Multitasking LOL |
Raptorial Senior lid WMRindex: 350 OTindex: 401 Wnplts: Empel
|
Multitasking @ 8GB en Quad core Mensen vragen wel eens waarom je 8GB geheugen nodig hebt, en ik dacht laat ik dat nou eens testen. Conclusie: NIET! Zoals je kunt zien heb ik een aantal zwaardere en minder zware projectjes geopend. Maar er is 67% van mijn geheugen in gebruik, als je de programma's langer gebruikt nemen ze wel meer in beslag, maar dit is wel extreem: En voor de mensen die alleen zoiets hebben van LOL: Multitasking(En ik ga een hobby zoeken ) Edit: Ik kon nog gewoon navigeren met de snelheid van een normale E7200 (basic dual-core) |
|
l1dert Senior lid WMRindex: 26 OTindex: 417 S |
W00t Alleen ik zie geen grote veel geheugen zuigende full screen spellen;) |
|
SilentGhost Senior lid
WMRindex: 123 OTindex: 1.417 S |
|
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Probeer eens een aantal keer far cry 2 te openen |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Allemaal leuk en aardig en haha en zo, maar hier heb je in de praktijk vrij weinig aan. Ik ken maar heel weinig mensen die met regelmaat zoveel applicaties tegelijk open moeten hebben staan. |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Quote Ikke: Allemaal leuk en aardig en haha en zo, maar hier heb je in de praktijk vrij weinig aan. Ik ken maar heel weinig mensen die met regelmaat zoveel applicaties tegelijk open moeten hebben staan. En de mensen díe het nodig hebben hebben de beschikking over een bakbeest waarbij dit stront is |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Zoiets heb je gewoon echt niet nodig voor een simpele desktop pc. Zonde van het geld, en de stroom. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
yr nuts |
|
Pixeltje Erelid
WMRindex: 831 OTindex: 1.008 S |
Quote: (En ik ga een hobby zoeken )
Sneller! Mijn god |
|
Faramyr Lid WMRindex: 21 OTindex: 18 Wnplts: Gondor
|
Ach als je zoveel geld uitgeef aan software merk je de prijs van geheugen toch nie? |
|
Aram Erelid
WMRindex: 268 OTindex: 2.825 S |
Alsof hij dat gekocht heeft . Gelijk heeft hij hoor. Welke Quad-Core (Q6600?) heb je, als ik vragen mag. |
|
Pixeltje Erelid
Hmm.. op je screenshot is wel te zien dat je 32 bit versies hebt van de meeste applicaties, das zonde van je 8 GB werkgeheugen. Het is ook niet zo gek dat je maar 67% geheugen gebruikt, want alle 32 bit programma's kunnen maximaal 3GB handelen. |
|
heraux Oudgediende
Ach ja, men gooit wat termen op een hoop en noemt zich pc verkoper - oh nee, gebruiker.. ha.. grapje.. |
|
Pixeltje Erelid
Quote heraux: Ach ja, men gooit wat termen op een hoop en noemt zich pc verkoper - oh nee, gebruiker.. ha.. grapje.. Huh ik snap je niet. |
|
heraux Oudgediende
wat is het nut van een PC met 8GB intern geheugen? - en dat als Werkstation nee verhip een HTK-pc |
|
Pixeltje Erelid
Euhm... Euhm... NIETS! Je hebt gelijk Heraux, 8GB werkgeheugen is erg veel. Als je een Core i7 hebt gekocht gister kan ik me voorstellen dat je 6GB geheugen in je nieuwe configuratie stopt (tripple channel, 3x2GB) maar 8 GB is nu overkill. |
|
Raptorial Senior lid WMRindex: 350 OTindex: 401 Wnplts: Empel
|
Quote Aram: Alsof hij dat gekocht heeft . Gelijk heeft hij hoor. Welke Quad-Core (Q6600?) heb je, als ik vragen mag. Q6600 met de nieuwe stepping (was dat nou G0? nouja iig de gene die niet heet word en minder watt verbruikt) Oja en mijn hele pc is overclocked en ik heb sli dat zie je niet in de spec Quote Pixeltje: Hmm.. op je screenshot is wel te zien dat je 32 bit versies hebt van de meeste applicaties, das zonde van je 8 GB werkgeheugen. Het is ook niet zo gek dat je maar 67% geheugen gebruikt, want alle 32 bit programma's kunnen maximaal 3GB handelen. *zucht* dat is niet juist, dat is max 3,15 (of was het 3,25) gigabyte per applicatie ja, zolang je windows 64bit draait zorgt deze er wel voor dat het goed verdeeld word.Kijk als ik de 64bits versie van photoshop open, en dan een 7gb tiff open, dan ben ik meteen klaar. Maar dat ziet er niet grappig uit. |
|
Aram Erelid
SLI, met welke..? Ik krijg een HD4870x2! Ik ga niet voor de QuadCore, ik ga fijn nog even met de E8400 verder. Overgeclockt uiteraard. 4gb geheugen is ook wel voldoende. ACHT GB is overpowered. Zinloos ! |
|
lentebriesje Erelid
WMRindex: 930 OTindex: 3.308 S |
oh gosh, daar kun je vast fijn pacman op spelen of spider solitair misschien moet ik er ook maar 1 gaan halen... zou mijnenveger niet willen missen |
|
|
Quote Aram: Alsof hij dat gekocht heeft . Gelijk heeft hij hoor. knap dat jij zo durf te beweren dat iemand een dief is (En als het ilegale softwareis, dan is het diefstal) |
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Quote Raptorial: Kijk als ik de 64bits versie van photoshop open, en dan een 7gb tiff open, dan ben ik meteen klaar. Maar dat ziet er niet grappig uit. Hoe kom je in Godsnaam aan een plaatje van 7GB |
|
Aram Erelid
Hah, Faramyr, dat beweerde ik niet. Heb jij nog nooit muziek per ongeluk gedeeld? Of per ongeluk iets gedownload via een illegale site? I bet you did! |
|
|
Quote Aram: Hah, Faramyr, dat beweerde ik niet. Heb jij nog nooit muziek per ongeluk gedeeld? Of per ongeluk iets gedownload via een illegale site? I bet you did! Jy verliest die weddenschap! Principekwestie |
|
heraux Oudgediende
dat geklets over ver-edeld zand.. |
|
Aram Erelid
Echtwaar, Faramyr? Dan ben je één van de weinige mensen.. |
|