Intussen heeft Halsema haar kinderen van de zwarte school waar ze op zaten afgehaald en elders ondergebracht. Uiteraard omkleed met mooie argumenten en vooral er niet verder op in willen gaan, dat spreekt. Principes zijn leuk, maar alleen voor anderen hier ook de leus? Kinderen zijn geen sociaal experiment, zo wilde Halsema nog wel kwijt. Ja ja, haar kinderen niet. Die van anderen uiteraard wel, die moeten vooral op zwarte scholen blijven vanwege de politieke idealen....en ouders die hun kinderen daar niet op willen hebben worden verketterd en als het even kan tegengewerkt. Toch jammer dat ook hier de idealen rekkelijk blijken als het om het eigen hemd gaat ipv andermans rok. Het enige dat dan nog ontbreekt is een paar leuke commisariaatjes na de volgende verkiezingen. We zullen zien, ik hoop van niet, maar zal niet meer verbaasd zijn als ze de (linkse) voorbeelden die na de politiek zakken gingen vullen gaat volgen. Wim Kok als idool. Pluspunt is wel dat GL minimaal de rest van deze kabinetsperiode de mond moet houden over kinderen die van zwarte scholen gehaald worden, over ouders die ... etc. Let wel: ik kan de stap best begrijpen, ook ik zou die doen met mijn kinderen. Maar als politica die andere idealen beleid en voor anderen normen wil stellen is dit niet sterk. En rijp voor kamervragen of een rel in de pers |