sinterklaassnoep in het engels |
apie winnaar PW 06
WMRindex: 445 OTindex: 682 S |
terwijl ik een suikerhart en een stuk marsepein in mijn schoen vind en opeet, vraag ik me ineens af, wat is marsepein eigenlijk in het Engels? en borstplaat? en kennen ze eigenlijk pepernoten in Engeland? |
|
dandy winnaar PW 06
WMRindex: 202 OTindex: 1.935 S |
vast wel! |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
heb t ns opgezocht: marsepein: marzepin pepernoten: / borstplaat: fondant ... |
|
apie winnaar PW 06
marzepin? is dat een babelfish vertaling toevallig? |
|
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Ik heb het opgezocht in het woordenboek (stuk betrouwbaarder) en marsepein is - net als in het Duits geloof ik? - marzipan. Pepernoot = gingerbread cube Borstplaat = fudge |
|
de Mexicaan Oudgediende
WMRindex: 3.266 OTindex: 3.691
|
Een andere vertaling voor pepernoot = spice nut (Van Dale). Schuimpje = meringue Suikergoed = confectionery Banketletter = pastry letter Roe = birch |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Kruidnoten kennen ze niet, in mijn winkel noemde ze het spicy mini cookies speculaaskruiden noemen ze spice nog iets |
|
Twaggy Oudgediende
WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
wtf is borstplaat |
|
de Mexicaan Oudgediende
|
Borstplaat is een snoepgoed, gemaakt uit water of melk, suiker, en een aroma, zoals vanille of cacao. Het wordt meestal gegeten in de periode rond Sinterklaas. In de tijd dat suiker in Nederland alleen nog gemaakt werd van suikerriet, dat ver weg groeide en met schepen opgehaald moest worden, was suiker een duur product. Het werd dan ook alleen gebruikt bij groots gevierde feesten, zoals bruiloften of het sinterklaasfeest. ... |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Volgens mijn Oxford Wordpower woordenboek is marsepein marzipan:
marzipan: noun [U] a food that is made of sugar, egg and nuts (almonds). Marzipan is used to make sweets or to put on cakes |
|
dandy winnaar PW 06
WMRindex: 202 OTindex: 1.935 S |
en drop?? |
|
Ikke Oudgediende
Quote dandy: en drop?? liquorice |
|
de Mexicaan Oudgediende
|
`Drop = liquorice, in Amerika ook wel gespeld als licorice. |
|
Ikke Oudgediende
Ik was eerder ;) |
|
de Mexicaan Oudgediende
|
Ik was completer. |
|
Twaggy Oudgediende
WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
ik was het niet |
|
Luna Moderator
Ik was te laat |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
ik snoep niet
|
|
SoppiejJ Senior lid WMRindex: 238 OTindex: 80 Wnplts: Bussum
|
It wasn't me |
|
apie winnaar PW 06
ik was het ook niet : P |
|
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Anders ik wel niet. |
|
akira1909 Senior lid WMRindex: 5 OTindex: 640 Wnplts: Dordrecht
|
We waren een keer in Engeland op vakantie. We boden toen aan engelse kinderen, die rond spelen en ons snoep zagen eten ook wat aan. Ze vroegen toen wat is dat? We wisten niet wat drop in het engels was dus wij gewoon drop zeggen. Nou het leek wel de venco reclame. Nederlanders met hun drop. Maar ze wilde het wel proeven. De meeste kinderen vonden het er erg vies uitzien. 1 kind vond het echt geweldig. Wel lachen dat ze dat helemaal niet kennen daar. |
|
Luna Moderator
Ja, terwijl ik altijd Bassets Engelse Drop uit Engeland liet komen voor mijn winkel, hahaha...maar die is toch anders als onze drop |
|
AcidCranberry 1e plek SL 2006
WMRindex: 136 OTindex: 1.397
|
Ik heb me ook een hele tijd afgevraagd wat oliebollen nou zijn in het Engels, ook iets typisch Nederlands... (oilballs klinkt erg ranzig) Op het leidseplein staat een oliebollenkraam met een hele makkelijke vertaling. Dutch Doughnuts.
|
|
lanira_mommy Erelid WMRindex: 833 OTindex: 743 S |
@AcidCranberryzo wordt het ook officiëel vertaald dus dat hebben ze niet zelf bedacht hoor. En voordat deze vraag komt: poffertjes = dutch pancakes |
|