Sinterklaas Gedichtenwedstrijd |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Sint heeft zitten krenken want hij laat ieder weten dat hij heeft zitten denken je weet wel waar daar zijn de rapen gaar en gaat het via de onder-goot nog warm van het middag maal draaien ze vrolijk naar de sloot
Ja, Sint heeft zitten kraken piet moest van de pastijtjes dit keer stevig braken. Sint staat onder druk het budget gereduceerd tot een aalmoes als het al lukt.
De boot stoomt op de boeken verbrand met de cultuur op de stookplaats verfwerken, fraai en prijzig worden in de kolenlade geschoven de pieten kijken ijzig.. Het is allemaal stevig serieus daar gaan de zonnebloemen is het heus?
Dantes inferno drijft het kolos dichter bij de kade en staan ze zwaaiend in ongewis over het lot van vele werken, uit bibliotheken en uit de kerken.. De verlichting neemt toe, de ziel raakt leeg - de warmte uit de oven laat het winterwit aan de kade verdwijnen.
De winter voorbij de lente spreekt de vogels fluiten en iedereen weet verlaat de lees en leer ruimtes want er is geen boek meer te zien alles is verbrand en verstookt er was geen olie en weer geen bezien
Kritiek van de diepe denkers verdampt, de lompheid wint brute kracht, meting van geschil bloed op publieke plaatsen strepen door goede bedoeling en vrije wil de Eduriete bewoording voorbij Sinterklaas gedichten op de schappen de rekken vol kleurplaten gemaakt met veel plezier.
Brengt ons ochtend gloren Hoort de bel in die grote toren Roept ons tot bezinning en rede Edoch ik wist van te voren wie het wel en niet wilde horen.
PARTY TIME
|
|
Blixa Erelid
WMRindex: 1.137 OTindex: 1.474
|
Haha, oke. Nou, ik ken het in een cover-variant moet je maar denken. Maar de gedachte staat me wel aan |
|
Trudie Erelid
WMRindex: 3.616 OTindex: 199 S |
En nou zit ik te wachten waar ik de boel heen kan sturen. Gedicht ligt al klaar maar ik kan geen verzendpagina vinden. Iemand anders wel? |
|
DreamerTje Oudgediende
WMRindex: 1.305 OTindex: 19.848 T S |
@Trudie: Nee, want die is er nog niet... |
|
MitoThorson Oudgediende
WMRindex: 663 OTindex: 9.448
|
zo mijn gedicht is ook klaar ik hoop wel dat die verzend pagina snel komt want volgende week vrijdag tot zondag kom ik waarschijnlijk niet online |
|
Lenni Erelid
WMRindex: 763 OTindex: 4.667 T S |
*Zit nog te zweten* Maar hij is bijna af !! |
|
yes_my_dear Oudgediende
WMRindex: 1.205 OTindex: 17.061 S |
Ik ben net begonnen, maar hij is ook bijna af... pfffff valt tegen! |
|
yes_my_dear Oudgediende
WMRindex: 1.205 OTindex: 17.061 S |
Ja hij is af |
|
Caster Oudgediende
WMRindex: 2.086 OTindex: 16.129
|
Af & opgestuurd |
|
Soulsplitter Erelid
WMRindex: 784 OTindex: 2.326 S |
af+opgestuurd, maar niet echt tevreden maar vind het moeilijk over iemand te dichten normaal dicht ik over gevoel xD maar maar ik ben zo ZWAAR benieuwd naar het dicht over mij wie nog meer? |
|
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Ik ben ook erg benieuwd naar het gedicht over mij |
|
Lenni Erelid
Ja hoor af, en ingestuurd... Ben er niet zo heel goed in. Maar het gaat erom of je je best hebt gedaan toch? |
|
heraux Oudgediende
De geestelijke ontsluiting gestuit op publiek bestel - maakt van een verheldering een ware hell - uitgedraaid tot verschil van waarden kan het tot een ketterij ontaarden.
|
|
MitoThorson Oudgediende
|
@Lenni: daar gaat het om mijne is ook geen geweldig kunstwerk |
|
Lenni Erelid
@DFCPhoenix: Ach... het is goed bedoeld... en toch altijd leuk om iets te krijgen |
|
MitoThorson Oudgediende
|
daarom ik vraag me af wat degene die mij heeft geloot heeft geschreven bne benieuwd en of ik diegene ken want ik kende als nog een aantal mensen die zich ingeschreven hadden niet persoonlijk |
|
Lenni Erelid
Gekker nog, ik ken helemaal niemand persoonlijk op wmr... |
|
MitoThorson Oudgediende
|
haha tjah ik ken der wel een aantal persoonlijk (of op de bowling of hier gewoon vaak gesproken zodat ik ze wel een beetje ken mensen inschatten is meestal wel een sterk punt van me ) en tjah m'n vriendin ken ik ook via WMR (de bowling dan) dus zou beetje vreemd zijn als niemand persoonlijk kende |
|
heraux Oudgediende
ken je me persoonlijk ? |
|
nietmeer
|
Gedichtje af, in de trein afgemaakt. Achteraf tevreden mee, pak er alleen waarschijnlijk geen prijzen mee @ Soulsplitter: Niemand weet, niemand weet... Dat ik ... Ik verklap/bluf niets hoor |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
Quote heraux: ken je me persoonlijk ? Ik ken je alleen al heel lang, telt dat ook? Gedicht heb ik btw ook af Kostte wel wat moeite en ben er niet helemaal tevreden mee.. Hoop wel dat mijn persoon het aparte ideetje erin ook opmerkt |
|
Soulsplitter Erelid
WMRindex: 784 OTindex: 2.326 S |
NordicGuardian: Ben jij repelsteeltje?
Mag ik dan een van de zeven dwergen zijn? |
|
nietmeer
|
@Soulsplitter: Dat kan toch helemaal niet, dat zijn twee verschillende sprookjes! Gedicht is woensdag avond geschreven en ingestuurd, ben er zeer tevreden over |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Mikke: waarom zouden 2 sprookjes elkaar niet kunnen ontmoeten? Daar zijn het toch sprookjes voor? |
|
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@Soulsplitter: Nee, jij mag de (split)erwt zijn onder de matrassen van de prinses (euhm...Ranie?) Of ken je het sprookje van de Prinses op de Erwt niet? |
|