Quote Tukka: Bush moet iemand de schuld geven van de terroristische aanslagen in zijn land, om zo te laten zien hoe krachtig Amerika is en dat er niet met Amerika gespot wordt. De oorlog in Irak is volledig uit de hand gelopen. Het oorspronkelijke doel, massavernietigingswapens opruimen, is volledig verdwenen, want er waren helemaal geen massavernietigingswapens! De Irakoorlog had misschien beter niet gevoerd kunnen worden, maar vergeet niet dat het oorspronkelijke regime in het land verantwoordelijk was voor duizenden doden per jaar. In de toekomst zal daar nu een democratie komen. Dat is een positief punt van de Irakoolog.
Dat Nederland uit de Verenigde Naties moet stappen lijkt mij een slecht idee. Als een land Nederland binnenstormt is Nederland totaal kansloos. We moeten wel verdragen met andere landen sluiten.
@davh11 We moeten niet vergeten dat we zonder de Amerikanen hier nu allen Duits hadden gesproken en in een totaal afgebrokkeld land hadden gezeten.
Betekent niet dat we in Nederland wel inderdaad wat minder achter andere landen aan mogen lopen. Daarmee doel ik meer op de Europese Unie, waarin Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn, dan op Amerika. er is een nieuwe serie op discovery channel. het heet "the war tapes" het gaat over de oorlog in irak. wat 1 van de soldaten zei: "the american army is not a peace corps. we are here for oil and money"dit lijkt me reden genoeg om de nederlandse troepen uit irak te halen. hoeveel doden moeten er nog vallen voordat men beseft dat ze er maar wat aanlummelen en als schoothondjes de M16's pakken voor de zoveelste patrouille? onthoud tukka, er waren in de WOII toen nog geen twintowers, geen terorristen (zoals wij ze nu kennen) geen oorlog met irak, geen afghanistan waar iedereen nog steeds iedere steen omkeert op zoek naar bin laden, en geen bush senior en junior. |