hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 2 3 [4] 5 6 7 .... 25 26 27 28

Israel gaat weer een stap te ver

14-08-06 14:41:13
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Als je nu eens een betonnen muur eromheen bouwt. Een metertje of 20 hoog. En dan vol laten lopen met water. Mag wat mij betreft ook met de VS gebeuren hoor.

14-08-06 14:41:54
baggerlip
Senior lid

WMRindex: 394
OTindex: 199
Wnplts: Rozenburg
S
kakkerlakken zijn niet te verdelgen

14-08-06 14:43:59
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Let maar op baggerflip. Wedden dat ze verdrinken? Gooi een kakkerlak maar eens in het water en doe er een klein scheutje afwassop bij. wedden dat ie verdrinkt? Je moet alleen nooit een kakkerlak plat trappen want dan komen zijn eitjes uit... :r

15-08-06 23:40:11
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
klik ben ik nou gek of hebben de Israëlieten meer 'geldschade' dan de Libanesen?

10-04-07 16:40:38
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Kijk allemaal maar eens naar de documentaire Tegenlicht van de VPRO op maandagavond. Krijg je een heel andere kijk op Israel en consorten.

13-04-07 22:41:10
allebe2007
Senior lid

WMRindex: 105
OTindex: 91
Wnplts: amsterdam
S
als je het aardrijkskundig gaat bekijken plaatsen de isrealiers de muren precies op de plek waar er een waterscheiding mogelijk is.

17-04-07 09:23:14
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ze bezetten gebieden en blokkeren watertoevoer naar de Palestijnen. Iedereen heeft het altijd over het aantal doden bij bomaanslagen door zelfmoodacties van de Palestijnen, maar weinigen weten dat er 5 maal zoveel doden gemaakt worden door de Israelische bezetting....

17-04-07 09:24:31
nietmeer
Jups, en dan weigert die amoebe van een Verhagen een handreiking van Hamas, heeft Nederland soms ergens verborgen belangen in Israel? (A)

17-04-07 09:25:42
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
NL zit in het bruine gaatje van de VS en die hebben een dikke duim in hun gat van Israel...Dus in a way klopt het wel denk ik Kpuc...

17-04-07 09:27:44
nietmeer
zitten veel nederlanders in isra

17-04-07 09:28:39
nietmeer
maar ze mogen van mij isra wel een stuk opblazen

17-04-07 09:29:54
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ik heb het al eens eerder gezegd. Zet de hemelsluizen open en laat het ommuurde gedeelte maar eens onderlopen...

17-04-07 21:34:18
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Anna Frank
maar die boom
wie verkocht het dagboek
en wie houd het leed
instand
als politiek economisch middel

pasop tegen wat je leund..
de fundering is gebouwd
op waarheden
en na gevuld met leugens

en das gevaarlijk

18-04-07 08:36:44
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Zo is het heraux. De waarheid is maar een kant van het verhaal en het is de waarheid zoals dat door die persoon gezien is/wordt.

15-05-07 12:57:14
T.van Oosten
Lid

WMRindex: 69
OTindex: 2
Wnplts: Amersfoort
Quote Hans. Steen:
maar ze mogen van mij isra wel een stuk opblazen

Een goeie ouderwetse bommenregen op Jerusalem en Tel Aviv heeft die moordenaarsbende wel verdiend.

Wie bommen zaait, zal bommen vreten(6)

01-06-07 18:48:00
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Ik kan Israel goed begrijpen hoor. Ik ga niet alles goedkeuren wat ze doen hoor, maar WIE begint voortdurend met aanslagen? Ik heb het idee dat wanneer het rustig is, de Moslims/arabieren zelfmoordacties plegen. Israel gaat daar weer overheen. Een goed voorbeeld was van Libanon vorig jaar. De Libanezen begonnen met afschieten van raketten en Israel reageert. Dat mag toch? Je mag toch je eigen burgers beschermen? En dan Kana, Israel heeft de burgers daar gewaarschuwd! Ze hadden dus weg kunnen gaan en vele levens hadden gespaard kunnen zijn. Sterker nog, de Libanezen verschansen zich tussen de burgers om de burgers als "schild" te gebruiken. Dan kun je zeggen wat je wilt, maar voor mijn gevoel begint het niet bij Israel maar eindigd het daar tot de volgende aanslag. En dat is een kant die je in het nieuws weinig ziet. Je leest eerst, aanslagen in Israel en daarna alleen maar wat Israel doet, niet wat de anderen doen. Ik denk dat de media heel veel invloed heeft in hoe wij er tegenaan kijken. Oh ik ben trouwens Pro-Israel/Joods maar even voor de duidelijkheid, ik keur echt niet alles goed wat er gebeurt. Maar begrijpen doe ik het wel.

01-06-07 18:56:06
nietmeer
Als mens zal de gemiddelde Israëliet een goed mens zijn, met alle normale en abnormale uitwassen der bevolking. Als natie is het volk Israël ook best ok, wat niet ok is dat ze nog steeds gebieden bezet houden, hun jarenlange overheersing nog steeds uitbuitten, moord en brand schreeuwen maar intussen wel met de modernste moordhelis fladderen, precisieaanslagen uit kunnen voeren, met dank aan de VN. Hail the wild West in the Middle East _O_

01-06-07 19:03:59
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Wat dat betreft kun je blij zijn dat ze precisiewapens hebben anders zou de ravage nog veel erger zijn. Denk je maar eens in wat er van bijvoorbeeld Kana over zou blijven als ze dat niet hadden. Tsjah, overheersing in bepaalde gebieden. Als je de oudheid bekijkt dan liep Jezus bijvoorbeeld in Kana, was Israelisch, Jeruzalem idem en het huidige Palestina bevat. Volgens mij klopt de kaart op deze link aardig klik
Maar dan nog, ik ben het niet met alles eens hoor.

01-06-07 19:08:54
nietmeer
Met oude kaarten en vetes wordt bloed vergoten, ik bedoel meer van sjeemig, kunnen ze dan gewoon niet met elkaar leven? Beetje ruimte geven, beetje ruimte krijgen, zo werkt het in t leven volgens mij..

01-06-07 19:14:09
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Israel als staat opheffen zou een leuk begin zijn (A).... Gaan de arabieren elkaar waarschijnlijk het leven zuur maken :S

01-06-07 19:15:39
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Wat weinig mensen weten is dat de bezetting door Israel meer levens eist dan er gepleegd worden met de aanslagen. De palestijnen hebben geen andere middelen dan deze aanslagen uitvoeren. Niet dat het correct is, maar Israel is echt heel fout bezig. Ze trotseren zelfs VN resoluties met betrekking tot de bezettingen. Ze onderdrukken de palestijnen steeds meer waardoor er uiteindelijk geweld gebruikt wordt nadat de Israelische regering weer een belofte niet nakomt...
Dit is een kant van het nieuws dat wij nooit te zien krijgen omdat de media alleen de Israelische kant belichten. Israel bouwt een muur. Laten we het gehele gebied binnen de muur eens vollopen met water. Ik denk dat er dan veel problemen verholpen worden.
@evertwinter: Dat Israel Libanon binnenvalt heeft niets te maken met aanvallen van Libanese zijde. Iedere keer zodra Libanon opkrabbelt en economisch beter gaat draaien bombardeert Israel de gehele infrastructuur zodat ze weer 10 of 20 jaar worden teruggeworpen.

01-06-07 19:20:05
nietmeer
Het is een moeilijk iets daar, je kan wel zeggen van kom Palestijn, geef op, accepteer een ander stuk land van de Internationale Gemeenschap, what the hell t ook moge betekenen, maar dan nog, het zit zo diep geworteld, hun land, ons land, dat krijg je nooit goed door 1 van de partijen een ander land aan te wijzen, en dan daarbij, wie is die hele IG dan wel om dat zomaar even toe te wijzen? Daar is het volgens mij destijds mis gegaan, en niet alleen vanwege de vs, door de hele wereld is toen het plan Beloofd Land goedgekeurd.

01-06-07 19:24:18
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Kpuc: Ik denk dat het een goed idee zou zijn als geheel Israel ontwapend zou worden, alle blokkades opgeheven worden, alle rechten voor Joden en Palestijnen gelijk trekken en beide evenveel kansen geven. Zorg er ook voor dat alles herverdeeld wordt en stationeer een VN-vredesmacht in Israel. Op deze manier kunnen alle mensen in vrede met elkaar leven.
Wat de joden namelijk niet snappen is dat over 100 jaar niemand zich nog druk maakt over hoe zij erover dachten op dat moment.
Zorg voor permanente vrede. En als de Joden het niet zelf kunnen omdat ze alles en iedereen onderdrukken en uitmoorden, dan moet ze die macht maar eens ontnomen worden.

01-06-07 19:32:47
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
@LuckyMe:
Het probleem ligt veel en veel gecompliceerder dan dat. Was het maar zo eenvoudig. Het is een probleem dat al van voor onze jaartelling speelt. Het gaat tussen 2 broers, Izaäk en Ismaël (voorvaders van de huidige Israëlieten en Arabieren). Hier ontstond ook het Jodendom (later Christendom) en de huidige Islam, deze is namelijk al van lang voor Mohammed. Ook lopen de Bijbel en de Koran tot aan Abraham gelijk op. Ik weet niet hoe letterlijk, maar goed... Het gaat beide om Jeruzalem. Allebei de volken de wapens afpakken helpt niet want je pakt ze nooit helemaal af en de zelfmoordaanslagen zullen blijven, wat je ook doet. Daarbij komt dat Israel een heel grote macht heeft in de VS. De Joden bezitten daar vele bedrijven en hebben veel geld. Veel van dag geld gaat ook naar Israel (hoe denk je dat ze alles kunnen financieren?). Een vredesmacht haalt 4000 jaar verschil niet uit elkaar. Daar is meer voor nodig, ik weet eigenlijk wel zeker dat dit onmogelijk is. Het is allemaal voorspeld en het is allemaal aan het uitkomen. Ik zou zeggen, lees, onbevooroordeeld de Bijbel en vergelijk de profetieën die daarin staan met het huidige wereldbeeld... Je kon nog wel eens schrikken

01-06-07 19:37:27
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Kijk, Israel roept een hoop problemen over zichzelf af. VN-resoluties leggen ze naast zich neer terwijl ze wel van andere landen verwachten dat die zich houden aan allerlei resoluties. In bezette gebieden worden nederzettingen gebouwd. En dan zijn ze nog verbaasd dat de arabische landen niet zo blij zijn met zo'n buurman? Gek he? Persoonlijk zou ik ook niet zo blij zijn (om het voorzichtig uit te drukken) met een buurman die van alles van mij eist, maar mijn wensen gewoon weglacht.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 .... 25 26 27 28

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven