hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 16 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16

Knolraap, Wortelloof, schorseneren en prei

09-04-21 20:52:38
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
@yes_my_dear: als je witlof in de zon / het licht laat liggen wordt het gewoon groen.

09-04-21 22:58:08
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
Quote @allone:
witlof is ook werkelijk andijvie, die geen zonlicht gekregen heeft, dus zo vreemd is dat niet..
Dat witlof in het donker moet groeien was mij wel duidelijk, maar dat het in principe gewone groene andijvie is, dat wist ik ook niet.

10-04-21 17:42:34
nietmeer
@Emmo ik ken Engelstalige witlof als chicory. Ik ga maar niet proberen dat uit te spreken, maar in het Nederlands heet witlof idd ook soms chichorei toch?

10-04-21 17:43:18
nietmeer
@allone: weer wat geleerd :jeej

@yes_my_dear NOMS! Klinkt lekker :ja

10-04-21 22:06:50
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
wortel: Nee. cichorei is wat anders. In de oorlog werd daar ersatzkoffie van gemaakt.

13-04-21 14:01:56
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Emmo: Cichorei is de wortel van de witlof.

21-04-21 21:04:28
nietmeer
==

Ik ben zo moe dat ik m'n geurloze zeep kan ruiken. Gaat lekker hier.

Heb ook geen idee wat ik misdaan heb, ben al drie dagen zo kapot. Heb een druk weekend gehad, maar da's geen reden voor drie dagen nauwelijks uit bed kunnen komen?

21-04-21 21:11:07
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.597
OTindex: 94.529
wortel: Ga eens langs de teststraat.....

21-04-21 22:18:18
nietmeer
@Mamsie: Ik heb geen koorts, en ik ruim die zeep juist wél. Loop ook niet te hoesten ofzo. Dus zou kunnen? Wil me van harte laten testen, is wel een goed idee. Maar ik denk toch echt dat er iets anders aan de hand is...

21-04-21 23:01:50
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.597
OTindex: 94.529
Dan naar de huisarts. Maar die zal eerst een covid-besmetting uit willen sluiten, dusssss....

22-04-21 13:33:57
nietmeer
@Mamsie: zo'n test is nooit weg :ja

22-04-21 17:21:24
nietmeer
==
Toen ze verhuisden, troffen mijn ouders in de tuin van het nieuwe huis een scooter en een opvouwbare mountainbike aan. Opvouwbare mountainbikes zijn wat mij betreft een beetje een mysterieus product. Het gewicht en de instabiliteit van een vouwfiets, dus erop crossen door het bos wordt best wel matig. De brede wielen en het feit dat een derraileurversnelling best kwetsbaar is maken het ding ook suboptimaal voor die laatste kilometer na een treinrit.
Het hele ding lijkt in actionkwaliteit uitgevoerd, vervolgens genoeg gebruikt om de remblokjes op te slijten, en vervolgens jaren vergeten in de regen.
Nou verveel ik me toch op moment en is een vouwfiets best handig, dus ik probeer er wat van te maken.

Beun de Haas heeft het vouwmechanisme verstevigd door er twee vleugelmoeren doorheen te schroeven. Het vouwen verloopt nu lomp en traag, maar het ziet er degelijk uit en als stadsfietser had ik toch al een tekort aan vleugelmoeren in m'n leven.

In de categorie veiligheid werkte er niets:
de remblokjes waren allevier op. "Je bent aan het remmen met de remschoen" niveau op. Die zijn nu vervangen.
De enige reflectie die erop zit, is niet veprlicht. De trapperreflectoren zijn op een of andere manier afgebroken. Ik heb wat reflectieverf staan, dat is eigenlijk het enige wat daaraan te doen valt. De rode achterreflector en lamp missen allebei. Er zitten oranje reflectoren in de spaken, maar op banden zit toch al een reflectiestreep dus dat boeit niet echt. Gelukkig kost reflectie geen drol, dus ik heb een witte en rode reflector gehaald die op de voor- en achtervork kunnen. Kon meteen ook een bel halen, die mist op een of andere manier ook.

Het hele trap/versnellingsmechaniek werkt verbazend genoeg naar behoren, en de tandwielen zijn netjes tandwielvormig. Alles staat wel vol roest, en op het vouwpunt zijn de buitenkabels van de versnellingen opengescheurd dus dat is vol water gekropen en ook volgeroest. Het gaat stroef, maar ondanks de roest loopt het wel.

22-04-21 23:54:21
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
wortel: Over een opknappertje gesproken...
Er bestaat ook reflecterende tape. Degene die wij gebruiken voor reddingboeien en sloepen is behoorlijk duur maar misschien bestaat er een schappelijker variant.

23-04-21 06:59:00
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
wortel: geurloze zeep ruiken #ok
Moeheid weg ondertussen?
Misschien dat frisse lucht en beweging helpt? *)


23-04-21 08:42:07
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
wortel: Interessant project. Hoewel ik mijn bedenkingen heb bij legeringen van peperkoek en blik.

Wat de uitzonderlijke vermoeidheid betreft zou ik inderdaad fluks een testje laten doen en dan op naar de huisarts. Maar daarmee zeg ik niks nieuws.

23-04-21 08:53:25
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
wortel: 'Ik heb wat reflectieverf staan, dat is eigenlijk het enige wat daaraan te doen valt'

Of je koopt een paar nieuwe trappers met reflectoren. Idee? ;)

23-04-21 08:59:14
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Ik ben bang dat die reflectieverf oom of tante agent in voorkomende gevallen nauwelijks zal kunnen bekoren. :nee

Laatste edit 23-04-2021 08:59

23-04-21 14:00:46
nietmeer
Quote @Emmo:
Er bestaat ook reflecterende tape. Degene die wij gebruiken voor reddingboeien en sloepen is behoorlijk duur maar misschien bestaat er een schappelijker variant.

Daar bestaat zeker een "burger"versie van die je in buitensportwinkels aantreft! Ik heb opstrijkbare voor kleding liggen, de versie voor op fietsen en auto's die echt tape is heb ik niet. Kost geen drol op AliExpress, bestel ik idd ooit wel een keer.

23-04-21 14:04:37
nietmeer
Quote @venzje:
Interessant project. Hoewel ik mijn bedenkingen heb bij legeringen van peperkoek en blik.

@KhunAxe:
Aangezien de fiets inderdaad nogal van peperkoek en blik is, ben ik het ding heel bewust aan het oplappen op een manier die me tijd, maar zo min mogelijk geld kost. Als dan blijkt dat de fiets zelf stevig genoeg zou zijn dat het de moeite waard is er wat echts van de maken, kan dat over twee jaar altijd nog als de reflectieverf en de goedkoop vervangen onderdelen op zijn.

Ik verwacht zo weinig levensduur uit dit ding dat ik het eerlijk gezegd meer als een hobbyproject zie. De trappers werken nog, en dat het ding maar half-legaal is voorlopig heb ik me maar bij neergelegd. Hier in de buurt zijn er toch alleen agenten op 5 mei en tijdens lockdowns.

23-04-21 14:05:31
nietmeer
Quote @allone:
wortel: geurloze zeep ruiken #ok
Moeheid weg ondertussen?
Misschien dat frisse lucht en beweging helpt? *)

"Ik ben zo moe dat ik XYZ ineens ruik" is voor mijzelf een vrij normale zin, mijn zintuigen en moeheid is een bijzondere combinatie. Ik ben nu wel beter? Maar ik weet niet waarom??

23-04-21 14:11:44
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
wortel: AardappelWortelmoeheid.

Laatste edit 23-04-2021 14:12

23-04-21 21:01:25
nietmeer
@venzje: * googlet *
Oohhh, nematoden/aaltjes.
...aardappel is ook een ondergrondse groente, maar ik ben geen nachtschade en Internet zegt dat je een nachtschade moet zijn om last van te krijgen van aardappelmoeheid :P

24-04-21 07:07:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
mooi toch, dat de wortelmoeheid weer weg is, en waarom doet er dan niet meer toe :)

26-04-21 16:03:50
nietmeer
==

Zoektocht naar een psycholoog deel veel:

Autismeafdeling psycholoog: "Nee, wij mogen je niet helpen, dan moet eerst een ander je met ASS diagnosticeren en de behandeling daar niet lukken. Ga maar naar een andere afdeling van dit bedrijf."
Andere afdeling: "Wij bieden precies de zorg die je zoekt, dus ga maar naar de autismeafdeling."
"Dat zijn jullie collega's, dua je weet dat ik daar niet voor kwalificeer, bovendien heb ik net al expliciet gezegd dat ik daar niet kwalificeer en ze me hebben weggestuurd, bovendien bieden jullie precies te zorg die ik zoek en val ik in jullie leeftijdsrange."

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

28-04-21 09:59:31
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Behándeling voor ASS? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Klinkt net zo raar als behandeling voor linkshandigheid of hoogbegaafdheid.
.

Laatste edit 28-04-2021 10:00

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 ..7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven