hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

request speed up

03-11-08 08:48:11 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
ik heb dus laptopje waarmee ik beetje probeer te gamen zo af en toe.... geen nieuwe games met ikweet niet hoeveeel D's maar gewoon wat ouwe games die mijn laptopje met gemak zou moeten kunnen trekken :( mijn vaste pc trekt ze als een gek en mijn laptop geen donder.. terwijl specs van laptop beter zijn :(.. nu mijn request...

ik wil mijn compje sneller laten gaan... geen overklokken.. haat te moeten verklaren waarom comp gefrituurd is in computer winkel.. :P

1: ik had eerder cd'tje met programmaatje waar ik graphs / speed van comp kon testen en van die puntjes kreeg die ik moest verbeteren om sneller te krijgen... heb cd'tje al lang niet meer.. maar vraag me af of er niet ergens soort gelijk programmaatje rondzwerft... vast wel, toch? :P

2: draait standaard een programaatje van demo versie mac afee mee met alles wat ik doe, en die zuigt cpu speed.. als ik em in taakbeheer uitzet knalt spul eruit met 'serious error''.. programmaatje heet TeaTimer.exe ... schijt programma hoe raak ik het kwijt.. google het wel maar kreeg alleen verklaringen wat het is.. niet hoe ik et kwijt raak :nee

3: ligt het aan vista dat spul zo rot draait? enigste computer met vista en draait verrot vind ik :) iemand site waarmee ik vista instellingen kan aanpassen zodat ik die shit beetje versnellen kan? graphs interreseren me niet, wil speeeeeeed :)

haat wachten.. kind van computer tijdperk xD addicted to speed xD

specs van comp nog keertje dan :)

Harde schijf 250 GB
Snelheid harde schijf 5400 rpm
Formaat harde schijf S-ATA 2,5 inch
Intern RAM-geheugen 4096 MB
Type geheugen SO-DIMM DDR2
Processortype Intel Core 2 Duo
Processortype Intel Core 2 Duo
Processor-kloksnelheid 2000 MHz
Type videokaart Nvidia GeForce 9500M GS
Videogeheugen 512 MB

video geheugen is niet bijzonder he :( maar graphs op low en trekt nog geen fatsoenlijk spel :P copy paste werk van link want weet geen donder van me pc xD

04-11-08 10:58:25 - Quote! - @Pixeltje
Pixeltje
Erelid

WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Mwoah, Lentebriesje.. Zoals ik je al eerder aangaf;) 4 GB ramgeheugen, een dergelijke processor (c2d op 2Ghz is mainstream tegenwoordig) en een dedicated videokaart (low/mid end dan wel) mag geen probleem zijn.

Ik denk dat in dit geval je software je systeem traag maakt. je zou dus een herinstallatie kunnen overwegen, doch daarmee moet je zeker zijn dat al je bestanden (documenten, afbeeldingen etc.) gebackupd zijn. Zorg er dan voor dat je ná de herinstallatie géén overbodige dingen installeert.

Die handel van Mc Affee moet je kunnen verwijderen in configuratiescherm>programma's en onderdelen.

Zoek dat 'teatimer' hier op, of gewoon de volledige mcaffee suite, en mik die zooi eraf. Zorg daaran voor een gratis scanner als AVG.

Als je teatimer nergens kunt vinden, overweeg dan eens 'absolute uninstaller' te downloaden.

04-11-08 12:31:18 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
ik ben bang dat teatimer gelinkt is aan iets wat ik wel nodig heb :( ik weet dat als ik teatimer afkick terwijl ik game draai ik serious errors krijg :( vieze programmaatje lijkt overal in te porren :(

mc afee heb ik al volledig eraf gegooid maar teatimer wil niet meegaan :(

en hoe kan ik laptop schoonvegen dan? want fijne computer lui die zetten vista er zelf op... heb dus geen cd van ofzo :( waarschijnlijk staat er wel ergens key ofzo, heeft men xp comp ook wel maar daar hadden we tenminste nog cdtje van liggen :( met xp

backup is zo gebeurt :)

04-11-08 13:06:24 - Quote! - @Pixeltje
Pixeltje
Erelid

S
Je kunt natuurlijk even speuren in je programmalijst. Een Acer heeft waarschijnlijk Acer E-management?

Als dat het geval is, dan moet je in Start>programma's de re-install-tool van Acer kunnen vinden. Hoe dit precies werkt durf ik je niet op afstand te vertellen, maar dat staat uitgelegd in de manual van de E-mpowering technolgy (e-management).

Even speuren, zo gedaan!;) Als het goed is wordt bij die wijze van her-installatie de sleutel voor vista automatisch ingevoerd.:)

04-11-08 13:17:08 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
welke trefwoorden zou ik moeten proberen?

staat in acer user guide neem ik aan? mijn trefwoorden vinden niks :(

04-11-08 15:05:49 - Quote! - @Pixeltje
Pixeltje
Erelid

S
Acer users guide is inderdaad je startpunt. Ik heb de laptop van mijn vriendin voorzien van een schone installatie, en ik heb gezocht op recovery, geloof ik.

Van een ander forum:
Ga naar Start, Programmas, Empowering Technology, en dan Empowering Technology aanklikken, dan krijg je een menuutje.

Klink dan op Acer eRecovery Management. daar kan je kiezen voor de backup terug te zetten die op de verborgen partitie staat. (fabrieksinstelling)

04-11-08 15:11:51 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
heb gevonden :) bedankt :) eerst ff wat spul regelen en dan ga ik em schoonboenen xD

04-11-08 15:16:52 - Quote! - @Pixeltje
Pixeltje
Erelid

S
Quote lentebriesje:
heb gevonden :) bedankt :) eerst ff wat spul regelen en dan ga ik em schoonboenen xD

Note!

Zorg er voor dat dus als je belangrijke bestanden zijn gebackupd, óók je internet Favorieten(!)
(Start>gebruiker>favorieten)

En hou er rekening mee dat álle geinstalleerde updates overnieuw moeten. Trek daar maar een mooie periode voor uit, als je laptop al eventjes bestaat.

Alle programma's die je geinstalleerd hebt moeten opnieuw geinstalleerd worden, dus trek je doos met cdroms maar uit de kast.

Succes!

04-11-08 15:19:43 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
werk niet zoveel met cd's ik maak er altijd bende van met die dingen... zwerft nog ergens losse harde schijf met usb aansluiting rond 8) ff opzoeken :) dump ik alles op xD

valt opzich wel mee hoeveel ik er op heb staan :) nog maar 60gb volgepoept van comp :) valt wel mee als je geen muziek op je comp propt :)

04-11-08 15:23:56 - Quote! - @Pixeltje
Pixeltje
Erelid

S
Pixeltje zijn schijven staan vol. Maar tis nog wel een snelle boel.

Je kunt overigens je computer snel en schoon houden door gratis tootljes als CCleaner (ccleaner.com) te gebruiken. Eens in de zoveel tijd even runnen (schedule 'm maar, is makkelijker). En run dan ook even de registercleaner (zit erbij in). Alle Zooi van ge-deinstalleerde programma's die is achtergebleven wordt dan weggemikt.

En regelmatig (niet elke maand, maar gewoon met enige regelmaat) defragmenteren. Houd je index schoon.

04-11-08 15:25:30 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Defraggler is van dezelfde makers als CCleaner. Ik heb 'm zelf nog niet geprobeerd, maar t schijnt een snel defragmenteer-programma te zijn. Beter en sneller dan de standaard windows programma's daarvoor.

04-11-08 15:33:34 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
pff computers zijn hell... moet je zoveel bijhouden... heb structuur niet om eens in 2 weken die shit even te laten draaien :( en af en toe heb ik korte termijn geheugen van wel 5 hele seconde :) letterlijk ene oor andere oor uit xD dus gebeurt nooit xD

ik had vol goede moet zon agenda volgekladderd dat k mededeling krijg :P kijk er niet meer na :nee kan mezelf er niet toe aanzetten :P

04-11-08 16:15:26 - Quote! - @Pixeltje
Pixeltje
Erelid

S
Hmm, probeer outlook te installeren, die agenda geeft popups als je iets moet doen:D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven