hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

A Tale

30-10-08 15:24:42 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
onderwerp

Gezocht:

Serieuze, iets mindr serieuze spelers

voor een multiplayergame
om een doel te bereiken
binnen 24 uur

samenwerking en taken verdeling
moet acceptabel zijn
enige gemotiveerdheid
is wel gewenst.

doelen

verzamelen van grondstoffen
leren van taken
bouwen van apparatuur
opslag middelen
zoeken van schaarse stoffen
bewaken van de omgeving

kortom
samenwerken

30-10-08 15:26:44 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Emergency 4, matched niet precies wat je wilt, maar is wanneer je het speelt met een aantal mensen die je kent wel uitdagend en afwisselend. Zwaar onderschat spel :ja

Stel je eens voor dat jij alle dingen in een stad mag regelen. Je mag regelen hoeveel politieauto’s er naar die ene dief gaaf, hoeveel brandweerauto’s er naar die ene brand gaan en hoeveel ambulances er naar dat ongeval gaan. Dat zou eens leuk wezen hé? Juist, dat dachten de ontwikkelaars ( Sixteen Tons Entertainment ) van de Emergency reeks ook. Het concept is natuurlijk geweldig, maar het wordt niet gezien door de media. Dit is jammer, want dit spel is gewoon grappig, mooi en vooral leuk om te spelen.

Na de wat zware installatie van het spel kun je eindelijk beginnen met het redden van je mensen. Je krijgt in het menu de keuze om een vrij spel te spelen, of juist de campagne te volbrengen. Maar je kunt ook online spelen waar je vele andere spelers treft om samen de stad te redden. Laten we met het eerste beginnen: het vrije spel. Hierin krijg je een grote stad voor je voorgeschoteld waarin altijd wel wat te doen is. In het begin is dit nog niet zo heel veel, maar naar mate je het spel vordert gebeurt er steeds meer in de stad.

Als er iets in de stad gebeurd krijg je een mooie melding op het scherm dat er iets is gebeurd en vooral belangrijk: wáár er iets is gebeurd. Je krijgt dan de mogelijkheid om een aantal eenheden naar de plaats van het ongeluk (bijvoorbeeld) te sturen. Deze verzamelen zich allemaal bij de kazerne, je kunt ze vanuit daar de route laten rijden waar ze naar toe moeten. Gelukkig kun je dat via je mini-map doen op het scherm, anders zou er geen touw aan vast te knopen zijn. Eenmaal aangekomen krijg je weer een aantal keuzes op je scherm. Als het mannetje of vrouwtje in het spel is getroffen door de bliksem moet je eerst het personage eerst stabiliseren om hem weer het leven in het lichaam blazen. Pas daarna kun je de inwoner van je stad naar het ziekenhuis brengen. Allemaal erg realistisch dus.

Dit lijkt allemaal vrij makkelijk, maar dat is het zeker niet. Het gebeurt vaak dat er niet zomaar één ongeluk of één misdrijf in de stad plaats vind. Nee, vaak gebeuren er wel meerdere dingen tegelijk en geloof me: je weet dan écht niet meer wat je moet beginnen. Hierdoor is de moeilijkheids graag écht erg hoog en soms bijna onmogelijk om het tot een goed eind te brengen. Dit komt vaak terug in de campagne die je kunt spelen. Je krijgt ook hier te maken met verschillende dingen, maar dan in de vorm van missies die je behoort te behalen. Zo moet je bijvoorbeeld een aantal terroristen uit een vliegtuig zien te halen doormiddel van de Mobiele Eenheid de missie te laten opereren. Dit allemaal kan echt té moeilijk zijn en zoals ik al zei: soms onhaalbaar.
gamenaam screenshot

Er gebeurt dus genoeg in de stad, het varieert af van een simpel auto-ongeluk tot een heuse gasexplosie. Misschien denk je nu dat het spel er niet goed uitziet omdat het een vrij onbekende ontwikkelaar is, fout! Het spel ziet er namelijk geweldig uit, de kwaliteit druipt van je beeldscherm af. Alle schaduwen zijn perfect en de gebouwen liegen er zeker niet om. Zeker een gasexplosie is geweldig om te zien, hiervoor verdiend Sixteen Tons Entertainment zeker een grote pluim, een zeer grote pluim zelfs. Ook het geluid in Emergency 4 is zeer mooi. Ook hiervan is een gasexplosie een mooi voorbeeld. Je hoort het werkelijk precies zo, zoals je het ook voorstelt het in het echte leven te horen. En als er niks gebeurt, hoor je gewoon een spannend muziekje wat de spanning lekker hoog houdt.

Maar het blijft niet met een eenvoudige singelplayer modus, nee, de ontwikkelaar heeft het zelfs zo mogelijk gemaakt dat je met z’n vieren de stad kan redden. Je krijgt dan samen met de andere mensen over de hele wereld de middelen om je stad te redden. Gewoon hetzelfde als in de singelplayer, gewoon goed dus, alleen dan moet je de stad met andere mensen (wat meestal uit Duitsers bestaat) delen. Als je een opdracht tot een goed einde laat komen, krijg je hiervoor punten. De punten worden automatisch geupload naar de website van Emergency 4 waar je dus je punten eens op het gemakje kunt bekijken.
(InsideGamer.nl)

30-10-08 15:46:28 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
@Mmore: links!!! - we willen het ook spelen :D (eerst kopen?)

30-10-08 15:48:15 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Hij's best moeilijk te verkrijgen helaas :o En als je 'm eenmaal het moet je nog mensen vinden die het online willen spelen - ik wil natuurlijk wel :P

Je kan het best de amerikaanse versie kopen, die heeft de naam "911: First Responders".

Overigens is de game grafisch veel gaver dan dat je zou denken :P

30-10-08 17:50:16 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
A Tale

alternatief

doe mee - samen bouwen

we hebben een vlot nodig
om van het eiland af te komen

installeer de client
en geef hier je naam op
zodat we elkaar kunnen vinden

30-10-08 17:51:08 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Edit. Fout bij verbinden

Firefox kan geen verbinding maken met de server op herauthon.nl.

Ik heb t trouwens geïnstalleerd maar t werkt dus niet, something bad happened in een popupje, lamaar dus, dat zegt me al genoeg over de kwaliteit van het hele progje 8O

30-10-08 17:53:50 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Quote Kpuc:
Fout bij verbinden

is operationeel nu -

30-10-08 17:54:53 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Quote Kpuc:
Edit. Fout bij verbinden

Ik heb t trouwens ge?talleerd maar t werkt dus niet, something bad happened in een popupje, lamaar dus, dat zegt me al genoeg over de kwaliteit van het hele progje 8O

nee, lama.. want geduld heb je nodig
in het spel - als je hier al opgeeft
is het einde zoek

dus candida in spé
geduld!

30-10-08 17:55:03 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende

S
Ja, maar ik had m al en t ding werkt niet dus dat wordt weer schijfruimte vrijmaken ;)

Heraux, als iets al direct niet werkt breng ik t terug of ik gooi het weg, in dit geval dus het laatste, niets zo ergerlijk als een installatie die corrupt is 8O

30-10-08 17:57:23 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
ik controleer 'm even , ok :?

30-10-08 17:58:25 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende

S
Ik heb m al verwijderd Heraux, aan een corrupte install kun je niets doen buiten t weer verwijderen.

30-10-08 18:03:35 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Quote Kpuc:
Ik heb m al verwijderd Heraux, aan een corrupte install kun je niets doen buiten t weer verwijderen.

juist - ligt het aan de EXE
of ligt het aan.. iets anders?

30-10-08 18:15:12 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende

WMRindex: 3.482
OTindex: 10.385
S
Ben'm ook aan't binnenhalen, als ik meer weet dan horen jullie't wel ;)

*alsof ik ook maar énig idee heb waar ik mee bezig ben* :nee :+

30-10-08 18:17:58 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
@Relpa, jaja.. gelijk heb je..

Misschien is een wedstrijdje.. zoveel mogelijk multiplayers vinden en aanbieden wel leuk - dan heb je elk weekendje wel wat.. hier een jeep-race daar een pyramide bouwen.. elders diepzeeduiken weet ik veel..

of met een man of 50 een onderzeër besturen..

30-10-08 18:21:46 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende

S
Das Boot 'revisited' (6) #ok

Moet nu eerst ff iemand anders gaan helpen, Laters allen :w

30-10-08 18:36:38 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
O M G - heavy games..

dit bedoel ik eigenlijk niet..
maar als je even zonder zit..

30-10-08 23:59:40 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
waarom ik zo graag mensen uitnodig voor atitd

omdat andere medespelers..
- of de taal niet spreken
- je niet aanspreken
- geen antwoord geven

Het lijkt erop dat ze op andere
kanalen zitten en geen gebruik
maken van een privé chan..

Daarom is het belangrijk meedere
in een groep te hebben zodat
je wat meer vesting hebt.

31-10-08 17:27:21 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende

S
Heb'm nu 3 keer binnengehaald maar steeds krijg ik óf een Mis-match 8O óf een Toc berichtje, er zit iets scheef ergens lijkt me :?

*eigenlijk best jammer* :(

31-10-08 19:21:14 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
Vreselijk
Hoe los ik dat op..

ok, ik los het op <= beter?

31-10-08 21:14:10 - Quote! - @Relpa
Relpa
Oudgediende

S
Ben ik nu aan't binnenhalen H. :P

Morgen hoor je't wel ;) *boink*

31-10-08 22:56:24 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende

T S
roger

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven