Dienstplicht of beroeps |
borrie70
|
dienstplicht hoeft natuurlijk niet perse militaire dinstplicht te zijn. Ik zou er voorstander van zijn om naast een militaire ook een maatschappelijke dienstplicht in te stellen. Momenteel is het triest gesteld met de opvoeding van de jeugd en dat uit zich in openbare gedragingen maar ook in het bedrijfsleven. Een jaar dienstplicht, met de nodige discipline en groepsopbouw zou helemaal niet verkeerd zijn. |
|
chevalier688 Senior lid
WMRindex: 169 OTindex: 1.224 S |
|
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Ik ben ook voor de dienstplicht. Vooral voor de jongeren die maar lopen aan te kloten |
|
Hisoka Erelid
WMRindex: 1.102 OTindex: 976
|
@Luna: is wel erg makkelijk zeggen als je er net zelf niet meer binnen valt |
|
Luna Moderator
In sommigen landen mag je kiezen, of de gevangenis in of het leger in. Zoiets zou in Nederland ook moeten kunnen vind ik.
En verder is er niks verkeerds aan in dienst gaan,hoor.
|
|
nietmeer
|
Ik vind niet dat de dienstplicht weer ingesteld moet worden... Zeker met oog op de vergrijzing moeten jonge mensen zo snel mogelijk worden voorbereid op de arbeidsmarkt, ipv een jaar van hun leven verdoen door met een M16 te leren schieten |
|
Luna Moderator
Het gaat meer om discipline aan te leren, want velen zijn losgeslagen mafkezen. |
|
stora Oudgediende
WMRindex: 18.714 OTindex: 2.861
|
Ook in mijn tijd (met dienstplicht) waren er genoeg jongeren die maar liepen aan te kloten. Dus de dienstplicht is ook niet zaligmakend he |
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
@borrie70: Dankjewel voor de grove generalisatie. Blijkbaar moet je zelf nog worden opgevoed. |
|
Hisoka Erelid
|
@Luna: mensen verplichten oproep baar te zijn ten tijde van oorlog en kapot geschoten te worden is nou niet echt de ideale versie van discipline aan leren. |
|
Luna Moderator
Ik bedoel meer de jonge crimineeltjes enzo, in plaats van dure plekken in de gevangenis in te nemen kunnen ze beter iets nuttigs doen in dienst.
Hisoka, in nood wordt ook jij verplicht te komen,hoor. |
|
Hisoka Erelid
|
@Luna: een soort van vreemdelingen legioen? |
|
Luna Moderator
Jail or army...google anders maar. |
|
Hisoka Erelid
|
doe ik niet aan sorry. |
|
Luna Moderator
Nee, dat is ook zoveel moeite,he. |
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
|
|
nietmeer
|
@Luna: Je hoeft niet zo aanvallend te doen.. Het leger van ons is zo kapot geschoten dat ze niet een tijd hebben om wapens uit te delen. En als er een humanitaire ramp uitbreekt dat helpt iedereen wel uit fatsoen |
|
Luna Moderator
Ik doe niet aanvallend Jullie vatten het persoonlijk op Maar met overvolle gevangenissen enzo is het misschien slim om de jongeren die al een strafblad hebben en maar blijven rotzooi schoppen de keus te geven om in dienst hun tijd uit te zitten. Is echt niet raar,hoor en heel effectief bewezen in andere landen. |
|
ladekast Oudgediende
WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
* pakt tank en crosst naar Luna * |
|
Luna Moderator
Ja daaag, heb ik het gedaan |
|
ladekast Oudgediende
WMRindex: 1.797 OTindex: 75.671
|
@Luna: ik ga naast je staan hoor |
|
nietmeer
|
@Luna: oke, ik vond het er een beetje lomp uitkomen. sorry |
|
Hisoka Erelid
|
@pfft: heulemaal niet klik@Luna: geweldig idee criminelen met een machinegeweer om leren te gaan kan niet mis gaan toch? |
|
emmertje Oudgediende
WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
@Luna: Ik heb de dienstplicht vervuld, en gezien dat verreweg de meeste dienstplichtigen letterlijk hun tijd hebben weggegooid met wachten tot ze weer de kazerne mochten verlaten. Dienstplicht an sich brengt geen goeds Ben echter wel met je eens, dat i.p.v. een taakstraf of iets dergelijks een militaire heropvoeding geen slecht alternatief is |
|
Luna Moderator
Banaal, en dat zeg jij Hisoka, discipline en opvoeden in een bootcamp helpt meer dan in de gevangenis de kneepjes van het vak leren van andere criminelen. Zo komen ze los van het wereldje waar ze in zitten en het leger doet ook veel op humanitair gebied. Emmertje, dat woord zocht ik ja, heropvoeding Ik hoor juist vaak dat diensttijd mooiste tijd was, dus tja... |
|