Rijmelarij 3 |
nietmeer
|
Nee, hij wordt meegesleept aan zijn haren inplaats van de machinist met een kapotte vinger |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.279 OTindex: 95.883
|
wortel: volgens mij ben jij een mededinger als het om veel lezen gaat? |
|
nietmeer
|
tuurlik lees ik veel, maar soms te laat en Multatuli met z'n y en - blijft lastig lezen... |
|
allone Oudgediende
|
dat zou best eens waar kunnen wezen  maar lees je hem vrijwillig of omdat dat moet voor school? |
|
nietmeer
|
vrij, ik mag geen twee van een schrijver, dan wordt de lijst te snel vol ik moet nog iets moderns en goeds vinden, nieuw boek leest nog beroerder dan oude... |
|
allone Oudgediende
|
ja.. daar moet je idd van houden... welke boeken lees je het liefst? |
|
nietmeer
|
vanalles en nog wat, maar graag Engelse kinderboeken, al zijn die soms ook het agressiefst, en oude literatuur dus  |
|
allone Oudgediende
|
dus Narnia was voor jou geen grote klus? Harry Potter.. en de Lord of the Rings? |
|
nietmeer
|
alledrie gelezen, het was wel een groot dings (?) om Narnia te lezen, (nog niet allemaal gehad) en natuurlijk was LotR veel werk Ook Grijze Jagers, Ranger's apprentice, is best gaaf  |
|
allone Oudgediende
|
ach, dan lees je toch stiekem in de kerk  dat laatste ken ik echter niet  |
|
nietmeer
|
't zijn mooie boeken, zoals je ziet: een schriele weesjongen, die toch nog bij de "elitetroepen" van de koning kan horen
Dat zijn de grijze jagers dus, die door slimme trucjes dorpsboeren er nog wel eens van kunnen overtuigen dat ze kunnen toveren, en in cominatie met verstoptrucjes en goed paardrijden en boogschieten maakt dat ze een soort geheime politie. Je kunt het beste eerst een stukje van het laatste boek lezen (11), omdat dat een set korte losse verhalen is, die geschikt zijn als "kennismaking", al ken je dan de karakters dan dus nog niet, dat is wel raar. Zeker het verhaal "de wolf" is goed, over de bijzondere band tussen jager en paard. |
|
allone Oudgediende
|
er begint een herinnering te gloren is dat die jongen die in schotland woont? |
|
nietmeer
|
Schotland? Jij mij een verrassing bekoomt! Hoofdpersoon woont in Araluen, fantasiewereld-Engeland, Schotland heet daar Picta, de schrijver komt uit Australië |
|
RockOpa Oudgediende
 WMRindex: 6.377 OTindex: 4.540 S |
Ik ga dit jaar dus niet naar Italië  Schotland komt daar Sir Sean Connery vandaan? |
|
emmertje
Oudgediende
 WMRindex: 17.961 OTindex: 66.902
|
Ik ben inderdaad in de waan dat hij daar vandaan komt  |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.572 OTindex: 97.074
|
met een doedelzak die bromt dat geluid doet pijn aan je oren. |
|
allone Oudgediende
|
dat wil ik ook niet van dichtbij horen alleen als ik een paar bergen verderop ben |
|
Mamsie Oudgediende
|
weet je dat ik iemand ken die oorverdovend doedelzak speelt? |
|
allone Oudgediende
|
ik weet niet of het je wat scheelt maar zijn doedelzakken niet altijd oorverdovend  |
|
Mamsie Oudgediende
|
Tja, het is ook niet echt veelbelovend al dat geschetter en zo hard! |
|
allone Oudgediende
|
ik vind een bamboefluit wel apart en ook een mooi geluid heeft een harp |
|
nietmeer
|
doedelzakken lijken teveel op cirkelzagen, maar een glasharpis ook wel heel leuk! Zou ik dat goed vertaald hebben? |
|
Mamsie Oudgediende
|
Dat moet je aan een taalkundige voorleggen maar een glasharp is heel mooi! |
|
allone Oudgediende
|
daarvoor heeft blijkbaar Tiso het oktrooi.. hier speelt hij het Ave Maria |
|
Mamsie Oudgediende