hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1] 2

Online soccer manager

24-12-06 11:44:00
Leeg Hoofd
Erelid

WMRindex: 602
OTindex: 1.936
Wnplts: Geheim
S
Hey kennen jullie het spel onlinesoccermanager? (osm)

Ik speel het wel en ik ben FC BarcelonaOSM:het spel waarin je manager kunt worden van je favoriete voetbalclub!

Je kunt het opnemen tegen managers uit heel Nederland en België. Elke nacht wordt een wedstrijd gespeeld in een uitgebalanceerde virtuele wereld, die alle elementen bevat van een echte voetbalwedstrijd Je krijgt de volledige controle over je team: je kunt tactieken instellen, de beste formatie bepalen, spelers kopen, je stadion uitbreiden en nog veel meer. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent!

Hier de site als je het wilt spelen, het is in ieder geval een ontzettend leuk spel.
link

Als je het speelt zeg dan ff wat voor team je coach't

Als je het niet speelt zou ik het gaan spelen het is ontzettend gaaf! ;)

24-12-06 11:48:12
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Als je 't niet speelt: goed zo ok!

24-12-06 11:48:52
Reimer
Erelid

WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Ik snap niet wat er zo leuk aan is, Fifa lijkt mij veel leuker want dan kun je zelf spelen enzo...

24-12-06 11:49:55
Leeg Hoofd
Erelid

S
Quote Reimer:
Ik snap niet wat er zo leuk aan is, Fifa lijkt mij veel leuker want dan kun je zelf spelen enzo...

tja dat is zo.. maar dat moet je kopen dit is gratis en is ook grappig!

24-12-06 11:50:10
Leeg Hoofd
Erelid

S
Quote Ikke:
Als je 't niet speelt: goed zo ok!

waarom?

24-12-06 11:50:17
Ikke
Oudgediende

S
Quote Reimer:

Voetbal is sowieso duf, 't maakt niet uit in welke vorm je 't giet :P

24-12-06 11:51:56
Leeg Hoofd
Erelid

S
Quote Ikke:
Quote Reimer:

Jij bent zeker zo'n nerd ;)

24-12-06 11:53:15
Ikke
Oudgediende

S
Quote Larsjes:
Quote Ikke:
Quote Reimer:

Voetbal: 22 mensen die als idioten achter een zwart-witte bal aanrennen om 'm vervolgens weer net zo hard weg te schoppen 8-)

24-12-06 11:57:04
Leeg Hoofd
Erelid

S
Quote Ikke:
Quote Larsjes:
Quote Ikke:
Quote Reimer:

Voetbal: 22 mensen die als idioten achter een zwart-witte bal aanrennen om 'm vervolgens weer net zo hard weg te schoppen 8-)

zo werkt het niet :Voetbal is een populaire balsport waarbij twee ploegen van elf spelers moeten proberen de bal in het doel van de tegenstander te krijgen. De bal mag met ieder deel van het lichaam gespeeld worden, met uitzondering van armen en handen. Ook moet de bal te allen tijde speelbaar blijven en mag dus niet afgeklemd worden. Deze beperkingen gelden niet voor de doelverdediger, ook wel keeper genoemd.

Om goed uit de voeten te kunnen op het grasveld, waarop meestal wordt gespeeld, dragen de spelers speciaal gefabriceerde voetbalschoenen
Spelregels
Het speelveld (voetbalveld of voetbalterrein) is rechthoekig, en moet afhankelijk van de competitie een lengte hebben van minimaal 90 en maximaal 120 meter. De breedte is minimaal 45 en maximaal 90 meter. In internationale wedstrijden geldt: lengte tussen 100 en 110 meter en breedte tussen 64 en 75 meter. De Nederlandse KNVB hanteert een minimumafmeting van 100x64 meter en een maximum van 105x69 meter. De afbakening gebeurt met lijnen van maximaal 12 centimeter breed en op de hoeken worden hoekvlaggen geplaatst. In het midden van de achterste lijnen moet verplicht een doel staan.

De bal is bolvormig en volgens de internationale voetbalbond (FIFA) moet een officiële wedstrijdbal een omtrek hebben van minstens 68 en hoogstens 70 centimeter bij een massa van 396 tot 450 gram. Bij aanvang van de wedstrijd mag de bal niet meer dan 410 gram wegen. De bal dient van leder of een ander geschikt materiaal te zijn en moet opgeblazen met een druk van 0.6 tot 1.1 atmosfeer (600 tot 1100 gram/cm2) op zeeniveau.

Het doel is 7,32 meter breed en 2,44 meter hoog, Het is gemaakt van hout of aluminium, en is aan de voorzijde open terwijl aan de achterkant een net hangt.

De duur van een wedstrijd bedraagt 2 maal 45 minuten (plus eventuele extra tijd, ook wel blessuretijd genoemd, van enkele minuten), daartussen is er een rustpauze van 15 minuten. Is er na negentig minuten nog altijd sprake van een gelijke stand en is een winnaar noodzakelijk, dan zal er nog een verlenging van twee keer vijftien minuten worden gespeeld, met mogelijk een silver goal- of golden goalregel (die nu niet meer worden gebruikt). Is er na de verlenging nog altijd geen winnaar bekend, dan worden er penalty's genomen. Beide partijen nemen om de beurt een penalty. Het team dat na vijf penalty's de meeste heeft gescoord is de winnaar. Mocht er een gelijke stand staan na 5 penalty's dan worden er penalty's genomen tot dat 1 team mist en het andere raakt.

Het spel wordt gespeeld door twee teams van normaliter elf spelers (inclusief de doelman) en staat onder leiding van een scheidsrechter die door twee assistent-scheidsrechters of grensrechters wordt geassisteerd. Bij wedstrijden in de hoogste regionen van het betaalde voetbal en grensoverschrijdende wedstrijden is er ook nog een vierde official aanwezig.

Een vrij moeilijke regel is het buitenspel. Een speler staat buitenspel als hij dichter bij de doellijn van de tegenpartij is dan de bal, tenzij hij zich op eigen speelhelft bevindt of er tenminste twee tegenstanders dichter bij die doellijn zijn dan hij (normaliter de keeper en een verdediger). Buitenspel sta je alleen als je, op het moment dat de bal in voorwaartse richting naar jou wordt gespeeld, ingrijpt in het spel, danwel voordeel uit je positie kan halen.

Als een speler naar de doelman past met een lichaamsdeel vanaf de knie tot de voet en de doelman pakt de bal is het een terugspeelbal. Dan kent de scheidsrechter een indirecte vrije trap toe aan de tegenstander.Opstelling
De veldopstelling van de spelers is bij een tactische balsport als voetbal van belang. Afhankelijk van de speltactiek kan er voor een aanvallende of verdedigende opstelling gekozen worden. De meest gebruikelijke aanvallende opstelling is de 4:4:2-opstellingwaarbij de nadruk wordt gelegd op aanvallen en doelpunten maken. Hierbij fungeert er soms een middenvelder als aanvallende middenvelder (in een ruit), of komen de links- en rechtshalf naar voren bij een tactische aanval (in een lijn). In Nederland is de aanvallende 4:3:3-opstelling gebruikelijk, Ajax staat bekend om deze opstelling, maar ook andere clubs, zoals Feyenoord, PSV en Heerenveen spelen meestal in deze opstelling, evenals steeds meer Europese topclubs zoals Barcelona en Chelsea. De laatste jaren is ook de 3:4:3-opstelling steeds populairder, waarbij de 4:4:2-opstelling met ruit gehanteerd wordt, maar dan met één centrale verdediger en drie aanvallers. Deze opstelling is vooral bij PSV onder Guus Hiddink veel gezien.

De veldopstellingen zijn anders bij de jeugdploegen.

Internationaal ontstonden de Fédération Internationale de Football Association (FIFA) in 1904 en de Union of European Football Associations (UEFA) in 1954 waarvan de laatstgenoemde de wedstrijden om de Champions League en de Europacup organiseert.België
In België ontstonden de eerste voetbalclubs vanaf 1880 .In 1895 werd de Union Belge des Sociétés de Football Association opgericht, de latere KBVB.Nederland
De eerste vereniging in Nederland was HFC (Haarlem), aanvankelijk opgericht als rugbyclub door Pim Mulier (1879), die eveneens op 8 december 1889 op zijn initiatief de Nederlandse Atletiek en Voetbalbond oprichtte (deze heet sinds 1929 KNVB). Het veld van HFC, de Koekamp, waar hun “worstelperk” gelegen lag, was niet egaal en in het midden van het veld stonden een paar bomen, maar dat deerde hen niet. Men speelde eromheen of maakte er gewoon gebruik van. Later werd overschakeld op association, het huidige voetbal. Mulier schreef hierover: "De eerste jaarrekeningen maakten aan ons rugbyspel een einde. De diverse papa's en mama's vroegen toelichtingen op die rekeningen. Vermoedelijk hebben we in goed Haarlemsch geantwoord: Ja pa, asse je grijpe, magge se je grijpe, waar se maar kenne. (...)Dies werd het rugby ten doode opgeschreven en gingen we in het jaar 1883 over tot association." In 1954 werd het betaalde voetbal (semi-prof.) ingevoerd.Competities

Nederland
Het Nederlandse voetbal kent op profniveau (betaald voetbal) het landelijke divisiesysteem. De hoogste klasse is de Eredivisie, daaronder volgt de Eerste divisie. In de eredivisie wordt gestreden om het nationaal kampioenschap, door de media landskampioenschap genoemd; daarnaast wordt er gestreden om enkele plaatsen voor Europees voetbal. Dit bestaat uit de Champions League (Europees kampioenschap voor voetbalclubs) en de UEFA Cup. De plaatsen worden aangewezen door middel van het systeem van de UEFA-Coëfficiënten. Daarnaast is er de KNVB-beker. Ook het winnen van deze beker geeft recht op deelname aan het UEFA Cup toernooi. Nederland heeft nu recht op 1 rechtstreekse plaatsing voor de Champions League en een plaats in de voorronde van deze competitie. Daarnaast heeft Nederland nog recht op 4 startbewijzen voor de UEFA Cup. Al zit het er wel aan te komen dat Nederland 3 plaatsen (2 rechtstreeks en 1 in de voorronde) zal krijgen in de Champions League. Dat komt dankzij de goede prestaties van de laatste maanden.

In de eerste divisie wordt gestreden om promotie. De kampioen promoveert rechtstreeks naar de eredivisie ter vervanging van de nummer 18, die dus rechtstreeks degradeert. De nummers 16 en 17 van de eredivisie strijden met de nummers 2, 3 en de 4 periodekampioenen van de eerste divisie om 2 plaatsen in de eredivisie. Dit doen zij in de nacompetitie.België
De Belgische competitie is opgedeeld in nationale en provinciale kampioenschappen. De hoogste competitie in België is de Eerste klasse of Jupiler League. Daaronder volgen nog drie nationale niveaus, daaronder komen de provinciale klassen. Door het spel van promoties en degradaties op het eind van elk seizoen kunnen clubs naar hogere of lagere reeksen evolueren. Daarnaast is er ook de Beker van België. Ook in België kunnen teams zich plaatsen voor Europees voetbal. De UEFA Coëfficiënt geeft België volgend seizoen het recht op 1 rechtstreekse plaatsing, 1 plaats in de voorronde van de Champions League en 2 plaatsen voor de UEFA Cup. Een van die plaatsen is net als in Nederland voor de bekerwinnaar. De nationale ploeg heet de Rode Duivels.Internationale competities
Champions League
UEFA Cup
Copa Libertadores
Wereldkampioenschap voetbal
Europees kampioenschap voetbal
Copa América
Azië Cup
Confederations Cup
FIFpro league
Europacup II voor bekerwinnaars (vanaf 1999-2000 opgenomen in de UEFA Cup)
Zie ook de Lijst van internationale toernooienEngelse termen
Daar het spel in de hedendaagse vorm in Engeland ontstaan is blijven er veel Engelse termen in gebruik:

Back = verdediger
Corner = hoekschop
Counter = Snelle tegenaanval, soms gebruikt als tactiek: "spelen op de counter".
Free kick = vrije trap
Goal = Doel of doelpunt
Hands = bal raken met de handen
Keeper = doelman
Kick-off = Aftrap
Offside = buitenspel
Penalty = strafschop
(* Sliding = Met een glijdende beweging proberen om, voor de tegenstander, de bal weg te spelen.

Tackle = Glijdende beweging met de voet naar de bal toe om deze te 'veroveren'.
Voor woorden uit andere talen, zie de Lijst van uitdrukkingen en gezegden uit het sportcommentaar onder 3. Voetbal.Andere spelvormen
Zaalvoetbal
Minivoetbal
Damesvoetbal
Tafelvoetbal
Strandvoetbal

Als voetbal zo saai was zou er niet zoveel over te vertellen zijn :P

24-12-06 11:58:47
Reimer
Erelid

S
Quote Larsjes:
(...heel lang verhaal...)

©Wikipedia;)

24-12-06 11:59:06
Ikke
Oudgediende

S

24-12-06 12:00:10
Ikke
Oudgediende

S

24-12-06 12:00:37
Reimer
Erelid

S

24-12-06 12:01:10
Ikke
Oudgediende

S
Have fun reading the latter :w

24-12-06 12:02:13
Reimer
Erelid

S

24-12-06 12:04:10
Ikke
Oudgediende

S
Nog zoiets dufs

Dus jouw verzwegen argument: "Als er veel over iets geschreven is, dan moet het leuk zijn" klopt niet :P

24-12-06 12:05:19
Reimer
Erelid

S
Quote Ikke:
Nog zoiets dufs

Pokémon is leuk:{:|

24-12-06 12:06:24
Ikke
Oudgediende

S
Quote Reimer:
Quote Ikke:
Nog zoiets dufs

Pokémon is leuk:{:|

Pokemon is extreem suf

24-12-06 12:09:01
Reimer
Erelid

S

24-12-06 12:13:47
Leeg Hoofd
Erelid

S
Quote Reimer:
De PokéPap..8O:P:P

:S

24-12-06 13:30:27
heb ik
Oud Moderator

WMRindex: 1.801
OTindex: 1.045
t ging toch over voetbal?
Voetbal = Heilig:)

24-12-06 13:31:17
Leeg Hoofd
Erelid

S
Quote heb ik:
t ging toch over voetbal?
Voetbal = Heilig:)

Ja!

24-12-06 14:33:51
NeaRoW
Erelid

WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Zeker weer zon text based tijverspillingsspel....

24-12-06 14:50:19
Slicky
Erelid

WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote Larsjes:
Quote Ikke:
Quote Reimer:

En jij bent een idioot die spongebob games en online soccer manager speelt.

En Pokémon was echt een briljant spel, eerlijk gezegd. Jammer dat het zo uitgemolken is.

24-12-06 18:23:35
Leeg Hoofd
Erelid

S
Quote Slicky:
Quote Larsjes:
Quote Ikke:
Quote Reimer:

En jij bent een idioot die spongebob games en online soccer manager speelt.

En Pokémon was echt een briljant spel, eerlijk gezegd. Jammer dat het zo uitgemolken is.

Haha ;)

Ik vind spongebob juist tegenvallen!

en osm is vet ;)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven