goed idee.... UA is een land dat mij 'aan het hart gaat', sinds ik daar kort na de vorige machtswisseling 2x een zwerfvakantie heb gehouden. het is echter moeilijk om dingen in de media te duiden. de Russische media geven vaak heel doorzichtige propaganda -verstandige Russen prikken daar dus gewoon doorheen-, maar de Westerse media zijn vaak erg tendentieus anti-Russisch een klein voorbeeld: toen de Krim werd geannexeerd, zagen we verontrustende beelden van Russische militaire colonnes aldaar, alsof de Russen daar net waren binnengevallen.... echter, Rusland had al sinds USSR-tijden een groot deel van de marine-vloot en nog wat militaire steunpunten op de Krim, was gewoon zo afgesproken toen UA onafhankelijk werd. zulke colonnes gingen ook toen ik daar 8 jaar geleden was, irritant langzaam van a naar b over de Krim 'er geweest zijn' is in dit geval soms eerder verwarrend als verhelderend, maar spoort wel aan tot verder kijken dan mijn neus lang is.... hoop dus op veel goed overwogen reacties op dit topic |