hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 [2]

internet probleem

01-12-08 12:21:09 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
euhm mijn pa wil internet op 50 meter verdere plek als waar ik zit :) en nog paar andere comps staan... 2 verdeelpunten nodig, 2 routers 8O of noemde ze dat nou een hub? ofzo 8O

01-12-08 12:25:18 - Quote! - @Pixeltje
Pixeltje
Erelid

WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Aha. Een HUB is iets anders dan een router. Feit blijft dat je standaard gateway toegangkelijk moet zijn via je browser. dat zou je thuis nog maar eens moeten proberen, en wellicht de resultaten print-screenen hier?

13-12-08 08:35:54 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
dat lease gedoe heeft niet gewerkt :)

vriend heeft het opgelost, na wat gedram met internet provider kon hij uitsluiten dat het door provider kwam en moest hij bij hem thuis probleem zoeken..

het draadloze netwerk zorgde ervoor :) dus nu gebruikt hij kabeltje :):)

probleem gefixed :)

13-12-08 17:29:28 - Quote! - @Raptorial
Raptorial
Senior lid

WMRindex: 350
OTindex: 401
Wnplts: Empel
Ok dit schiet niet op.
Van de twee routers (noem het dan voor jouw gemak ook maar even zo), moet ik het merk weten van degene die ook het modem is.

Dit kun je herkennen door dat het de router is waar de kabel uit de muur in word gestoken (uit de muur bedoel ik waar de kabel van kpn of ziggo of wie dan ook binnen komt)

Als je mij het merk geeft geef ik je een stap voor stap instructie.

Geef voor de zekerheid anders ook het merk van de 2e router/hub/switch.

13-12-08 17:32:12 - Quote! - @Raptorial
Raptorial
Senior lid

Quote Pixeltje:
Aha. Een HUB is iets anders dan een router. Feit blijft dat je standaard gateway toegangkelijk moet zijn via je browser. dat zou je thuis nog maar eens moeten proberen, en wellicht de resultaten print-screenen hier?

Je hebt te maken met een leek, ik neem aan dat je zelf al wel de conclusie kon trekken dat het een switch of hub was. Misschien is het zelfs een router ingesteld als switch.
Als je mensen die deze spullen niet kennen iets uitlged moet je net doen alsof je voor jouw gevoel kompleet seniel bent, dan zit je op het gemiddelde gebruikers niveau.

(Sorry mensen die er niet veel van snappen, maar je moet mij weer geen cv ketel laten repareren)

13-12-08 18:58:25 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
@Pixeltje: kun je hier wel screenprints tonen?

14-12-08 17:49:50 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid

WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Quote ledi:
kun je hier wel screenprints tonen?

Tuurlijk, gwoon een printscreen maken, opslaan, uploaden en de link plaatsen:P
Of begrijp ik het verkeerd?:P

14-12-08 18:50:00 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

S
Opslaan waarheen Lucb1? Mijn website wil ik daar niet voor gebruiken en niet iedereen heeft bovendien een website.

Overigens is het screenprint (oftewel schermafdruk) en niet printscreen (afdrukscherm) :P

14-12-08 20:23:42 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
afkortings toets staat PrtSc ledi

dus of het nou taalkundige fout is of niet, wel printscreen :) toch?

14-12-08 20:49:25 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

S
Sorry lentebriesje: op de toets zijn het 2 losse afkortingen: Prnt Scrn, d.w.z. "toets om scherm af te drukken".
Je kent toch genoeg engels om te weten dat printscreen afdrukscherm betekent? En dat dat woord niet bestaat?
Als je straks als je groot bent mee wil doen met de volwassenen , kan die fout echt niet meer. }) }) })

14-12-08 21:01:38 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
Quote ledi:
Sorry lentebriesje: op de toets zijn het 2 losse afkortingen: Prnt Scrn, d.w.z. "toets om scherm af te drukken".
Je kent toch genoeg engels om te weten dat printscreen afdrukscherm betekent? En dat dat woord niet bestaat?
Als je straks als je groot bent mee wil doen met de volwassenen , kan die fout echt niet meer. }) }) })

nee er staat echt PrtSc en eronder SysRq

mijn opleiding is engels een vrij belangrijk hangeiser ledi :) dat ik fijne voldoendes haal voor idioom, tekstvaardigheid, tekst interpretatie zegt voor mij genoeg :) heb op de middelbare havo 4 een 9.7 voor video toets gehaald :) (ik blijf het herhalen :P onder het motto, oude koeien moet je niet in de sloot laten liggen :P) 8)

taalkundig is het niet je van het, maar spelmakers en daarmee programmeurs ook (allemaal zelfde in mijn ogen) staan niet bekend om hun taalvaardigheid en zinsopbouw, heeft onze lerares er in gehamerd :P ze heeft zelfs hardstikke kansloze gebruikershandleidingen opgezocht vol met tekstfouten :)

gaat er bovenal over dat je door taal kunt communiceren :) en dat is neem ik aan gelukt :P misschien dat op oude toetseborden het in 2 stukkies staat maar op mijne is het aan elkaar gezet :)

14-12-08 21:44:28 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

S
Leuke discussie, maar helaas :
-1) mijn laptop is nog maar 8 maanden oud;
-2) of Prt Scrn (zo staat het bij mij op de toets) nu als 1 of 2 woorden staat geschreven, de S is in beide gevallen met een hoofdletter. Niet logisch als het 1 woord zou zijn. (6)

14-12-08 22:41:49 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
ledi ;)

U zocht op: printscreen

Engels Nederlands

printscreen PrintScreen

----

----

U zocht op: screenprint

Er is helaas geen exacte overeenkomst in ons woordenboek gevonden.

U kunt proberen ruimer te zoeken of u kunt een nieuwe zoekopdracht uitvoeren.

----

----

U zocht op: screen print

Engels Nederlands

screen print zeefdruk

----

----

printscreen is een begrip blijkbaar....

om het compleet te maken

zeefˇdruk de; m 1 techniek om tekeningen of tekst in kleuren over te brengen 2 -ken drukwerk of plaat, door een dergelijk procedé ontstaan

oftewel, printscreen is een begrip en betekend hetzelfde als screen print wat zeefdruk betekend.... :ja

14-12-08 23:37:17 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

S
Haha, na zoveel werk om mij te overtuigen (doe je overigens niet :D ) geef ik je graag het voordeel van de twijfel.
Kijk ik bij Google, dan krijg ik toch sterk de indruk dat met Printscreen bedoeld wordt de werkzaamheden om een afdruk te maken, terwijl Screenprint inderdaad staat voor de afdruk zelf.
Leuk zo'n discussie. ok

14-12-08 23:40:17 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

S
Quote lucb1e:
Quote ledi:
kun je hier wel screenprints tonen?

Tuurlijk, gwoon een printscreen maken, opslaan, uploaden en de link plaatsen:P
Of begrijp ik het verkeerd?:P

Overigens staat mijn vraag waarheen je moest opslaan nog open.
Kan iemand me daarover nog vertellen?

15-12-08 09:10:26 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
als je dat knopje indrukt op je toetsebord dan maakt hij een soort van fotootje van je beeldscherm...

dan ga je naar paint, ctrl + V en doe je opslaan als, kiest map hupeldepup naam bedeken etc.

zoek je upload site... www.imageshack.us , misschien kan het hier op WMR ook? , photobucket anyways, genoeg mogijkheden...

pakt de link van het plaatje wat je hebt geupload [img ] [ / img] e voila :)

of bedoel je dat niet :D

15-12-08 09:29:21 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

S
Bedankt Lentebriesje. Alles is me bekend, behalve hoe ik aan een uploadsite moet komen. Ik heb even gekeken bij Imageshack, maar volgens mij kost dat 8 dollar per maand (!).
Een beetje prijzig om af en toe een plaatje te uploaden.
Dus wie kan me aan een beter adres helpen?

15-12-08 09:31:28 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
imageshack is gratis hoor :) bladeren, bestand kiezen en uploaden.. duurt wel even :P

photobucket meot je een profiel aanmaken en registeren en veel geshit voor weinig maar is ook gratis :)

15-12-08 09:35:37 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

S
@lentebriesje: OK, dan ga ik vandaag wel eens aan de gang met dat image shack. Bedankt voor de toelichting.

15-12-08 10:09:46 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid

WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Quote lentebriesje:
dus of het nou taalkundige fout is of niet, wel printscreen :) toch?

Volgensmij wel ja:P

@ledi, google zoeken 'tutorial photo uploading', klik op video en een van de eerste resultaten, klik
Misschien heb je er wat aan;)
(is wel engels, weetniet of dat een probleem is?)

15-12-08 10:15:35 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende

S
@Lucb1: engels is geen probleem, maar Lentebriesje schreef dat je je bij Photobucket moest registreren en "nog meer geshit".
Dus ik begin wel eens bij Image Shack.
Bedankt in ieder geval voor de reactie.
Trouwens Photo B. klinkt ook meer voor foto's ipv images. :?

15-12-08 14:23:33 - Quote! - @Raptorial
Raptorial
Senior lid

@ lentebriesje, ik begrijp dat het probleem opgelost is? Anders graag de merken van de routers, leg ik het je zo uit. Heb het5 ook jaren lang gedaan bij mensen thuis e.d. als werk, dus dat zal wel moeten lukken.

15-12-08 18:31:47 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid

S
Quote Raptorial:
@ lentebriesje, ik begrijp dat het probleem opgelost is? Anders graag de merken van de routers, leg ik het je zo uit. Heb het5 ook jaren lang gedaan bij mensen thuis e.d. als werk, dus dat zal wel moeten lukken.

het ging om een vriend :) ja ik heb ook vrienden :) en hij heeft net zolang kunnen elimineren totdat hij erachter kwam dat draadloze netwerkje vern**kt was... en hij gebruikt nu een kabeltje :) en het werkt :) dus het is klaar :) boek dicht :D

24-12-08 18:20:42 - Quote! - @Raptorial
Raptorial
Senior lid

Quote lentebriesje:
het ging om een vriend :) ja ik heb ook vrienden :) en hij heeft net zolang kunnen elimineren totdat hij erachter kwam dat draadloze netwerkje vern**kt was... en hij gebruikt nu een kabeltje :) en het werkt :) dus het is klaar :) boek dicht :D

Ja mensen die in de oude @home regio zitten hebben dit probleem ook vaak door dat home draadloos niet accepteerd als er kabel in zit.

Als je een mac adress clone doet kan het ineens wel, dit probleem werd niet erkend door home maar wel door linksys. Dit heeft mij ooit dagen bezig gehouden haha

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven