IP adres vinden via MSN |
l1dert Senior lid WMRindex: 26 OTindex: 417 S |
Ik heb gehoord dat het kan Maar hoe, is mij nog een beetje de vraag, ik heb wat programamtjes/scriptjes geprobeerd, maar echt snappen doe ik het niet Kan iemand mij helpen? Of iets anders, weet je hoe je *.exe bestanden kunt veranderen, dan moet het me ook lukken |
|
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Voor zover ik weet is dit standaard niet mogelijk. Het kan wel gemaakt worden door een dll te maken, die het ip van de pc opvraagt en doorgeeft aan een zelfgemaakt msn plus plugin, zodat deze 'm kan versturen. oftewel: best simpel eigenlijk maar standaard zit t niet in msn Enne... wat bedoel je met exe bestanden veranderen? |
|
|
ik heb bij msn plus wel een plugin gedownload (IPGet 1.50) Maar ik snap niet hoe het werkt... Nou, ik heb een exe bestandje dat het ip adres ook achterhaalt, alleen moet deze in de C: schijf een .txt bestandje zetten, maar dat laat vista niet toe, dus ik dacht als ik kan veranderen waar het wordt neer gezet.. |
|
|
|
Staat die plugin wel geinstalleerd en actief in MSN? Ik ken verder IPget niet, dus ik weet niet hoe t werkt. Maar in de instellingen kun je wel zien of het aan of uit staat. Een exe bestand kun je zelf niet veranderen. Dan zou je t moeten decompileren, broncode veranderen en hercompileren. Oftewel: niet mogelijk tenzij die exe gebruik maakt van een apart bestandje waar die instellingen instaan (bijv een ini file) |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Waarom zou je dat willen weten? |
|
|
|
Quote Ikke: Waarom zou je dat willen weten? Een interessante vraag, maar heeft het antwoord op die vraag invloed op het antwoord op de oorspronkelijke vraag? |
|
|
Ikke Oudgediende
Nee, maar misschien kan ik de originele vraag overbodig maken. Veel mensen schijnen te denken dat een IP-adres toegang verschaft tot de computer, de exacte locatie van de computer, etc. Nou: dat doet het dus niet. |
|
|
|
Ja, als je t zo bekijkt heb je inderdaad een punt |
|
|
Ikke Oudgediende
De enige geldige reden waarom je iemands public ip zou willen weten, is om iets van remote assistance of zo uit te voeren. Maar dan zou je er ook gewoon om kunnen vragen, in plaats van er op zo'n manier achter te komen. |
|
|
Offtopic: Quote Ikke: Waarom zou je dat willen weten? Nee ik heb het nodig, want dan kan ik zien wie ik op msn [echt] spreek, en of het niet de hacker is, lang verhaal, maar goed @berniew Ja ik heb hem goed geinstaleerd, hij staat aan, ik kan het gebruiken. Ik krijg dan een pop-up met de ip's die ik dan zie, maar ik snap het niet, ik heb het getest met een andere vriend van me, maar ik zie hem niet. Je moet eerst een bestandje verzenden, schijnt, dat deed ik ook, maar het lukt alsnog niet. En de exe gedoe lukt dus niet. Helaas |
|
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
als je vriend Plus! heeft, kun je hem het commando (!IP) laten invoeren en dan [enter], dan krijg je zijn IP-adres te zien als t goed is;) edit: het kan ook (!IPN) zijn, voor zijn netwerk IP, weet niet welke je precies nodig hebt |
|
|
Ikke Oudgediende
Quote l1dert: want dan kan ik zien wie ik op msn [echt] spreek, en of het niet de hacker is Nee, dat kun je dan niet. Ooit van IP spoofing gehoord? Daarbij worden de meeste public IP's tegenwoordig op ISP-level ge-NAT (iets dat een router ook doet, maar dan op veel grotere schaal) waardoor het vaker voorkomt dat je public IP verandert. Dit doen sommige ISP's ook om mensen met een eigen server thuis het leven zuur te maken. |
|
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
Wat btw nog handiger is, is om een bepaalde code af te spreken met elkaar (bijv. de 1e 2 regels precies natypen wat de ander typt..) Dan weet je meteen wie de hacker is;) |
|
|
@alweerdoodKan ook ja;) Alleen is het verhaal iets gecompliceerder(?) En om de mogelijke hacker te vragen of die even !IP wil typen, tja, ik weet niet of dat werkt Thanks for the comments |
|
|