Quote G_Angel: Quote heraux: Na de bevrijding van menig Strafkamp of concentratie kamp of vernietigingskamp kwamen veel terug en zaten in een zeer moeilijke situatie.
Want welk land zou welk volk opnemen?
Hoe zou de huisvesting geregeld zijn als niet hun burgerlijke staat en status.
Zo zien we dat ook nu na deze zeer goed gedocumenteerde westerse waarheid het zelfde gebeurt met tijdelijk ongewenste vreemdelingen.
Om niet aan geschiedenis vervalsing te doen en de vergelijking iets te ver te doen doorslaan.
De mensen hebben recht op onderdak.
Ik zie hier geen argumenten staan, noch is mij duidelijk wat hier bedoeld wordt. Wordt hier gezegd dat het vormen van de Israëlische staat gerechtvaardigd is omdat men recht heeft op onderdak? > Het laaste is net zo correct als: Dat na de 2e WW - de joden, overlevenden, ex-gedetineerden, oud-soldaten niet opgevangen werden net zoals de slachtoffers/ex-gedetineerden van guantanamo - het verhaal is hetzelfde de verpakking iets anders. Kortom: je bent veroordeeld - schuldig is nog een andere zaak- je bent nog steeds mens - hoewel het makkelijker is om het menselijke te verwijderen - zodat men de werkelijkheid hierachter kan wegdrukken. De rancune van vele x-gevangen mag niet bestaan- want het systeem is perfect- endus ben je schuldig - in ieder geval aan iets - het is niet te begrijpen dat onschuldige mensen in een straf-kamp/ isolatie kamp komen als de guantanamo-cuba enclave. Nog duidelijker : we maken als westers-geallieerd land gebruik van middelen en krachten die we wilden uitbannen - in die gedachte zijn we aan de missies begonnen. Een straf/isolatie kamp maakt dat ongeloofwaardig - hoewel de strategie van isolatie wel begrijpelijk kan zijn. Zodra er mensen voor een redelijk deel van hun leven afgezonderd worden - is hun verdere ontwikkeling beïnvloed. Ik denk niet heel positief. < |