Xbox of Playstation of Wii |
Tijntjuh Senior lid
WMRindex: 603 OTindex: 790
|
Welke heeft jou voorkeur? En waarom? Wat zijn volgens mij de nadelen van de computers die niet jou voorkeur hebben |
|
lucb1e Erelid
WMRindex: 381 OTindex: 2.139 T S |
Van een ander topic: Quote lucb1e: wat is het voordeel van een xbox360 tov een ps3? Alleen de prijs, verder heeft de PS3 een blueraydisk & hddvd; meer rekenkracht; maakt nooit krassen; is gratis online; langer support (MS: 5jr, sony 8-10jr); ziet beter uit (al is dat meer smaak); hoop apparte dingen waarvoor je moet betalen (controller, accu, oplader); 30% van de 360's gaat kapot, 0.2% van de PS3's; de PS3 is gewoon kwaliteit. Dan de Wii, die zuigt nòg harder dan de xbox360 (ja het kan ). Heb er laatst mee gespeeld, en het is gewoon zielig. Je speelt niet meer het spel, het spel speelt bijna met jou. Bijv golfen, of je nu scheef of recht staat, scheef of recht slaat, het balletje gaat altijd dezelfde kant uit. Nogwat: boksen, als je slaat (na een minuut lang proberen hoe de Wii 'wenst' dat je de 'wii-mote'(***naam, echtwaar hoe kan het erger) vast houd), slaat dat ding gewoon mis of raak. Je kan met het knuppeltje van da andere ding (wat aan de mote vastzit met zo'n kabeltje, ben de naam kwijt) helemaal niet lopen. En zeg nu zelf, wat is boksen zonder lopen? Je kan dan niet ontwijken, of op zn minst goed gaan staan dattie ook nog een keer raak slaat (duurde zeker een minuut voordat het überlelijke poppetje eens goed ervoor ging staan). Dus als ik een wii kreeg zou ik m weggeven, een xbox360 gaat nog, al heeft het veel nadelen, ik zou m wel houden, en een (of meerdere ) ps3 ben ik blij mee Offtopic: 666 topics |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
De wii is geniaal. Als je er één hebt, geef hem dan maar aan mij. Van de drie consoles heeft volgens mij de Wii gewonnen (Mario kart staat al maanden op #1 in de charts).
De PlayStation is de grootste verliezer, ze hebben aardig wat exclusives verloren aan de xbox. Microsoft heeft eindelijk een redelijke console op de markt weten te brengen die fijn speelt, niets op aan te merken behalve dat het geld kost om online te gamen (-_-). |
|
lucb1e Erelid
Qua cijfers verliest de PS3, maar ik zie echt niet wat er goed is aan een Wii.. Zelfs een opa (of andere übern00b) kan het spelen zonder veel moeite, gewoon om het feit dat het spel zichzelf speelt en je alleen zo nu en dan een beweging moet maken (die ook nog eens steeds hetzelfde is, of soms een van 2 mogelijke bewegingen.. ). Als een opa het kan spelen omdat de besturing zo toegankelijk is, is het een prima spel. Maar als iedereen het kan spelen omdat het spel zelf zorgt dat je wint is er geen *** aan |
|
Project2501 Senior lid WMRindex: 180 OTindex: 332 Wnplts: Limburg
|
Ik verwacht toch dat de PS3 binnenkort heel goed gaat verkopen. Ze hebben de Final Fantasy XIII exclusiviteit verloren, maar FF13 wordt in een serie uitgebracht. Deze zal bestaan uit 3 delen. FF13 Agito voor de PSP, de normale FF13 die dus op de PS3 en Xbox 360 is, en Final Fantasy Versus 13. Een PS3 exclusive. En deze ziet er vetter uit dan de normale FF13.
Ikzelf heb een PS3 en ben er zeer tevreden mee. Ik heb ook een Wii, maar deze heeft maar een aantal goede spellen. Ik vermijd de 'familie' spellen, en heb dan ook vooral titels als Metroid Prime 3, en die kan niet zomaar iedereen spelen. En de Xbox...tja, Red Ring of Death, 'nuff said. |
|
Tijntjuh Senior lid
WMRindex: 603 OTindex: 790
|
Kheb de xbox 360 en nog ergens een oude xbox. Ik zweer wel bij xbox, joypads liggen lekker in de hand, lekker veel opslagruimte etc. Kheb ook psp, veeeeeel problemen mee gehad na driekwart jaar had ik eindelijk een psp die het goed deed zonder dooie pixels |
|
lucb1e Erelid
@Tijn, die controllers (joypads) van de PS2 vind ik het fijnste |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
De wii is harstikke leuk om met vrienden te spelen, zeer innovatief en bijzonder laagdrempelig. Iedereen heeft het binnen een paar minuten door. Dit wilt echter niet zeggen dat er geen dieptegang inzit, in tegendeel zelfs.
Persoonlijk vond ik de PS2 joysticks het best, maar de xbox360 joystick ligt ook erg lekker in de hand.
|
|
Wilco Oudgediende
WMRindex: 5.099 OTindex: 7.913 S |
geef mij maar gewoon mijn Xbox, ok er zit geen Blueraylezer op. So what? ik kijk toch alleen films op mijn PC of op DVD. Quote lucb1e: 30% van de 360's gaat kapot, tegenover 0.2% van de PS3's Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat de Xbox in het begin kinderziektes had, maar dat de latere versie geen enkele problemen hebben. En als ik zo bij google "aantal playstation 3 kapot" invoer lijken het er wel meer dan 0.2% Dus die cijfers kloppen ook niet echt Dan ging het ook nog voer de Wii, maar die vind ik niet echt te vergelijken met de Xbox ( ) of ps3 ( ). De graphics zijn niet denderend (wat mij niks uitmaakt), maar dan komt onder andere doordat de Wii via een compleet nieuw systeem werkt waarin ze op dat gebied nog niet zo ver zijn. Als ik een Xbox360 zou krijgen dan weet ik niet wat ik er nou met 2 moet doen Als ik een ps3 zou krijgen zou ik um wel aannemen maar ik denk dat ie dan vooral nuttig is voor stof opnemen. Een Wii neem ik ook wel aan, maar ik denk hetzelfde verhaal als de ps3. |
|
lucb1e Erelid
Met die Wii is ook het probleem dat als er ook maar iets tussen de zender en ontvanger is, het gewoon niks meer doet.. En dat dunne kabeltje van de ontvanger is ook een crime als je m eventjes erges anders wil zetten (dat er een losse ontvanger bij moet alleenal is *** ) |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Quote lucb1e: 30% van de 360's gaat kapot, tegenover 0.2% van de PS3's Laatst werd er bekend gemaakt dat de blurayspelers van PS3 ongeveer een jaar meegaan (ofzo, ik weet de precieze strekking van het bericht niet meer). Dit zou betekenen dat dit aantal heel snel heel erg gaat stijgen. |
|
Ronniej Senior lid WMRindex: 78 OTindex: 171 Wnplts: Abcoude
|
Ik had eerst de Wii gekocht omdat ik toch wel nintendo fan ben... Even later kwamen er gewoon leuke spellen uit op Xbox, ps3 en pc en op de Wii was ik wel uitgespeeld. Ik heb dus de Wii verkocht aan me zus en de Xbox360 gekocht. Waarom?? geen zin om me pc 'weer' te upgraden, ps3 presteert slechter dan Xbox360 (vind ik! puur een mening dus geen commentaar) En omdat ik een mooie aanbieding zag op Bol.com kocht ik de Xbox, en ik ben er blij mee!! |
|
lucb1e Erelid
@Ronniej, ik ben ook (deels ) nintendo fan, maar hoezeer ik ook fan van iets ben, ik blijf altijd kritisch met nieuwe dingen Ook als de PS4 crap word zal ik hem nooit kopen omdat ik playstation fan ben. |
|
Ronniej Senior lid WMRindex: 78 OTindex: 171 Wnplts: Abcoude
|
@luc, ik snap je zin niet nintendo fan... dan weer playstation fan Toen die nieuwe consoles op de markt kwamen keek ik totaal niet om naar Xbox of Playstation, alleen Nintendo. Heel bizar eigenlijk. Ik denk ook dat ik nooit PlayStation zal kopen, of iemand moet me kunnen overhalen |
|
eehbiertje Senior lid WMRindex: 909 OTindex: 51 Wnplts: westerlee T |
wat heeft de voorkeur ligt eraan waar je fan van bent... wat je eisen zijn.. hoeveel je wil besteden... heb een xbox... heb ook een wii... ex vriendin had ps3 zat te twijfelen over ps3 maar die laat ik links liggen... als ik een persoonlijke vergelijking maak.. zou dat neer komen op wii leuk maar meer mainstream en het kinderachtige nintendo idee (leuk voor families kinderen enz) maar niets voor de hardcore console gamer... (paar uitzonderingen daargelaten) ps3 leuk goede graphics gratis online gaming maar netwerk is gammel.. kent fouten dat na tijdje de blu ray kaduk is.. waardoor je ps3 zowat waardeloos is (en slechte service van sony) aardig aan de dure kant maarja blu ray (blu ray = uit/oud netflix komt in) niet veel exclusives... tjah jammer xbox360 leuke graphics iets minder (haast niet merkbaar) dan de ps3 meer games/exclusives m$ heeft meeste studios overgekocht om exclusief voor de xbox te ontwikkelen netflix komt met tijdje op de 360 (al leverbaar in us) onbeperkt HD films streamen voor zoveel piek per maand xbox live kost geld oke maar is vele malen beter en stabieler dan dat van playstation dus tjah ligt eraan hoe je wil gamen.. casual of hardcore voor casual zou ik een wii nemen voor hardcore een xbox360 aangezien het aantal exclusieve games vele malen groter is... |
|
Dann69 Erelid WMRindex: 166 OTindex: 2.521
|
Ik heb toch liever een computer... Die heb ik gelukkig ook, anders stond dit er niet. |
|
knalkop Senior lid
WMRindex: 788 OTindex: 35
|
slechte service van sony? net alsof microsoft betere service heeft, als je ps3 kapot is krijg je gewoon een nieuwe en bij xbox ook.... ik ben echte ps3 gamer heb ook wel is op 360 gespeelt bij vrienden maar ps3 is veel beter |
|
Dracoxl Junior lid WMRindex: 4 OTindex: 16
|
ik heb ze zowat allemaal PS2 Wii Xbox 360 psp DS maar favo blijft de computer |
|
Quote knalkop: slechte service van sony? net alsof microsoft betere service heeft, als je ps3 kapot is krijg je gewoon een nieuwe en bij xbox ook.... ik ben echte ps3 gamer heb ook wel is op 360 gespeelt bij vrienden maar ps3 is veel beter haha sony doet heel moeilijk over hun garantie... lees de intenret forums maar eens na de laatste tijd gaan heel veel blu ray lasers naar de kloten.. zelfs nog op kassa geweest dat de klantenservice zo slecht is enz |
|
sjordy
|
sony zijn klante service is helemaal top man. ik had eens een ps2 die kapot was gegaan ik bel ze op 4 dagen later kwamen ze een splinternieuwe afbrengen, mijn kapotte ingeleverd 80 gulden betaalt en ik kon weer gamen.. sony zijn support is veel beter dan de microsoft. microsoft is een grote uitmelkerij. laffe ideeën stelend bedrijf. sony is veel beter in alle opzichten en de 360 kan daar gewoon niet tegenop. de 360 moet updates en updates en onderdeel vervangingen hebben om ook maar aan de ps3 te kunnen tippen. en ze gaan egt supper snel kapot. ik heb nu mijn ps3 anderhalf jaar en er is nog niets aan kapot gegaan helemaal niets,. ik heb de 60 gig versie waarbij ik mijn ps2 spelle ook kan spele en hij is nog steeds helemaal heel. sony heeft de beste exclusives little big planet, metal gear solid. (ze hadden ace combat, dat is wel 1 groot verlies) maarja die heeft microsoft van sony moeten kopen omdat ze zelf geen fatsoenlijke straaljager game kunnen laten maken. enuu halo is CRAP game, totaal niet inhoudelijk. gears of war is zelfs nog slechtere game. het enigste spel waarvoor ik een xbox zou willen KRIJGEN niet kopen. is fable 2,.. maarja die speel ik wel op mijn computer en owja over de opslagruimte van xdoos of ps3 moet je niet gaan praten want die zijn BEIDE uit te breiden heel gemakkelijk. ps3 is op elke terrein beter dan de xdoos. vooral de controllers zijn zoveeeeeeel fijner. en de xdoos controllers zijn zoooow nageaapt van de ps3,. kijk nou is naar die knopjes wtf.. ps3 is veel krachtiger en veelzijdiger had netzoals de xbox kinder probleempjes. maar als je kijkt naar de verkoop cijfers gaat die de xdoos egt makkelijk in halen hun verkoop curve is stuk steiler. (xdoos is al langer op de markt, dus je kunt niet kijken wie of wat er meer verkocht heeft dat kan gewoon niet) |
|
ehm je kan wel kijken naar de verkoopcijfers per maand bijv vgchartz |
|
Bliep Actief lid WMRindex: 75 OTindex: 75
|
Ik heb een xbox360, heerlijk dat je online kan spelen en lekker met mensen kan praten via dat ding, werkt gewoon goed. Service is ook prima. Ps is echt niet mijn ding, niet qua games plus dat dat kreng echt vaak stuk gaat. (bij de ps2 moest je echt geen stoner zijn, kon het beesje niet tegen ) Wii is gewoon niet mijn ding, ik denk dat ik daar binnen een week op uitgekeken ben. |
|
eM!nence Senior lid WMRindex: 822 OTindex: 112 Wnplts: Amsterdam
|
Allereerst: First Person Shooters (FPS), duidelijk PC. Verder als ik tussen de consoles moet kiezen. Overduidelijk PS3 Heb em naast me staan ook natuurlijk |
|
danielovic Junior lid WMRindex: 11 OTindex: 2 Wnplts: Diem S |
Ik heb zelf de Nintendo WII,en zo slecht is het niet hoor. De graphics zijn alleen wat minder vergeleken de ps3 en xbox360. Wel vind ik dat niet elk spel geschikt is voor de WII. Zoals de eM!nence aangaf zijn First Person Shooters het best op de Personel Computer. Ook vind ik WII Sports niet al te geweldig, maar dat kun je verwachten van een spel dat je standaard bij een console krijgt. Maar spellen zoals FIFA 08, FIFA 09, Bully(op ps3/xbox Canis Cahn2/Kanis Kahn2 genoemd)en games voor de WII balance board zijn gewoon uitstekend voor de WII en spellen van die kwaliteit moeten ze vooral blijven uitbrengen.
|
|
Shinki Erelid
WMRindex: 684 OTindex: 4.227
|
Die controller van de xbox ligt lekker in hand. Verder doen jullie alsof een Xbox live gold abonnement goud geld kost (lol ), het kost maar 5 eurie per maand en 60 voor een jaar. En zoals eeebiertje zegt: Het netwerk is veel stabieler dan de ps3. Een paar vrienden van mij konden elkaar niet uitnodigen voor een spel door een op andere bug. Verder heeft de Xbox een welkomsfilmpje :3 |
|