hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Blog van Ronnymij

05-07-20 08:23:36
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
Hallo lieve mensen. Ik weet niet of ik dit nu goed doe, maar anders hoor ik dat wel. Ik vernam dat dit een soort blogmogelijkheid is, dus ik wil het proberen.
De afgelopen tijd ben ik weer alles op de rails aan het zetten, na een Corona-besmetting van mij en mijn gezin. Het waren gelukkig milde klachten, al denk ik dat het aanvoelde als de ergste griep die ik ooit heb gehad. Ik ben al nooit ziek, dus dan denk je al gauw dat alles veel erger is, geef ik toe.:$
Enfin, na twee maanden thuis gezeten te hebben in maart en april, heb ik weer hard moeten werken om het gat te vullen. Aangezien ik voor mezelf werk had ik ook geen omzet, al kreeg ik wel wat hulp van de gemeente gelukkig.
Voordeel van de thuis-quarantaine was dat ik een betere band met mijn zoontje heb gekregen. de afgelopen jaren waren we veel gescheiden van elkaar, omdat ik geen huis had in Nederland. In het afgelopen half jaar heeft hij Goed Nederlands leren spreken, en nu communiceren we hier thuis in drie talen, meestal door elkaar:D
Maar goed. Dit is even een probeersel. Ik was hier wel elke dag even, maar kan nu wat meer tijd nemen om af en toe ook te reageren en te zien hoe het met jullie gaat.
Groetjes van Ron

05-07-20 08:33:38
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Welkom terug Ron:)
Gelukkig ben je weer gezond.
Maar mannen schijnen altijd met meer geluid ziek te zijn dan vrouwen :)
Maar dat jullie elkaar verstaan dan, met 3 talen door elkaar.

05-07-20 08:44:12
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
Fijn dat je er weer bent Ron! Blij dat alles weer een beetje loopt zoals het moet. Veel plezier weer hier! *)*)*)

05-07-20 08:50:37
Sjaak
Moderator


WMRindex: 21.226
OTindex: 53.094
Gut to have you terug Ron!  ;)

05-07-20 09:13:14
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Ronnymij:

Selamat datang kembali teman tersayang! ok

Καλώς ήλθατε πίσω αγαπητέ φίλε! ok

En tenslotte:

Welkom terug beste vriend! ok

Zo, in drie talen :D

05-07-20 09:17:45
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@stora: dankje :) ja ach, we hebben zo'n beetje onze eigen taal ontwikkeld. Of een ander het altijd snapt is een tweede :P

05-07-20 09:19:47
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@Mamsie: Dankje *) alles gaat naar wens weer hier. Vrouw en kind zijn nu onderweg naar Griekenland, want ze hebben oma en mama ook alweer een half jaar niet gezien.Ik mag niet mee want ik moet al mijn werk af zien te krijgen deze zomer 8)

05-07-20 09:20:27
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@Sjaak: dankjewel man! Gut to be back too :ja

05-07-20 09:22:23
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@KhunAxe: dankjewel makker! Die bovenste regel kan ik nog wel ontcijferen geloof ik. Sounds like Indonesia?

Ik moet bekennen dat het Grieks mij nog te moeilijk is. Ik versta inmiddels redelijk wat ze over mij zeggen, maar zelf spreken is nog niet aan de orde :$

05-07-20 09:39:10
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Ronnymij: Datzelfde probleem had ik altijd, ik verstond het ietwat en kon het een klein beetje kleppen, maar lezen en schrijven? Noppes. Ook het Thais begin ik na 13 jaar een beetje te snappen, maar verder kom ik er niet mee, veel te moeilijk 8O

Inderdaad, de eerste is Indonesisch, jij spreekt toch Maleis? Is toch hetzelfde?

Hoe dan ook, blij dat je er weer bent Ouwe van Gogh :D

05-07-20 09:56:49
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.315
Welkom terug *) fijn dat jullie weer beter zijn :)

05-07-20 10:09:10
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.329
OTindex: 28.406
Goed te horen dat het allemaal weer min of meer in orde is. Welkom terug.

05-07-20 10:09:17
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@KhunAxe: van Gogh hahaha

en Maleis spreek ik niet helaas.Mijn voorouders zijn Indonesisch. Opa heeft bij de KNIL gediend en heeft destijds zijn hele gezin mee naar Holland genomen.

Mijn vader sprak ongeveer dertien talen vloeiend. Hij zat bij de Marine en was marconist.Ik denk dat hij tijdens zijn diensten veel tijd had om talen te leren.Helaas is hij overleden toen ik pas zeven was. Hij was van 1898, dus toen ik geboren werd in 1961 had hij er al een huwelijk en heel wat vlieguurtjes op zitten.

05-07-20 10:10:54
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@Beereekhoorn: dankjewel *) fijn om hier weer te mogen zijn ook :ja

05-07-20 10:11:52
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@Emmo: dankje :) Ik was alweer een beetje in jouw reisverslagen gedoken. Zag dat je alweer op reis bent nu, of had ik dat verkeerd begrepen?

05-07-20 10:36:14
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Ronnymij: Jouw vader is dus 70 geworden? Inderdaad, als je ouders zo oud zijn als je geboren wordt is er een dikke kans dat je jong wees wordt :( Heb jij zijn talenknobbel geërfd? Hoeveel talen spreek jij?

Maleis wordt veel gesproken in Indonesië, vandaar dat ik aannam dat je het spreekt. Maar wat is dan die 3e taal waarin jullie thuis kleppen?


05-07-20 11:15:50
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.329
OTindex: 28.406
@Ronnymij: Klopt vandaag (zondag) is dag 12 alweer. Morgen op Rönnskär bij Skeleftea, en vandaar naar Klaipeda naar dok.

05-07-20 12:12:49
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@KhunAxe: Die derde taal thuis is Grieks, maar daar heb ik het meeste moeite mee om mee te doen.
Ik spreek Engels Frans Duits Nederlands en een beetje Grieks en een beetje Fins. Die laatste twee dan omdat ik ermee ben getrouwd.
Ik was nooit goed in exacte vakken, dus de talen gingen mij makkelijker af.De logica zal wel ergens in de hersenen zitten.

Indonesie ben ik nooit geweest helaas. Of dat er ooit van zal komen weet ik niet. Mijn pensioen ga ik als het mij is gegund in Griekenland doorbrengen. Dat is minder ver, en ik ben dol op die mensen, het klimaat en het eten.

05-07-20 12:14:38
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@Emmo: Skeleftea ken ik nog wel van mijn trips naar Finland door Zweden. Ik blijf het noorden geweldig mooi vinden. Het is er schoon, en er is nog veel ongerepte natuur.

06-07-20 21:50:24
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Ronnymij, Finland is een geweldig land.
Zeker als je Finnen kent.
Die woonden in Helsinki, niet ver van het stadion en ze hadden een stuk grond aan een Fins meer.
Dan zit je echt midden in de natuur,
S'avonds gingen we dan wandelen en dan hoorde je .... helemaal niets. het was windstil en ineens in de verte blafte en hond.
Man, wat een geweldig moment was dat.
En de familie had sauna daar, een oud schuurtje met een op hout gestookte kachel.
Daar zat je echt te zweten.
En dan ineens hoorde ik kom en deur open, rennen door de sneeuw en dan het ijskoude water in. Heel even en dan weer terug rennen naar de sauna om op temperatuur te komen.
Geweldig:)
zeker 35 jaar geleden, maar dat heeft echt indruk gemaakt.

06-07-20 23:01:38
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@stora: Dat olympisch stadion, dat was een lange tijd geleden een jeugdherberg. Man man, wat stonk het daar naar de schimmel en lekke waterafvoer. We hebben daar één overnachting gehad, het was echt niet fijn daar.

07-07-20 08:07:55
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@stora: Ach ja , voor mij is dat een hele geschiedenis. Ik ben meer dan 30 jaar getrouwd geweest met een Finse, en mijn schoonouders hadden een boerderij bij Posio in het noorden. Wij waren er alle zomers, en ik ben er verliefd op geworden. Alle dingen die jij beschrijft kan ik beamen.
Gelukkig heb ik nog een goede band met mijn ex, en ik zal er altijd welkom zijn. Misschien als ik gepensioneerd ben, over een jaar of zeven.Wie zal het zeggen?:)

07-07-20 08:11:20
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Mamsie, dat Olympisch stadion ken ik, want ik verbleef in een huis voor 3 weken bij een familie en dan ging ik alleen de stad in en dan liep ik terug en langs dat stadion en dan een klein stukje verder een weg rechts in en dan 2 of 3 huizenblokken verder aan de linkerkant daar stond mijn bed:)
En in het weekend gingen ze dan naar dat meer waar ze een buitenhuis hadden en dan een half uurtje rijden over een niet drukke snelweg en dan was je er.

07-07-20 08:23:39
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Ronnymij, ik zal er wel nooit meer komen want ik ken er ook niemand meer. Ben je ook ooit ik geloof vlakbij Turku in een dorpje geweest waar de mensen nog wonen in hele kleine huisjes zoals het vroeger was. Een soort van open lucht museum waar mensen nog wonen.

07-07-20 08:48:06
Ronnymij
Erelid


WMRindex: 1.187
OTindex: 843
@stora: ja dat probleem ken ik ook dat je beter wat mensen daar kent om er vervolgens heen te gaan.

Turku zal @Emmo ook wel kennen, want het is een havenstad. Ik ben er een keer met de veerpont aangekomen op een van mijn vele trips naar het noorden. Meer dan een glimp is het dus niet geweest.Voor mij is het noorden de mooiste plek in Finland. Ik heb er veel gevist net over de Russische grens bij Kitka. Dat mocht natuurlijk niet, maar ik heb er nooit een Rus gezien. Wel heel veel Forellen, die we achteraf hebben verslonden natuurlijk:P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven