Computer bouwen |
struis112 Senior lid WMRindex: 138 OTindex: 91
|
|
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Wat me opvalt is dat er nooit de volledige specificaties bijstaan. Misschien wel een tip. Want persoonlijk zoek ik daar altijd naar. De pc die struis bedoelt heeft wel geen besturingssysteem. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Als je een pc koopt zonder OS - mag je de prijs voor OS terug vragen.
Bepaal eerst je doel - geen defineerbaar doel - bepaal budget - geen definieerbaar budget - niet kopen - ongelimiteerd budget - whatever
|
|
|
Quote heraux: Als je een pc koopt zonder OS - mag je de prijs voor OS terug vragen.
Bepaal eerst je doel - geen defineerbaar doel - bepaal budget - geen definieerbaar budget - niet kopen - ongelimiteerd budget - whatever
@ OEM neem ik aan? |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Nou ja, je betaald toch ook voor het OS welke op de machine zit - ofwel, je betaald voor de sleutel.
Dat zou dan een 180 tot 260 Euro's kunnen zijn - als je er vervolgens een fatsoendelijke Linux op zet - wat moet je dan met die Windhood licentie? Je kunt 'm verkopen... dat wel..
|
|
my-angel Oudgediende
WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
@struis, ze moet zelf een pc bouwen, dus een kant-en-klare pc kan dus niet |
|
|
Quote heraux: Nou ja, je betaald toch ook voor het OS welke op de machine zit - ofwel, je betaald voor de sleutel.
Dat zou dan een 180 tot 260 Euro's kunnen zijn - als je er vervolgens een fatsoendelijke Linux op zet - wat moet je dan met die Windhood licentie? Je kunt 'm verkopen... dat wel..
Alhoewel een OEM versie alleen geldt bij de pc waarmee ie verkocht wordt. |
|
Theetje Oudgediende
WMRindex: 460 OTindex: 24.162 T |
ik heb vandaag mijn fiat gehad de kans word nu heel groot dat ik een bedrag krijg van 400 euro daar moet ik dan de comp van in elkaar zetten bovendien kreeg ik vandaag van mijn moeder te horen dat ik de site van haar school mag maken moet ik wel php voor leren en css maar lijkt me leuk om te maken |
|
pepijn=] Actief lid WMRindex: 108 OTindex: 8 Wnplts: nederland S |
Quote heraux: Nou ja, je betaald toch ook voor het OS welke op de machine zit - ofwel, je betaald voor de sleutel.
is linux geen freeware? |
|
theemonster, welke specificaties zijn echt verplicht? dan stel ik er 1tje voor je samen ben trouwens ook net begonnen en php, anders kunnen we ervaringen uitwisselen? |
|
Theetje Oudgediende
ik heb er zelf al 2 samengesteld. verplicht: P4 Netwerk kaart Moederbord minimaal 512 mb geheugen geluid (onboard of niet, mag ik zelf weten) Grafische kaart (hoeft niet vista klaar) Dvd Writer en ik heb zelf al een kast op het oog php heeft joey (mmore) mij een aantal dingen van uitgelegd.. ik heb het php alleen nodig voor een inlog scherm. voor de rest wordt het javascript/ html, ga het mezelf niet moeilijker maken dan het al is |
|
heb je msn? dan help ik je er wel even mee...kun je die niet sturen ofzo? dat niet iedereen het kan zien? ivm privicy |
|
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
Daar heb je de functie 'berichtje sturen' voor |
|
Theetje Oudgediende
Anna_hendrix_0 Apenstaartje Hotmail punt com iedereen weet hm hier al |
|
Enkie Oudgediende
|
ja dat is ook zo edit: we hebben er zelfs gewoon een MSN-topic voor |
|
Quote Enkie: ja dat is ook zo edit: we hebben er zelfs gewoon een MSN-topic voor sorry hoor niet bijten! |
|
Enkie Oudgediende
|
Haha was niet persoonlijk bedoeld, pepijn hoe wist je mn verjaardag trouwens? Oh we gaan een beetje offtopic. Edit: Gezien in dat ene topic toevallig? |
|
struis112 Senior lid WMRindex: 138 OTindex: 91
|
Quote Theemonster: ik heb vandaag mijn fiat gehad de kans word nu heel groot dat ik een bedrag krijg van 400 euro daar moet ik dan de comp van in elkaar zetten bovendien kreeg ik vandaag van mijn moeder te horen dat ik de site van haar school mag maken moet ik wel php voor leren en css maar lijkt me leuk om te maken php en css .. jikes in hoe veel tijd ? en met een beetje zoeken kun je zelf een pc in elkaar zetten .. sites als alternate.nl hebben een echte builder, en toch is tweakers.net/pricewatch een goeie als je echt alle onderdelen het goedkoopst wilt bestellen |
|
Quote Enkie: Haha was niet persoonlijk bedoeld, pepijn hoe wist je mn verjaardag trouwens? Oh we gaan een beetje offtopic. Edit: Gezien in dat ene topic toevallig? wtf!! is de 23ste jou verjaardag dan? |
|
Enkie Oudgediende
|
Ja maar ga even naar mn blog, hier gaan we teveel offtopic. |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
|
|
Theetje Oudgediende
oke de voorlopige eisen zijn benenkt sinds vandaag De opdracht is iets veranderd... ik moet een mediacenter maken, die vista klaar is krijg een budget van 1200-1500 euro Voorlopige eisen (wordt vast nog aangepast): Moederbord Geheugen• Minimaal 1024, verschilende banken! Hdd• Minimaal 200 gb Processor• P4 • Dual core2 (2x) Dvd WriterDvd SpelerGeluid• 5.1 Netwerk kaartTv-kaartFloppy driveUsb2• Voorkant, 2x minimaal Firewire• Voorkant Videokaart• VGA/DVI Vista mediacenter compatible !!! |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Gatver, gaan ze er echt vista opzetten? Voorkom onnodig lijden en bouw de pc niet! Of vergeet per ongeluk de videokaart |
|
Ikke Oudgediende
Quote pepijn=: ]is linux geen freeware? Linux is vrije software, geen freeware. Vrije software wil zeggen dat de software die je op je PC installeert van jou wordt, je mag de broncode bekijken, wijzigen en delen. Je mag voor de software best geld vragen, zolang je de software maar onder dezelfde licentie weer vrijgeeft. Voor Red Hat Enterprise Linux, Xandros Home Premium, Mandriva 2007 Powerpack, Linspire en zo moet je gewoon betalen (rond de 50 euro bij de meeste) maar daarna mag je de software op zoveel computers zetten als je maar wil. Freeware is gewoon gesloten software die gratis is |
|
Ikke Oudgediende
Quote struis112: php en css .. jikes in hoe veel tijd ? Hoezo Jikes? CSS is absoluut kinderspel en PHP is ook niet zo moeilijk hoor. @Zus: heb je al ervaring met andere programmeertalen? |
|