ongeveer 200 dollar zitten. PER DAG.  |
|
lalythil Senior lid
 WMRindex: 18 OTindex: 1.419 S |
@ pablo: tnx  is dat in php? of in html?  ben echt nog noobie hoor..  en PW.. dat is wel een leuke goal..  |
|
Pablo
Oudgediende
 WMRindex: 1.461 OTindex: 22.116
|
Da's MySQL  zou leuk zijn als je databases vanuit HTML kon bewerken  @PW, hoef je gelijk niet meer te werken  |
|
lalythil Senior lid
oh  lol hmmzz... k.. moet k NOG wat gaan leren..  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ik wil dan alleen nog maar werken aan mijn site Pablo.  |
|
Pablo
Oudgediende
|
@Laly ToLearnList: HTML, CSS, JS -> AJAX, PHP, MySQL En anders kan je nog PHP vervangen door ASP met misschien het gebruik van ADO databases, wat ik niet zou doen  |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
Pablo
Oudgediende
|
Ik zeg ook niet in die volgorde  Edit: zo kan het ook dan  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Een website maken is in principe heel gemakkelijk.  Een site bestaat uit vakken die ieder hun eigen eigenschappen hebben.  Die vakken noem je een div id.  Of div class En de eigenschappen van dat vak beschrijf je in de CSS |
|
Pablo
Oudgediende
|
Ik noem het liever tags  |
|
lalythil Senior lid
k...  en nu in t nederlands....  ik ben hier echt totally new in hoor..  ik kan nog net een beetje wegwijs uit html.. als in.. de basis codes als header, paragraph, breakline enzow.. die ken ik en snap ik.. maar de rest...  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Quote Pablo: Ik noem het liever tags   Dat begrijpt een leek weer niet Pablo.  |
|
Pablo
Oudgediende
|
Laly, ach in PHP is de enigste regel die je moet kennen voor een simpele site: echo file_get_contents((in_array($_GET['p'],$pages) ? $_GET['p'] : "home" ).".txt" ); |
|
Andreesie
Oudgediende
 WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
ben bezig met installatie  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Een website kan je verdelen in vakken. Die kan je plaatsen waar je maar wilt in de HTML. Die vakken geef je eigenschappen. Die eigenschappen beschrijf je in de CSS. |
|
Pablo
Oudgediende
|
En natuurlijk de pagina's opsommen in: $pages = array("home","info","who" );  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Quote Pablo: Laly, ach in PHP is de enigste regel die je moet kennen voor een simpele site: echo file_get_contents((in_array($_GET['p'],$pages) ? $_GET['p'] : "home" ).".txt" );  Iemand die geen verstand van PHP heeft begrijpt dit niet Pablo.   Je moet ook weten wat alles betekent.  |
|
Pablo
Oudgediende
|
Je hoeft het ook niet te begrijpen  zet het gewoon neer waar je je inhoud wil hebben en je bent klaar |
|
WMR-kok
Oudgediende
 En als je een foutje erin maakt Pablo, weet je dan ook hoe je het moet herstellen? |
|
Pablo
Oudgediende
|
Naja niet klaar  alleen nog maar tekstbestandjes aanmaken zoals home.txt welkom.txt etc.txt met daarin je tekst  En niet elke keer die hele html pagina weer overnemen  Als je dat copy-pasted maak je er geen fouten in  Het is het enigste regel wat je nodig hebt  |
|
lalythil Senior lid
eerr.. lol?? zet neer waar je de in houd wilt hebben? hoe?  xD ik denk dat k s ga kijken of ik in dreamweaver iets kan vinden waarmee ik textvakken kan maken.. gewoon geheel graphisch..  |
|
Pablo
Oudgediende
|
[header] -logo hier [/header] [menu] -menu tekst hier [/menu] [main vakje] -dat scriptje hier [/main vakje] Thats it  |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Ja ik wil graag een Pizza Calzone, tatatatahahaa  |
|
lalythil Senior lid
k.. pablo.. dat kan k dan gelukkig nog net wel snappen..  @ pw: en dat is idd wel een voordeel dan ja, dat maakt t simpelr.. |
|