hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 08:00 - 74301 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 13 14 15 16

Knolraap, Wortelloof, schorseneren en prei

26-02-21 12:16:36
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Toen ik lid wilde worden van de M.C. The Samui Pirates moest is zoals elk aspirant lid eerst een poos een prospect zijn, dat is een proefperiode zeg maar.

Direct nadat ik na mijn proeftijd unaniem tot volwaardig lid werd aangenomen ben ik meteen secretaris geworden..

Nobody else wanted the job _O-

26-02-21 12:45:40
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.540
OTindex: 7.901
@KhunAxe: Ik kan me daar iets bij voorstellen. Ik heb ook gezworen om nooit meer een bestuursfunctie te aanvaarden.

26-02-21 12:50:01
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
Toen ik een jaar of 12 geleden lid werd van een bridgevereniging, seizoen begint in september, werd ik in november gebombardeerd tot bestuurslid voor technische zaken. De bedoeling is dat je 3 jaar in je functie blijft. Ik vermoed dat het nog wel een poosje gaat duren. Want naast bestuurslid technische zaken ben ik wedstrijdleider, webmaster, beheerder uitslagenservice, contactpersoon van de bond, competitieleider extern en distictscompetitieleider. Tevens vervangend secretaris en vice-voorzitter.
En net wat @KhunAxe: zegt: Nobody else wanted the job.

26-02-21 13:58:07
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Grouse: In jouw geval 'jobs' ;)

26-02-21 14:22:34
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.335
OTindex: 28.406
@Grouse: Ben je ook iets niet? 8O  ;)

26-02-21 14:48:06
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
@Emmo: Penningmeester :D

26-02-21 15:17:02
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.039
OTindex: 1.090
@Grouse, lijkt me wel grappig als je dan een vergadering hebt. Een grote ronde tafel en dan zeg je iets als webmaster en dan loop je naar de stoel van de vice voorzitter en dan geef je antwoord. Snel naar een andere stoel omdat die gast van de wedstrijdleiding zich overal tegenaan bemoeit en zo een uur lang:+

26-02-21 15:38:13
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
@Buick: Wel makkelijk hoor. Veel mensen met verstand van zaken (A)

26-02-21 15:39:58
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.039
OTindex: 1.090
@Grouse _O_
en je blijft in beweging:D

26-02-21 17:52:17
nietmeer
@venzje: oef, zo erg is het bij ons ook weer niet, de ALV's halen hun quorum meestal toch nog net wel. Normaliter zijn mensen wel een paar jaar leiding voor ze zo'n taak krijgen, maar dit is inderdaad een nieuw lid dat direct penningmeester werd omdat niemand het klusje wou. We hadden zes jaar lang een goede penningmeester, maar ja, die werkt nu in Amsterdam voor een bank... :$

Quote @Grouse:
@Emmo: Penningmeester :D

Dus die bridgevereniging wordt georganiseerd door twee of drie mensen? 8O
Quote @Buick:
@Grouse, lijkt me wel grappig als je dan een vergadering hebt. Een grote ronde tafel en dan zeg je iets als webmaster en dan loop je naar de stoel van de vice voorzitter en dan geef je antwoord. Snel naar een andere stoel omdat die gast van de wedstrijdleiding zich overal tegenaan bemoeit en zo een uur lang:+

We hebben iemand bij scouting die op dat moment leiding van twee verschillende klasjes was en ook nog beheerder gebouw. Die heb ik inderdaad weleens op die manier van stoel zien wisselen :ja

Laatste edit 26-02-2021 18:02

26-02-21 17:59:40
nietmeer
Het probleem bij ons op scouting zit 'm erin dat de hele groep door ADHD'ers en studenten gerund wordt en alles dus vijf minuten voor de deadline ineens gedaan wordt, plus het feit dat het bestuur uit ouwe bijna-hippies bestaat die nog gewend zijn aan een tijd dat de vereniging uit 4 klasjes van 15 kinderen bestond.
Bijna-hippies willen niets meer georganiseerd en gepland hebben dan strikt noodzakelijk, en zo'n kleine scoutingvereniging hoefde helemaal niet veel vooruit te plannen.

Maar momenteel zijn we een vereniging van 8 klasjes van 25 kinderen, en ook nog 20 oud-leiding die eigenlijk ook betrokken willen blijven. Dat is een enorme vereniging, en het minimum aan dingen dat dan vooruit gepland moet zijn is dan veel groter. Dus we zitten nu in een omgekeerde wereld waar de ouwe lullen van het bestuur roepen "zoveel vooruit plannen is toch niet nodig? Laat het lekker lopen, veel gezelliger!" terwijl de jongelui mopperend proberen ergens wat structuur in te brengen.

Onder andere is er dus geen enkel plan over hoe je nieuwe mensen in een taak inwerkt, want ja, je bent gewend om met een heel klein clubje mensen te zijn waarvan er 1 al 10 jaar betrokken is die toch alle taken zo langzamerhand al kent. Vandaar de arme afdelingspenningmeester die geen idee had wat een jaarrekening is en hoe je die aan de verenigingspenningmeester stuurt.

Laatste edit 26-02-2021 18:04

26-02-21 18:04:57
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.039
OTindex: 1.090
wortel, jullie zijn een afdeling.
Maar de scouting is heel groot.
Zit er bij de moederorganisatie niet een goede penningmeester die alle protocollen op papier heeft staan. Dus ook wat de taak is van een penningmeester en hoe hij die moet invullen. Misschien wel een soort online cursus.
ik denk dat ook daar het wiel allang is uitgevonden.Laatste edit 26-02-2021 18:05

26-02-21 18:31:49
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
wortel: Ik zit weleens met twee petten op een vergadering. Tijdens de ALV van het district vertegenwoordig ik mijn vereniging enerzijds en als districtscompetieleider anderzijds.
Ook als wedstrijdleider val ik onder het bestuurslid technische zaken. (A)

Ik was nog iets vergeten trouwens. Redacteur van ons clubblad. :$

Laatste edit 26-02-2021 18:32

26-02-21 18:32:30
nietmeer
@Buick: uhhh de penningmeester van de moederorganisatie zit daar nu acht maanden en is zelf nooit ingewerkt geweest omdat haar voorganger hun werk al vijf jaar niet echt deed...
Dus ja, onze afdelingspenningmeester heeft inderdaad met haar hulp dat ding ingevuld, maar dat dat kon daar hebben we behoorlijk geluk mee gehad. Want de huidige verenigingspenningmeester zit het wiel links en rechts opnieuw uit te vinden omdat er vanalles mist.

Laatste edit 26-02-2021 18:32

26-02-21 18:33:50
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
wortel: Wij hebben het geluk een oud-boekhouder als penningmeester te hebben. Wel zo rustig.
Maar scouting Nederland? Kan die echt geen hulp bieden? Ik weet dat de bridgebond complete pakketten aan leden levert op het gebied van boekhouding, ledenadministratie en wat dies meer zij.
Ook ons rekenprogramma wordt door de bond verzorgd.

Laatste edit 26-02-2021 18:36

26-02-21 20:02:35
nietmeer
@Grouse: Scouting nederland kan wel hulp bieden, maar zij bieden hulp aan lokale verenigingsbesturen. Op de organisatielaag daaronder (klasjes kinderen en hun leiding) kunnen ze weinig bieden. Dat is te specifiek per groep.
Dus als de penningmeester van het verenigingsbestuur verdwijnt, dan zit je een poos de rommel op te ruimen. Is inmiddels wel gelukt, maar dat heeft ons wel het afgelopen halfjaar gekost.

Boekhouders als penningmeesters. Klinkt handig!

28-02-21 08:25:49
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.540
OTindex: 7.901
Wat die dubbele petten betreft is de correspondentie Muller-Muller enigszins beroemd geworden. Archivaris Samuel Muller Fzn. was een van de grondleggers van de moderne archivistiek en combineerde onder meer de functies van gemeentearchivaris van de stad Utrecht en rijksarchivaris in de provincie Utrecht.
Nu kunnen beide functies weleens verschillende eisen stellen aan je werkzaamheden en verantwoordelijkheden. Muller wist die goed te scheiden, wat duidelijk naar voren komt in de schriftelijke correspondentie tussen de gemeentearchivaris en de rijksarchivaris. Zo kon de rijksarchivaris 's morgens een brief met directieven schrijven aan de gemeentearchivaris, waarop die laatste 's middags een brief op poten schreef waarin hij het hartgrondig oneens was met zijn collega.
Als ik het goed heb is deze correspondentie bewaard gebleven bij het Utrechts Archief.

Laatste edit 28-02-2021 08:30

28-02-21 12:48:12
nietmeer
@venzje: whahaha _O-

28-02-21 13:20:26
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.039
OTindex: 1.090
@venzje, zoiets bedoelde ik met @Grouse alleen in een vergadering:)
wortel, toen die man met 2 petten op een andere stoel ging zitten dan lig je toch dubbel:+

01-03-21 14:59:47
nietmeer
@Buick: ik werd heel vrolijk van die 3 petten ja :ja :jeej

01-03-21 22:33:35
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.553
OTindex: 4.886
wortel: Je moet maar eens opletten. In het verenigingsleven lopen veel vrijwilligers met meer dan één taak rond.
Alle mensen die actief zijn in het district, zijn ook wel wedstrijdleider of bestuurslid bij een vereniging. Of allebei. De webmaster van het district is bij twee verenigingen ook webmaster. De voorzitter van het district is ook voorzitter van zijn vereniging, de penningmeester is ook penningmeester van het denksportcentrum enzovoort.
De penningmeester van onze vereniging is ook wedstrijdleider, net als ik. Onze secretaris zet, normaal gesproken, altijd de zaal klaar. Zo werkt dat.

03-03-21 16:10:55
nietmeer
@Grouse: yup klopt. Die taaktitels betekenen vooral dat het maken van klussenlijstjes makkelijker is, en dan shuif je daarna de dingen die bij dezelfde persoon horen wel bij elkaar :ja

15-03-21 18:16:38
nietmeer
====

Psycholoog: "De hulp die jij nodig helpt bestaat wel, maar niet bij mij, en het sluit ook al voor geen meter aan op de diagnose die je hebt. Hoe zijn ze ooit op die rare diagnose gekomen?"
"Er valt een heel mooi venndiagram te tekenen van hoe de symptomen van ADHD, autisme, en verhoogd risico op psychose overlappen.* De symptomen die ik heb komen allemaal prachtig mooi uit het midden van het diagram, dus dat zijn dingen die symptomen van alledrie kunnen zijn. De vorige psycholoog wist zich daar geen raad mee en heeft min of meer willekeurig een van de drie uitgekozen."
Psycholoog: "...daar zit een grote overlap in, dus dat snap ik op zich. Er zitten 15 kilometer verderop wel een paar mensen die wel verstand hebben van wat jij nodig hebt. Dan is het kiezen tussen iemand voor wie er een andere diagnose nodig is of iemand die niet gedekt wordt door jouw verzekering."

Reuzehandig... :nee
Het Leokannerhuis gaat specifiek over autisme, en behalve dat zij me dus alleen willen helpen als die specifieke diagnose gesteld is, is er ook een reele kans dat zo'n specifieke toko weinig aankan met de kennelijk grondig onspecifieke bende aan symptomen die ik heb.
De ander valt gewoon niet binnen mijn verzekering. Omdat dat een individu is die haar eigen praktijk draait, heeft ze bovendien een heel beperkt aantal typen behandeling in huis en is de kans dat dat ooit op onhandige doorverwijzingen uitloopt ook groot.

Ik ken meerdere mensen die geen geschikte behandelaar konden vinden om vergelijkbare redenen. In beide gevallen was ik nogal verbaasd, want het is niet alsof "autisme met ADHD" of "autisme met slechte ervaringen met scholen" nou zeldzame combinaties zijn. Die komen heel vaak gezamenlijk voor, hoe weet er niet iemand iets van beide?
Nou ja, nu zit ik ook in dat probleem. "We hebben geen flauw benul wat er eigenlijk met jou aan de hand is". Zou dat meer of minder vaak voorkomen als oorzaak van de juiste behandelijk niet kunnen vinden dan "kennelijk is er te weinig kennis van combinaties"? 8-)

*heb er eentje gemaakt in paint:
afbeelding

Laatste edit 15-03-2021 18:16

16-03-21 09:36:04
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.540
OTindex: 7.901
wortel: Als je chronische depressiviteit ook nog toevoegt aan je diagrammetje, heb je mijn zoon. En die heeft na 20 jaar ook nog steeds niemand gevonden die hem adequaat kan helpen.
Mocht er toch zo iemand bestaan, dan wil ik hen met liefde zelf betalen, mocht dat nodig zijn.

16-03-21 13:03:53
nietmeer
@venzje: vriend, als ik die vind schreeuw ik het meteen van de daken, want mijn huisgenoot zoekt ook al jaren naar die hypothetische persoon! :ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 13 14 15 16

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven