Toetsenbordvraag |
puppy Erelid
WMRindex: 727 OTindex: 6.557
|
Nou daar komt ie dan. Heb een computer van iemand gehad. Heb alles er netjes op aangesloten. Mijn eigen scherm ed doen t er gewoon op. Krijg alleen mijn toetsenbord niet aan de praat, zucht... HELP!
|
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Oeii, usb-tb of met een groen stekkertje? |
|
puppy Erelid
|
met groen stekkertje. |
|
Kpuc Oudgediende
Is dat niet per ongeluk dat tb wat je laatst in de haast mee de douche in nam? |
|
puppy Erelid
|
hahaha... oeps... |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Een douche-bord?
Dat model ik inderdaad nog niet?
Als dat bord nat is, kun je het eenvoudig drogen - niet forceren met een kachel of zo.
Demonteer het en laat de helfden ergens tegen een muur staan om het vochte te laten verdampen. Koop daarna een nieuw toetsenbord. |
|
puppy Erelid
|
Nou en bedankt Nu komt t vast goed. |
|
heraux Oudgediende
Ik heb goede ervaringen met het ontvochten van toetsenborden - het kopen van een nieuw toetsenbord is een nog betere.
Het is altijd verstandig om een reserve toetsenbord te hebben.. ergens achterin de auto met de krik |
|
Kpuc Oudgediende
Grinzz, arm Pupske, allemaal van die malloten die je geen ruk verder helpen Maar het zou kunnen zijn dat je oude toetsenistenbord een beetje den geest heeft gegeven na die douche, of een breukje in de kabel, verder zou ik t echt niet weten, heraux weet hier meer van, vertel op, wat heb je dat arme tb aangedaan heraux |
|
puppy Erelid
|
Ja maar op mijn eigen oude peeceetje doet ie t prima... |
|
Kpuc Oudgediende
Hm, vandaar dat je deze pc hebt gekregen |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Misschien dat de PS/2 poort gewoon kapot is, of dat de verbinding met het moederbord beschadigd is. Je kunt proberen om een USB-omzetter op de toetsenbordkabel aan te sluiten en het toetsenbord in een usb-poort te proberen. |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Ikke, ik ken die dingen alleen andersom |
|
Ikke Oudgediende
Ik heb ook wel eens PS/2 -> USB-omzetters gezien hoor |
|
heraux Oudgediende
Quote puppy: Ja maar op mijn eigen oude peeceetje doet ie t prima... nou, de ps/2 poort kan stuk gaan als men het toetsenbord aansluit als de pc aanstaat : waarom? de Ps/2 poort is een onbeveiligde aansluiting die gevoelig is voor statische lading. Dat geld ook voor de printerpoort. Het gaat heel lang goed. Het toetsenbord gaat ook niet zo snel kapot - alleen weet ik hoe het wel snel gaat. Men kan de ps/2 testen door er een ander bord op te proberen. Een USB-convertor leverd de mogelijkheid de ps/2 aan usb te hangen - maar perfect is het niet. (ofwel, het kan soms niet werken) controleer ook de pinnetjes van het toetsenbord - zitten ze nog goed geen pinnetje weg of verbogen? |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Oh, dat is stom, want ik zocht er eentje zegt die gast dat er alleen USB -> PS/2-dingen bestaan Mijn PC heeft namelijk geen PS/2 poort |
|
Ikke Oudgediende
|
|
heraux Oudgediende
eigenlijk is het best een min dat er geen ps/2 is want dat kost weer een extra usb
en soms werkt die usb-keyb niet voorbeeld: installaties in een dos-omgeving
maar goed.. die situaties zijn in zeer speciale omstandigheden aanwezig..
een verkeerd bios met een modern moederbord.
dus.. ik prefereer ps/2 als toetsenbord bus |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Hebbenhebbenhebben En stomme verkoper in die winkel |
|
heraux Oudgediende
Pv, zit je nu te azen op een dongeltje.. wie vind een touch-screen handig? |
|
Pixeltje Erelid
WMRindex: 831 OTindex: 1.008 S |
Ik vind een touch-screen handig voor bepaalde toepassingen.. Bijvoorbeeld als je het scherm van je laptop kan draaien, zodat je deze als een kladblok op je schoot kan leggen en aantekeningen kan maken op het scherm |
|
puppy Erelid
|
Iedereen alvast bedankt, ik ga straks even kijken of ik er iets verder mee kom. |
|
Shinki Erelid
WMRindex: 684 OTindex: 4.227
|
Stekker in het stopcontact steken werkt in 9 van de 10 gevallen |
|
NMulders Junior lid WMRindex: 5 OTindex: 1 Wnplts: Oisterwijk S |
Die converters bestaan wel, maar kosten al snel zo'n € 8,00 en voor nog geen € 15,00 heb je bij veel winkels al een USB toetsenbord, wat je op iedere USB poort kunt aansluiten.
|
|
heraux Oudgediende
ja, maar het verschil tussen 15 euro en 8 euro zit 'm in twee toetsenborden.. |
|