DEvH:
Ik ben het met
@stora eens, hij legt het goed uit. Banken hebben te hoog spel gespeeld met geld dat niet van hen was, maar aan de andere kant teken je daar wel voor als je het op een bank zet. niet dat je het dan maar niet op de bank moet zetten.
Volgens mij ga je eraan voorbij dat de banken ons zijn opgedrongen, vroeger kon je je salaris en spaargeld gratis "veilig" stallen bij een bank en op je spaargeld kreeg je zelfs wat rente, ineens kon je ipv je salaris zelf storten je salaris gestort krijgen, en weer later kon je anderen machtigen om automatisch huur/hypotheek/electra te betalen. Ineens moest je betalen
voor acceptgiro's want banken vonden dat automatische incasso's minder werk inhield en dus kosten op de acceptgiro, daar men bij de banken toen al last had van tegenvallende resultaten werden er bank(pas)kosten geïntroduceerd die zoals we nu zien elke jaar stijgen.
Ga dus niet zeggen dat iemand getekend heeft voor een bank zodat deze er mee kan gaan spelen.
@Mmore:
Als je banken niet vertrouwt spaar je je eigen geld. Als je bedrijven niet vertrouwt dan neem je niets van ze af. De enige waar je (weinig) aan kan doen is de overheid >.>
Tja simpel gezegd om mensen mee proberen af te wimpelen, maar je kan geen geld sparen in je eigen huis, althans het is niet altijd veilig. Je bent verplicht om van bedrijven af te nemen al vertrouw je ze niet, je kan er niet om heen, en sterker nog, je kan niet zonder bank omdat er geen baas is die nog contant uitbetaald. zo ook geen onbetrouwbare instantie (b.v. alle ziektekostenverzekeraars) waar jij je geld contant 'mag' betalen.
Alles is je opgedrongen, en het enige waar je iets aan kunt veranderen is de "politiek" oké slechts een maal in de vier jaar (met een beetje mazzel eerder) en dan is het weer afwachten wat de resultaten worden, want of het nou links of rechts is, of het graag genoemde liberaal het is allemaal meuk omdat er geen meerderheidspartij bestaat.
Niet dat een meerderheidspartij de oplossing zal geven, maar feit is dan wel dat een meerderheid van de kiezers verantwoordelijk is voor die regering, en dat is heel anders dan nu waar men heeft moeten sprokkelen om een regering te vormen.
Het is allemaal vreemd en normaal tegelijkertijd zoals
@MadKhorne al zegt, wanneer hij (ik ook) de kans krijgt om een vette bonus in de wacht te slepen doet hij (en ik) dat ook.
Echter ik zou persoonlijk geen bonus accepteren wanneer ik een bedrijf of afdeling onder mijn hoede slechter achterlaat dan dat ik hem betrok.