kamertje bouwen |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
op mijn blog staat een experimeel spelletje genaamd : kamertje bouwen
of je kunt het ook huisje inrichten noemen.
heb je vragen of wil je meedoen meld je aan en stel de vragen hier
de volgende commando's moet je met 'man' bestuderen -
mkdir rm echo vi cat mv cp ls
|
|
|
Raptorial Senior lid WMRindex: 350 OTindex: 401 Wnplts: Empel
|
Ok het is me niet helemaal duidelijk waar vind ik die game, of is het tekst based ik snap er niks van... ik kan wel zien wat het allemaal niet is haha maar wat het wel is ??? |
|
|
heraux Oudgediende
1. het is tekst based 2. mail me voor een proef abbo no strings attached wel beperkt tot je eigen kamer 3. als oefening om unix beter te leren kennen - commando's leren en gebruik maken van het manual.
4. je kunt me mailen voor een generiek proef-abbo die mogelijk door meerdere wordt gedeeld - of je vraagt voor een volle abbo en je hebt iets meer rechten. |
|
|
Raptorial Senior lid WMRindex: 350 OTindex: 401 Wnplts: Empel
|
hmm ik meld me wel aan als ik meer tijd heb me er in te verdiepen |
|
|
nietmeer
|
Quote heraux: 1. het is tekst based 2. mail me voor een proef abbo no strings attached wel beperkt tot je eigen kamer 3. als oefening om unix beter te leren kennen - commando's leren en gebruik maken van het manual.
4. je kunt me mailen voor een generiek proef-abbo die mogelijk door meerdere wordt gedeeld - of je vraagt voor een volle abbo en je hebt iets meer rechten. Voor maar 30 euro per maand! Schrijf je nu in! Op=Op! (of nie? ) |
|
|
heraux Oudgediende
-peter-
doe je mee? |
|
|
heraux Oudgediende
kamertje bouwen nu ook voor daklozen |
|
|
Jannick Oudgediende
WMRindex: 1.125 OTindex: 42.838 T |
"Bel 0900...... " |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Mijn kamertje is gemaakt |
|
|
heraux Oudgediende
@Ikkeik heb het gezien.. maar ik heb wat issues met andere mensen die willen inloggen met " du Mijn* " kun je de hele structuur zien |
|
|
nietmeer
|
Quote heraux: -peter-
doe je mee? Is goed. Wat klooien is altijd leuk. Deze nodig? peter punt negen nul één apestaartje gmail punt com |
|
|
Enkie Oudgediende
WMRindex: 2.511 OTindex: 18.336
|
pff.. veel te moeilijk voor mij hoor. |
|
|
heraux Oudgediende
Quote -peter-: Quote heraux: -peter-
doe je mee? Is goed. Wat klooien is altijd leuk. Deze nodig? peter punt negen nul één apestaartje gmail punt com een klooi account voor peter in de Gmeel |
|
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Enkie: pff.. veel te moeilijk voor mij hoor. Je moet 't even zien, daarna is 't niet moeilijk meer |
|
|
heraux Oudgediende
de volgende uitbreidingen zijn op stapel
mc - midnight commander __________ Wie kent Norton commander die is afgeleid van Midnight commander windows commander is de port voor windows - en verder zijn er nog een hoop opvolgers en versies.
Sudo - supervisor do __________ Geen root passwd voor users maar root rechten met je eigen wachtwoord. Je moet wel lid zijn van de club.
__________ geplanned:
lynx - een tekstborwser wget - download command tool
__________ suggesties?
ik bekijk ze en geef een weging waarom wel of niet.
|
|
|