Arbeid |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
|
|
|
heraux Oudgediende
|
|
|
heraux Oudgediende
|
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Versoepeling ontslagrecht begrijp ik nog niet helemaal. Wat houdt het nu precies in? Kan je zomaar ontslagen worden? |
|
|
heraux Oudgediende
" VVD wil af van wettelijke pensioenplicht Rapport pleit voor loskoppeling pensioenopbouw van baan " @Giovanni: het kan dus wel makkelijker - en goedkoper |
|
|
heraux Oudgediende
Geen pensioen plicht dus zoek het maar zelf uit verzeker je maar en krijg dan te horen dat de inleg is verdampt en de opbrengst niet is waargemaakt..
armoede.. wettelijk bepaald.
Zekerheden alleen voor de aandeelhouders hun investeringen zijn gerepareerd en uitgekeerd.
|
|
|
heraux Oudgediende
Vandaag op het nieuws Quote:
Allochtonen die langsgaan bij een uitzendbureau hebben een stuk minder kans op een baan dan autochtonen die op zoek zijn naar werk. Dat blijkt uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau.
Niet-Westerse werkzoekenden die bij een uitzendbureau langsgaan om werk te vinden hebben gemiddeld 28 procent kans om een baan aangeboden te krijgen. Een autochtone Nederlander, met dezelfde vaardigheden, heeft 46 procent kans om werk te vinden.
Opvallend is dat Marokkaanse Nederlanders wel net zo veel kans maken op werk als autochtone Nederlanders. Zij worden gevolgd door Surinaamse Nederlanders, en op grote afstand gevolgd door Turkse en Antilliaanse Nederlanders. Allochtone mannen hebben het over het algemeen moeilijker dan vrouwen. Kans op baan via uitzendbureau
Autochtonen: 44% Marokkanen: 39% Surinamers 28% Turken 24% Antillianen 21%
Het SCP deeed het onderzoek met twintig acteurs die langs uitzendbureaus zijn gegaan. Alle omstandigheden waren gelijk (zelfde beroep gesolliciteerd met hetzelfde cv, zelfde introductie met intercedent). Alleen ethnische achtergrond was anders. Er zijn 460 bezoeken aan uitzendbureaus afgelegd, met acteurs van begin 20.
Dit onderzoek is de APEX van discriminatie.. zo worden zoals je kunt lezen deze mensen als NIET Nederlands gezien - maar op hun uiterlijk gesorteerd.Want veel mensen met een specifiek uiterlijk zijn gewoon Nederlands van geboorte. En hoe zit het met die groep - of zijn dat gemakshalve ook Allochtonen? |
|
|
heraux Oudgediende
wat ik nu op de .be TV hoor.. dat schieten mijn schoenen uit. Dood Oulematou is arbeidsongevalDat is een uitspraak van een rechtssysteem van een land waar men geen geld meer heeft mensen in redelijkheid en met respect te vergoeden.. arbeids ongeval - want ze was op dat moment aan het werk - dus, heren, dames, als je een keer in België bent - draag scherf- of kogelwerend vest anders betaald de verzekering je niet meer uit. |
|
|
pfft Erelid
WMRindex: 647 OTindex: 1.017
|
@heraux: Waarom zou de verzekering dan niet meer aan je uitbetalen? Het is an sich wel een arbeidsongeval, omdat madame aan het werk was. Ik vind het dus wel een goede uitspraak en het enige probleem dat ik zie is dat iemand anders moet betalen, omdat de moordenaar niet vermogend is. Maar ja, zo betalen we ook voor mensen die nu in de gevangenis zitten, dus, dan is dit toch wel iets minder erg. |
|
|
heraux Oudgediende
Het is toch niet een verwachtbaar risico van je arbeid - let op, waarde oppassers of broodjes verkopers - er kan worden geschoten? |
|
|
heraux Oudgediende
|
|
|
heraux Oudgediende
|
|
|
heraux Oudgediende
|
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Ik dacht altijd dat je werkte om te leven, maar deze regering heeft liever dat je leeft om te werken Ik werk al vanaf mijn dertiende, vanaf mijn zestiende in loondienst. Maar kan waarschijnlijk pas met pensioen als ik overlijd |
|
|
heraux Oudgediende
|
|
|
heraux Oudgediende
|
|
|