Burkaverbod |
Pluppel Oudgediende
WMRindex: 2.068 OTindex: 13.920 S |
Alweer, mee eens?.. Btw, k was er zo van overtuigd dat ik al in de politiek rubriek zat |
|
|
evertwinter Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Mee eens. Maar goed, ga ik niet verder op in want dan discrimineer ik op grond van mijn geloofsovertuiging. (Ook andere persoonlijke overtuigingen hoor). |
|
|
Basmans Senior lid WMRindex: 175 OTindex: 136 Wnplts: Deventer
|
110 % mee eens,als ik niet met een bivakmuts mag lopen,omdat mijn gezicht dan niet herkenbaar is,dan mag dat ook niet!!! |
|
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
@Basmans volgens mij mag je gewoon met een bivakmuts rondlopen hoor... maar zie jij veel jongeren met een burka? ik niet, t wist zichzelf uit na een tijdje verwacht ik zo... |
|
|
Pluppel Oudgediende
Nog steeds met alle respect, maar we zitten wel in Nederland, van mij mogen ze moslim zijn,maar hoeft niet zo extreem.. Ik zie in Turkije ook geen kaaskop met klompen op een windmolen dansen.. Bij wijze van spreke. |
|
|
Theetje Oudgediende
WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
ik was in londen voor de aanslagen en er werd mij toen gevraagd toen ik een winkelcentrum inging, of ik mijn capuchon af wilde zetten. het was dat ik niet genoeg engels kon om te vragen : meneer, vraagt u dat ook aan vrouwen met een burka?. maar anders had ik het gevraagd, als ik het gedurft had. ik vond dat best dubbel... |
|
|
Voogeltje Administrator
WMRindex: 1.751 OTindex: 3.684 T S |
Hoe minder aandacht er aan wordt besteed hoe sneller het weer weg is inderdaad. |
|
|
|
Quote alweerdood: @Basmans volgens mij mag je gewoon met een bivakmuts rondlopen hoor... maar zie jij veel jongeren met een burka? ik niet, t wist zichzelf uit na een tijdje verwacht ik zo... Nee,dat mag helaas niet,alleen in besloten kring (thuis e.d.) in het openbaar moet je gezicht herkenbaar zijn..... (ooit een bekeuring gehad door met 4 man door de stad te sjouwen met bivakmutsen op,en bekeuring voor het niet herkenbaar hebben van het gezicht,of weet ik veel hoe je dat goed formuleert) ) |
|
|
Toerist Senior lid WMRindex: 622 OTindex: 461 Wnplts: bermuda
|
als er zijn die boerka willen dragen, vind ik dat dat moet kunnen..
.. in een islamitisch land. dit is geen islamitisch land, wel met vrijheid van geloof, en een hoofddoek moet kunnen, maar een boerka is nou net iets té (vind ik)
|
|
|
Twaggy Oudgediende
WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
burka verbod sta ik achter |
|
|
|
kan je hier geen poll droppen? kan iedereen lekker anoniem z'n ECHTE mening geven... |
|
|
Loempia finalist MPPV 06 WMRindex: 415 OTindex: 2.528
|
Als wij normale mensen een pasfoto moeten hebben moeten wij ook herkenbaar zijn en dus hun ook vind ik. En zo ook op straat want er is weinig verschil tussen 2 mensen die zo'n vloerkleed dragen. Hoofddoeken moeten ook verdwijnen tenzij ze de oren niet bedekken. Ik kan ook wel met een theedoek rond gaan lopen en zeggen dat ik in Joop Appelstroop geloof... Is toch onzin om met zo'n tapijt te lopen? Wees gewoon open en herkenbaar voor iedereen en stel je niet aan met dat geloof van je. |
|
|
Pluppel Oudgediende
Btw handige manier voor een terrorist, met zo'n ding rondwaggelen en zeggen dat je Maria van der Hoeve bent.. |
|
|
Styvon Erelid
WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
Weet je wat mij zo verbaasd. Dat is het feit dat toen in Afghanistan de taliban werd verbannen, de vrouwen hun burka's allemaal verbranden, zo blij waren ze dat ze af mochten. Hier lopen ze te klagen dat ze niet op mogen. Snap ik niet, maar ja |
|
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
De moslims hier zijn anders dan de moslims daar. Ik heb het gevoel dat vele vrouwen hier nog ernstig onderdrukt worden, terwijl ze daar juist blij zijn dat ze eindelijk mogen doen wat ze zelf willen. |
|
|
van Maaren Actief lid WMRindex: 47 OTindex: 145 Wnplts: Tolbert S |
Klopt wel, de onderdrukking is wel heel erg hier. Maar wat doen we dan aan bijvoorbeeld volendam? Daar willen ze een artiest nog verbieden om verkering te hebben met eimand van buiten dorp? Wat dan te denken van Friesland en hun idee om een eiegn taal en grenzen te mogen stellen ? En zo zijn er vast veel meer voorbeelden |
|
|