hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Ben jij voor of tegen de EU en waarom?

24-01-13 20:05:54 - Quote! - @Noepetote
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Ik heb dit onderwerp altijd al interessant gevonden, en zeker nu PVDA-leider Diederik Samson zei dat de meerderheid van de Nederlanders wel in de EU wil blijven. Want hoe weet hij dat? Daarom ben ik ook benieuwd wat jullie van de EU en haar regels vinden.

24-01-13 20:17:24 - Quote! - @Noepetote
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Even mijn mening: ik heb eerlijk gezegd niet veel kunnen vinden over de regels e.d. van de EU, ik vond het heel onoverzichtelijk. Daarom kan ik er niet over oordelen, maar onderstaande details ken ik wel en ik zal even zeggen wat ik ervan vind:

- Als ik eerlijk ben, vind ik dat de regels voor dierenwelzijn bij de EU veel strenger moeten. Dat wil zeggen: ze moeten gewoon een manier vinden om bijv. die stierengevechten, foie gras, dansberen etc. te verbieden! Gisteren zag ik nog een voorstel om die belachelijk lange veetransporten binnen de EU te verkorten. Ik denk dat dat niet haalbaar is, maar ik zou het wel willen hoor! Ik vind ook dat álle dieren gelijkwaardig zijn, dus ook waterdieren. En veel landen, waaronder Nederland, gaan echt schandalig met bijv. vissen en kreeften om!
-De EU verbiedt de doodstraf. En eerlijk gezegd ben ik in sommige gevallen voor de doodstraf, maar wel op een pijnloze manier en als het 100% zeker is dat de verdachte schuldig is.
-Die wet over de vrijheid van meningsuiting mag wel eens wat concreter worden gemaakt! Want er staat helemaal niet tot hoever iemand ongeveer mag gaan enzo.
- Mij lijkt het wel dat de EU heel goed is voor de mensenrechten en dat ze veel doen voor de vrede.
-Het is wel makkelijk dat we binnen heel Europa met dezelfde munt betalen. Alleen klagen veel mensen wel dat de Euro zo duur is. Dat vind ik wel jammer, want wellicht zullen mensen ook minder moeilijk doen als er wat meer uitgegeven moet worden, als-ie wat minder duur zou zijn!

24-01-13 23:05:01 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik geef eerst even deze link:
Europa-nu

Hier lees je alle informatie over de EU.

ESM hier informatie over het ESM.

Ik ga dra een langer verhaal tikken.


24-01-13 23:33:57 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Voor - Tegen
is niet meer belangrijk

Belangrijk is dat we arbeid weer
hoger plaatsen en dat inkomen ook
hoger geplaatst wordt..

Het uitkleden van inkomen
is alleen slecht voor de Arbeider

En als het slecht gaat met
de arbeider leid tot een verder
verval voor de arbeider via de
economische route van besteding,
spaarcapaciteit en zelfontplooïng

Zodra mensen van 45+ niet meer aan de
bak kunnen komen - te oud te duur - wordt het tijd om dat in alle lagen door te trekken - maar wel rigoreus.. dan is pas duidelijk wat het betekent.

Zorg dat je een moestuin hebt..

29-01-13 14:50:27 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

23-02-13 12:36:18 - Quote! - @Noepetote
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224

Uw kant op, natuurlijk! 8)

23-02-13 22:54:51 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Ik ben in de huidige vorm tegen Europa en de euro. Europa en de euro kan heel mooi worden in de toekomst. De euro zelf is te snel ingezet. Eerst hadden de economieën wat meer gelijk getrokken moeten worden. Allemaal op dezelfde leeftijd met pensioen. Belastingregels gelijk. Afdracht naar Europa gelijk qua aantal inwoners. Dat soort dingen.

En er zitten alleen maar graaiers in de top die niet willen weten wat er bij de bevolking speelt, en alleen om hun eigen hachje denken. Ze bemoeien zich met dingen die ze eigenlijk niet aan gaan. Privatiseren van bedrijven bijvoorbeeld. En ze redden meedere banken zonder dat ze de leiding van die banken kaalplukken voor wanbeleid. En subsidies aan wereldvreemde projecten die geen moer opleveren.

En wat hebben ze gedaan tegen de kindermisbruik bij de katholieke kerk? Geen moer, terwijl het heel groot is. Ziende blind horende doof.

En veel meer geld vragen terwijl alle landen hun broekriem moeten aantrekken. Even heen en weer reizen naar weet in veel waar voor het gezamelijke overleg.

Mijn mening: Alle overheden moeten inkrimpen en zich weer concentreren op hun kerntaken. Dan kan de belasting omlaag en krijgen de mensen weer ruimte om te ondernemen. En pak eindelijk eens die graaiers aan.

09-03-13 23:11:12 - Quote! - @Noepetote
Noepetote
Senior lid

WMRindex: 759
OTindex: 224
Oh, bij nader inzien kom ik toch even terug op mijn punt 2. Ik heb er eens goed over nagedacht en ik denk dat ik toch wel fel tegenstander ben van de doodstraf!

14-03-13 09:10:49 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Laatste tijd ben ik meer tegen dan voor. Ze trekken veel te veel macht naar zich toe en er wordt veel te veel betutteld en bezuinigt. Dit is heel slecht voor de economie#no

14-03-13 16:15:48 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Europa is een mooi instituut als het gaat om vrij handelsverkeer en een centrale munteenheid.
Ook op het gebied van misdaadbestrijding zie ik veel mogelijkheden.
Samenwerking is altijd OK.
Elk land dient echter wel echter zijn eigen verantwoordelijkheden te blijven houden.
We moeten niet geen verenigde staten van Europa worden.
Het bestuur van Europa kost wel veel te veel geld.
Mede veroorzaakt door de gekkigheid van Brussel vs Straatsburg en alle verhuizingen die daar telkens mee gemoeid zijn.
Ook op het gebied van vreemdelingenbeleid zie ik mogelijkheden.

26-03-13 11:38:44 - Quote! - @Madarian
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
En steeds meer laat de EU z'n ware gezicht zien. Boven de 100.000 zou gegarandeerd zijn. Hoewel het voor de Cyprioten teruggedraaid is, waren bijna mensen die minder dan 100.000 hadden hun geld gedeeltelijk ook kwijt. Eigenlijk is het gewoon ordinaire diefstal wat er allemaal gebeurt om die crises zogenaamd aan te pakken, of ze boven de 100.000 of onder de 100.000 zitten.

Ik hoop dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van de euro, en dat de munt opgegeven wordt. Het is te gek voor woorden dat dit kan gebeuren.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven