hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

CDA en Islam

06-03-13 11:47:21 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Om de teloorgang tegen te gaan vind de CDA werkgroep "CDA en Islam" dat het CDA zich meer moet richten op moslims en hen als leden/kiezers werven.

M.i. is dit in ieder geval een rare keuze, maar ook een domme. Raar omdat de C in CDA staat voor christelijk en we hoeven maar om ons heen te kijken om te zien dat er flinke verschillen zijn om het zachtjes te zeggen. Alsof de SP miljonairs gaat werven...

Dom omdat ze hierdoor de achterban die er nog is van zich vervreemden. En waarschijnlijk sneller dan ze ooit aan islam kant kunnen werven.

Wat vind men hier: met mij eens of is dit wel slim van het CDA? En trappen Moslims daar in of is een eigen MDA een betere optie?

06-03-13 12:18:38 - Quote! - @Lennox
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
Volledig mee eens! Een bijzonder schijnheilige actie ook. Staan voor christelijkheid maar als ze zieltjes willen winnen mogen moslims ineens ook 8O. Als ik overtuigd cda'er was zou ik nu meteen afscheid nemen en als ik moslim was zou ik me voor dit karretje niet laten spannen

06-03-13 12:32:23 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
ik vraag me af, hoeveel mensen nog voor een partij kiezen, alleen omdat er het woord 'christelijk' in voor komt? 8O

06-03-13 19:21:01 - Quote! - @Lennox
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@allone: Denk dat je daar gelijk in kunt hebben en dat het geloofsaspect misschien niet eens meer zo'n rol speelt. Maar dat maakt het mijn inziens extra hypocriet om je dan wel juist op basis van het geloof tot een bepaalde groep te richten. Want als je het geloof terzijde laat dan blijven dus alleen politieke standpunten over. En waarom zouden moslims, buiten de gemeenschappelijke deler van het geloof, allemaal hetzelfde politieke standpunt delen? Dus de cda verloochent of zijn geloof, of scheert, als dat geloof geen rol meer speelt, alle moslims over een politieke kam. Ik blijf het een rare actie vinden en denk dat ze zichzelf hiermee zullen schaden. Maar de tijd zal het leren :).

06-03-13 20:02:58 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634

06-03-13 21:28:45 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik denk ook dat het leden en kiezersverlies veel groter zal zijn dan de winst onder moslims. De partij graaft zijn eigen graf.

06-03-13 21:55:24 - Quote! - @Lennox
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@Invisible: En eigenlijk hoort dat ook een beetje zo, wanneer je je principes en overtuigingen verloochent :).

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven