hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

Microsoft wist van krasprobleem Xbox

17-12-08 08:15:51 - Quote! - @Tijntjuh
Tijntjuh
Senior lid

WMRindex: 603
OTindex: 790
Microsoft wist al voor de lancering van de Xbox 360 in november 2005 dat de spelcomputer cd's ernstig kon beschadigen. Dit stelt een groep gedupeerden die een rechtszaak heeft aangespannen tegen de softwaregigant in een notitie voor de rechtszaak.

De klagers baseren zich op interne mails van Microsoft. In de mails, die rond de lancering van de spelcomputer zijn geschreven, bespreken medewerkers van Microsoft het probleem.

De medewerkers stelden al voor de lancering vast dat als het apparaat werd bewogen terwijl het aan het lezen was, er krassen op de schijfjes konden achterblijven.

Dat Microsoft al voor de lancering op de hoogte was van het probleem, is opmerkelijk. In eerste instantie zei het concern dat de krassen het gevolg waren van een verkeerd gebruik van de spelcomputer door consumenten.

17-12-08 10:14:01 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Dit keer heeft Microsoft gelijk, gedeeltelijk in elk geval. Je moet met geen enkel apparaat dat een schijfje erin heeft dat met duizenden toeren rondgeslingerd wordt gaan zitten hengsten. Pak je cd-speler maar eens, doe je favoriete cd erin, druk op play en kantel 'm terwijl hij bezig is. Dat overleeft je cd niet. Het is gewoon dom om dat te doen. Ze hadden net zo goed in de handleiding kunnen zetten: "Dompel de Xbox niet onder in water."

Ik heb wel gehoord dat het plaatsen van een onderdeel dat 50 cent kostte het hele probleem had kunnen voorkomen. Maar het is niet Microsofts schuld dat de klanten zo schlemielig omgaan met hun apparatuur en niet nadenken over wat er kan gebeuren.

17-12-08 12:55:54 - Quote! - @ELBeemer
ELBeemer
Senior lid

WMRindex: 341
OTindex: 406
Wnplts: Roermond -
Microsoft heeft inmiddels gereageerd op de aantijging. Volgens het bedrijf is het allemaal niet zo ernstig als het document stelt. “We hebben een aantal gebruikers gehad die bekraste discs hadden, maar het is minder dan één procent van de Xbox 360 gebruikers”, aldus een woordvoerder bij Microsoft.

“De Xbox 360 is ontwikkeld zodat het geen game disc beschadigt zolang de console niet wordt bewogen terwijl de disc draait. Te veel beweging van welke console dan ook, niet alleen de Xbox 360, kan krassen veroorzaken op de disc.”

17-12-08 16:44:26 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid

WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
wat is het voordeel van een xbox360 tov een ps3?
Alleen de prijs, verder heeft de PS3 een blueraydisk & hddvd; meer rekenkracht; maakt nooit krassen; is gratis online; langer support (MS: 5jr, sony 8-10jr); ziet beter uit (al is dat meer smaak); hoop apparte dingen waarvoor je moet betalen (controller, accu, oplader); 30% van de 360's gaat kapot, 0.2% van de PS3's;
de PS3 is gewoon kwaliteit.:)

17-12-08 16:59:50 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Quote Ikke:
Daar gaat het hier niet om

17-12-08 17:29:15 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Quote lucb1e:
maakt nooit krassen

Dan daag ik je uit. Pak de schijf van je favoriete spel, pleur 'm in een PS3, zet 'm aan en begin te spelen. Terwijl de schijf draait kantel je de PS3 in 1 keer 90 graden. Durf dan nog eens te zeggen dat een PS3 nooit krassen maakt.

Je kunt niet verwachten dat fabrikanten als Microsoft voor alles een waarschuwing op hun product plakken. In de handleiding van mijn dvd-drive staat ook niet: "Gebruik geen schijven die je net in de magnetron hebt gelegd", toch doe ik dat niet. Een beetje gezond verstand van de klant mag wel aangenomen worden.

17-12-08 19:30:20 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid

T S
@Ikke, ja zo kun je met alles krassen maken, maar het gaat om het idee dat het bij een xbox360 veel sneller gebeurd als bij een andere console;)

17-12-08 19:47:06 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende

S
Nee, bij de Xbox gebeurde het in exact dat soort situaties. Daar waarschuwde MS ook voor in de bijbehorende handleiding.

18-12-08 09:46:35 - Quote! - @ELBeemer
ELBeemer
Senior lid

WMRindex: 341
OTindex: 406
Wnplts: Roermond -
@Ikke
In de begin fase van 360 had de 360 geen stootkussens. Dat betekende dat als je dat ding verticaal zetten dat je al kon verwachten dat je krassen had.
Dus iedereen die de eerste generatie 360 nog hebben: OWNED (6)

19-12-08 17:58:29 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
Quote Ikke:
Je moet met geen enkel apparaat dat een schijfje erin heeft dat met duizenden toeren rondgeslingerd wordt gaan zitten hengsten. Pak je cd-speler maar eens, doe je favoriete cd erin, druk op play en kantel 'm terwijl hij bezig is. Dat overleeft je cd niet.
Oke, zal ik effe gaan doen, ben zo terug 8)

edit:
mijn cd overleeft et hoor:ja

20-12-08 15:00:04 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid

T S
@Andreesie, en hoeveel krasjes?:P
Anders probeer het nog eens:ja

20-12-08 15:04:46 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
geen zin in, moet ik dat ding weer helemaal opnieuw aansluiten:P
geen extra krasjes die ik heb gezien:nee

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven