Quote timwijn: ik vind dat alles extreem doorgeslagen is. het enige wat we doen is vanuit angst reageren! Zie bijvoorbeeld Wilders. Angst is altijd reageren. Dat gaat de wereld nog eens opbreken.. +1 Ik ben er absoluut tegen. Gelukkig heb ik niet zo lang geleden een nieuw paspoort en nieuwe id laten maken. Als ze verlopen, hoef ik ze ook niet meer. Dan maar niet op vakantie / op congres buiten de EU. En 50 euro per bepaalde tijd zie ik als een kleine prijs om risico te vermijden. Dat bedrag betaal ik ook elke maand aan de verzekering om risico te minimaliseren. Ik heb zelf ook niets te verbergen en ik vermoed dat criminelen het wel een stukje lastiger krijgen door de maatregel. Maar diefstal is ook niet erg moeilijk met hoge beveiligingsfunctionarissen die USB-sticks laten slingeren en de beveiligingssoftware loopt vandaag de dag nog steeds enkele stappen achter op de nieuwste virussen en hackmethoden. Dit in combinatie met de koppeling aan vrijwel alles wat je doet, zorgt ervoor dat ik het een waardeloze regel vind. We lopen weer als een mak hondje achter de VS aan, want die worden er weer blij van. Ik heb nog niemand gesproken die ervoor is en ik durf te wedden dat dat over het hele land zo is. De reacties hier wijzen ook die richting uit. Lekker democratisch Als ertegen gedemonstreerd gaat worden, ben ik erbij. hier trouwens het Mythbusters fragment op Youn00b, waarin ze laten zien hoe makkelijk het is om een vingerafdruk te vervalsen. klik |