hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 10:00 - 74302 artikelen - nu online 30 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

ISIS: Kankergezwel?

22-08-14 09:42:31
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Obama noemde ISIS een kankergezwel dat vernietigd moet worden voor het uitzaait. Een columniste in de Telegraaf van vanochtend (ik kan niet op haar naam komen) stelt dat Obama het fout heeft: ISIS is de uitzaaiing van het moslimextremisme.

Ik heb niets tegen moslims, maar wel tegen iedereen die een geloof misbruikt, welk geloof dan ook. En ik vind dat die columniste gelijk heeft. Ik vind ook dat sympathisanten grondig aangepakt moeten worden, maar hoe?

Wat is jullie mening?

22-08-14 10:04:04
Stiefjuh
Erelid


WMRindex: 2.287
OTindex: 56
Allereerst zou de vrijheid van meningsuiting aangepast moeten worden.
Door deze vrijheid meent een ieder zich te kunnen veroorloven van alles te roepen, ook al zijn uitlatingen kwetsend, beledigend en haat zaaiend.
En als lieden "jij gelooft niet wat ik geloof en daarom moet je dood" aanhangen, horen ze niet in een sociale maatschappij die opkomt voor de zwakkeren; Als je de normen en waarden van het land waarin je woont niet kan en wil respecteren zit er niets anders op dan te vertrekken.
Nederland moet Nederland blijven en geen land waarin kleine groeperingen de vrijheid van 'normale' Nederlanders overschaduwen.

22-08-14 10:27:09
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Er zijn volgens mij al heel wat regels waarmee die uitlatingen aangepakt kunnen worden. Echter wordt het de politie onmogelijk gemaakt om doeltreffend op te treden. Als ze geregeld iemand hebben opgepakt, dan staat diegene binnen de kortst mogelijke tijd al weer buiten. Mijn mening is dat vooral de rechters zijn vergeten waarvoor ze aangenomen zijn: de maatschappij beschermen tegen criminelen. Dit betekent ook flinke gevangenisstraffen. 'Dat werkt niet' is het antwoord van de rechters. Maar het werkt wel: Een crimineel is een lange tijd van de straat af, zodat de politie zich met andere criminelen bezig kan houden. Dat een crimineel later weer op het slechte pad raakt is in mijn ogen 'bijzaak'.

Laatste edit 22-08-2014 10:28

22-08-14 10:33:04
Stiefjuh
Erelid


WMRindex: 2.287
OTindex: 56
Ik heb helaas geen rechten gestudeerd (ik heb helemaal niet gestudeerd), maar ik denk dat rechters te weinig handvatten hebben om dit slag volk op te sluiten. Wellicht dat een aanpassing van de wet "vrijheid op meningsuiting" betere 'oren' geeft.

Laatste edit 22-08-2014 10:33

06-02-15 22:57:05
John Grapjas
Oudgediende


WMRindex: 5.179
OTindex: 15
S
Ja de isis is een dodelijk kankergezwel dat met wortel en al uitgeroeid moet worden.
En van de lui in Nederland die voor die lui zijn moet het paspoort worden afgepakt.
Daartoe zou een nieuwe wet moeten worden gemaakt.
Ben het met Stiefjuh eens kleine groeperingen
moeten het leven van normale Nederlanders niet overschaduwen.

08-02-15 23:00:06
John Grapjas
Oudgediende


WMRindex: 5.179
OTindex: 15
S
Een Nederlandse vrouw van Turkse komaf hier of daar geboren beweert dat zij voor mijn pensioen werkt.8O
Nou ik heb 30 jaar in loondienst gewerkt en 21 jaar als zzp,er. en veel belasting en premie afgedragen! Mede dankzij de aow,ers is deze welvaartsstaat opgebouwd en hebben het mogelijk gemaakt om kanslozen uit onderontwikkelde landen hier te komen.
Voornoemde mensen komen van het arme platte land en zijn niet opgeleid en moge Allah op hun blote knieen danken! Als je een goede baan kom je niet naar Nederland, luilekkerland, maar blijf je in je eigen landom daar nuttig te zijn!

09-02-15 00:12:10
nietmeer
@John Grapjas: En wat heeft dat met het onderwerp te maken?
Zou je je naam niet eens veranderen? Zo grappig ben je niet.
Zeurkous zou volgens mij beter op zijn plaats zijn.

09-02-15 02:19:21
John Grapjas
Oudgediende


WMRindex: 5.179
OTindex: 15
S
Quote @Grouse:
@John Grapjas: En wat heeft dat met het onderwerp te maken?
Zou je je naam niet eens veranderen? Zo grappig ben je niet.
Zeurkous zou volgens mij beter op zijn plaats zijn.


Geen zeurkous, maar iemand die de vinger op de zere plek legt! Ooit was ik grappig maar gezien de huidige samenleving zijn de grappen
niet meer van toepassing. Ben niet iemand
van pappen en nathouden en van dat slappe zooitje hier! Maar dat zal jij niet begrijpen ben iemand met een beetje levenservaring ook gelet op mijn leeftijd. Maar jij zal het pas begrijpen als je het door hebt! 8O

Laatste edit 09-02-2015 02:21

Laatste edit 09-02-2015 02:39

09-02-15 02:54:02
zotteopa
Senior lid

WMRindex: 24
OTindex: 1.169
S
@John Grapjas:
even offtopic
stel dat Turkije een luilekkerland was en Nederland een arm land
Dan zou Turkije vol Nederlanders zitten
Toch!!

09-02-15 06:14:01
nietmeer
Ik heb een vreselijke hekel aan terroristen, de IS bestaat wat dat aangaat voor het grootste gedeelte uit terroristen en ik vind dat iedereen die sympathiseert met hen hard aangepakt mag worden! Wil je naar Syrië of weet ik het om daar aan de zijde van IS te gaan vechten, moorden en verkrachten? Opgesodemieterd dan en nooit meer terug komen!

Sympathiseer je openlijk met de IS en ben je geen Nederlander? Uitzetten naar het land van herkomst en nooit meer binnen laten! Ben je een Nederlander die sympathiseert met de IS? Euh, da's lastig, zo'n onbenul kun je natuurlijk niet zomaar over de grens flikkeren.. Maar als er wetten zouden zijn die openlijke sympathie voor zulk soort terroristenorganisaties strafbaar zou stellen dan zouden we zulke idioten in de gevangenis kunnen gooien! Misschien wordt het inderdaad tijd dat we de zo gekoesterde vrijheid van meningsuiting iets scherper zouden moeten definiëren?

.
.
Offtopic:
@John Grapjas: '...Een Nederlandse vrouw van Turkse komaf hier of daar geboren beweert dat zij voor mijn pensioen werkt...'

Je hebt het over Alev en ik heb hier in het betreffende topic ook al op gereageerd. Doe ik gewoon even dunnetjes over, ingeval je het gemist hebt...

De gelden die jij en ik tijdens ons werkzame leven hebben afgedragen aan de diverse belastingen zijn natuurlijk niet opgespaard om na ons pensioen aan ons uit te betalen. Nee, die gelden zijn onder andere indertijd uitgekeerd aan de toenmalige pensionado's. Dus als Alev stelt dat wij op dit moment leven van de gelden die de nu werkende Nederlander aan belastingen etc. afdraagt dan heeft ze daar volkomen gelijk in! Zo zal ook zij ooit haar pensioen ontvangen van de mensen die dan werken en afdragen...

Het klopt dus allebei, de pensionado's van nu die gewoon gewerkt hebben, hebben wel degelijk hun eigen pensioen betaald! Maar het zijn de afdrachten van de werkenden van nu die in ons loonzakje terechtkomen!

Verder wil ik nog wel even kwijt aan je dat je met je 72+ jaren wél een beetje hoog van de toren blaast John! Ouderdom betekend niet automatisch dat iemand wijs is :nee

Met name je denigrerende opmerkingen naar @Grouse vallen érg slecht bij mij. Ik ken hem als een uitermate intelligente, bedachtzame man die écht niet zomaar wat roeptoetert. Bovendien is hij dan wel jonger dan jij, maar zeker geen snotneus! Dat jij 'm als een of andere knul weg probeert te zetten siert je niet :nee

Oh, en grappig ben je eigenlijk nooit geweest :P
.

Laatste edit 09-02-2015 06:34

09-02-15 07:47:48
nietmeer
Zucht.

09-02-15 07:50:09
nietmeer
Alev: *Zucht*? Vermoeid wakker geworden? :D

09-02-15 08:02:51
nietmeer
Word spontaan moe bij het lezen van dit topic.

09-02-15 10:06:50
nietmeer
Alev: Begrijpelijk :ja

09-02-15 10:42:50
Jura6
Erelid


WMRindex: 3.145
OTindex: 2.078
Quote SamuiAxe:
Wil je naar Syrië of weet ik het om daar aan de zijde van IS te gaan vechten, moorden en verkrachten? Opgesodemieterd dan en nooit meer terug komen!
Laat ik voorop stellen dat ik de oplossing ook niet heb maar hier kan ik het niet mee eens zijn. Wat we daarmee eigenlijk zeggen is dat we van ons probleem een ander zijn probleem willen maken.
Als je moedwillig mensen toelaat om ergens anders te gaan moorden en verkrachten, iets waarvan we weten dat dat met 100% zekerheid gebeurt, zijn we eigenlijk gewoon medeplichtig aan dat moorden en verkrachten. Zo zou het niet moeten zijn... dat mag gewoon niet en aan ons de plicht om zulke figuren tegen te houden en desnoods op te sluiten. Dan kost het ons maar geld.

Quote @Stiefjuh:
Allereerst zou de vrijheid van meningsuiting aangepast moeten worden.
Door deze vrijheid meent een ieder zich te kunnen veroorloven van alles te roepen, ook al zijn uitlatingen kwetsend, beledigend en haat zaaiend.
Ik betwijfel of het beperken van de vrijheid van meningsuiting daar van enig invloed op kan zijn.

09-02-15 10:50:52
nietmeer
@Jura6: Gewoon laten gaan en de autoriteiten van dat land waarschuwen zodat die ze indien gewenst kunnen oppakken en opsluiten. Waarom goed Nederlands geld gooien naar buitenlanders die vanuit Nederland naar een ander land gaan om daar de terrorist uit te hangen?

Ik zeg niet dat ze daar dan kunnen gaan moorden, maar laat ze dan daar, wellicht zelfs hun eigen land, aangepakt worden!

Het kwam misschien niet helemaal duidelijk over, maar ik had het over mensen die niet de Nederlandse nationaliteit bezitten! Waarom moeten wij Nederlanders daar voor bloeden? Elk dubbeltje dat aan zulk soort tuig wordt besteed is er een te veel!

Nederlanders die duidelijk sympathiseren met de IS neem je van huis uit hun paspoort af om het in ieder geval moeilijk(er) te maken om Nederland te verlaten.

En je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn, dat is juist het mooie van discussiëren :)

.

Laatste edit 09-02-2015 11:17

09-02-15 11:11:56
Jura6
Erelid


WMRindex: 3.145
OTindex: 2.078
Het is gewoon een erg moeilijk onderwerp en de juiste mening bestaat uit verschillende meningen. Mijn gevoel zegt ook van... laat maar gaan en trek je eigen plan. En inderdaad... dan blijf je ook voorgoed weg. Toch is het probleem wereldwijd aanwezig. Geen land uitgezonderd. Om dan een soort van struisvogel politiek te bedrijven lijkt mij verkeerd. Hoewel religie erbij betrokken is, is het voornamelijk een politiek probleem.

17-02-15 23:19:05
John Grapjas
Oudgediende


WMRindex: 5.179
OTindex: 15
S
[quote=SamuiAxe]Ik heb een vreselijke hekel aan terroristen, de IS bestaat wat dat aangaat voor het grootste gedeelte uit terroristen en ik vind dat iedereen die sympathiseert met hen hard aangepakt mag worden! Wil je naar Syrië of weet ik het om daar aan de zijde van IS te gaan vechten, moorden en verkrachten? Opgesodemieterd dan en nooit meer terug komen!

Sympathiseer je openlijk met de IS en ben je geen Nederlander? Uitzetten naar het land van herkomst en nooit meer binnen laten! Ben je een Nederlander die sympathiseert met de IS? Euh, da's lastig, zo'n onbenul kun je natuurlijk niet zomaar over de grens flikkeren.. Maar als er wetten zouden zijn die openlijke sympathie voor zulk soort terroristenorganisaties strafbaar zou stellen dan zouden we zulke idioten in de gevangenis kunnen gooien! Misschien wordt het inderdaad tijd dat we de zo gekoesterde vrijheid van meningsuiting iets scherper zouden moeten definiëren?

.
.
[offtopic]@John Grapjas: [i]'.

17-02-15 23:36:11
John Grapjas
Oudgediende


WMRindex: 5.179
OTindex: 15
S
Even offtopic, die Grouse moet mij niet als een zeurkous wegzetten. Als ie echt zo bij de tijd is zou die moeten weten wat er mis gaat in dit landje, maar dat weet ie helaas niet.
Komt hij in verzorgingstehuizen, brengt hij oudjes naar het ziekenhuis werkt hij bij de voedselbank? Vandaag te horen gekregen dat de minima in Maart geen extraatje meer krijgen
i.v.m. de bezuinigingen van Brussel.
De opvang van asielzoekers moet betaald worden. Er zijn nu drie miljoen allochtonen
in Nederland! Dat is al veel te veel in ons kleine landje. En Opazot, als Nederland arm was en Turkenland rijk ging ik er ook heen, maar dat ligt aan Turkenland die zouden er misschien niet te veel toelaten. Was ik nooit grappig?
Nou veel mensen hebben geen gevoel voor humor. Maar er zijn leden op wmr die mij wel grappig vonden. :D
Vind mijzelf geen zeurkous maar een klokkenluider! Heb ook niets met die linkse rakkers van de pvda, niet met de vvd, en d66 en die misselijke gedogers die met hun beleid ons mooie Nederland naar de knoppen helpen. De multi-cul. is volkomen mislukt we hebben het paard van Troje binnen gehaald. En o-ja, er zitten wel enige goede tussen hoor. 8)

Je suis Charly! :ja

Laatste edit 17-02-2015 23:45

Laatste edit 17-02-2015 23:51

17-02-15 23:48:52
John Grapjas
Oudgediende


WMRindex: 5.179
OTindex: 15
S
Quote Alev:
Word spontaan moe bij het lezen van dit topic.

Ja, de waarheid valt niet mee.

17-02-15 23:52:39
nietmeer
Is goed, jongen.

18-02-15 00:28:23
zeurkous
Senior lid

WMRindex: 119
OTindex: 76
Wnplts: wereld
@John Grapjas: Ik neem aan dat je graag weer een tijdje op vakantie wilt?
Wat is er trouwens mis met zeurkousen behalve dat ze niet luisteren?8O :P

18-02-15 01:51:34
zotteopa
Senior lid

WMRindex: 24
OTindex: 1.169
S
@zeurkous: kan jij niet van naam verwisselen met@John Grapjas:

18-02-15 11:50:46
John Grapjas
Oudgediende


WMRindex: 5.179
OTindex: 15
S
Quote @zotteopa:
@zeurkous: kan jij niet van naam verwisselen met@John Grapjas:

Ja graag, John de vinger op de zere plek, wordt het nu!
Jammer dat er in Nederland zoveel pampers en
nathouders, en wegkijkers wonen.
Die gluipert van een Saamsson gaat nu in een verzorgingshuis stage lopen en hij heeft die zorg zelf de nek omgedraaid! :[
Dat is dus de pvda,partij voor de anderen!
Maar hopelijk trappen stemmers daar niet in.
In Maart vertrekken wij voorgoed naar Australie bij familie, weg uit die verschrikkelijke E.U. weg uit Nederland dat nu stikt van de vreemde snoeshanen. Niet die z.g.n. wijze postings meer te hoeven lezen van zich zelfbenoemde hoogopgeleiden op wmr. Ik zal nu met plezier uitloggen, heerlijk! Ik zal aan jullie denken als ik heerlijk in het zonnetje lig in ons boerderijtje, heb vijf jaar geleden een aardig bedrag gewonnen in de staatsloterij. Veel plezier met de soepjurken, hoofddoekjes, bontkraagjes en moskee, s Geniet er maar van! :[

18-02-15 11:58:45
nietmeer
@John Grapjas: Ik wens je oprecht heel veel geluk en een fantastische oude dag toe daar zo in down under! ok Zelf heb ik in 2007 de stap genomen om elders te gaan wonen en eerlijk gezegd heb ik er nooit spijt van gehad :nee

Het ga je goed kerel!

Vergeet niet om je 'Bewijs van leven' elk jaar op tijd in te laten vullen. En je weet dat je na twee jaar in het buitenland gewoond te hebben vrijstelling krijgt van alle belastingen... Je gaat je A.O.W. dus belastingvrij ontvangen!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven