hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

[1]

nas vraag

07-01-09 14:38:04 - Quote! - @eehbiertje
eehbiertje
Senior lid

WMRindex: 909
OTindex: 51
Wnplts: westerlee
T
hoi ik heb een tijdje geleden een NAS gekocht *netwerk storage*
maar wil die graag een static ip geven in een dhcp netwerk...

zal mijn config even uitleggen..

modem/router >> router=switch >> nas+switch >> wifi en 2x lan naar pc >> wifi versterker

nou heb ik dus mijn modem ingesteld als router voor de handigheid die staat op 1.1 switch op 1.2 nu wil ik dus die nas op .4 en de wifiversterker op .3

probleem is nu dus dat de versterker en de nas continu wisselen van ip (als ze uitgaan of gerest worden) hoe kan ik zorgen dat ik toch dhcp hou voor de laptops en andere draadloze zooi (xbox wii enz) en tegelijk de gewone objecten een static ip geef...

13-01-09 08:47:11 - Quote! - @Pixeltje
Pixeltje
Erelid

WMRindex: 831
OTindex: 1.008
S
Je kunt (als je aan ADSL-modem hebt) in je modem aangeven welke apparaten welk IP adres toegedeeld moeten krijgen.

In kabelmodems (voor zover ik weet) is dat niet mogelijk. Mijn kabelmodem is afgeschermd, daar kan ik niet in. Ik heb een aparte router die ik kan vertellen wat hij moet doen met IP adressen.

Ook kun je waarschijnlijk tegen je NAS wel zeggen dat hij een static IP moet aanhouden, zonder dat je daarvoor met je modem hoeft te klooien.

(ik ga er even vanuit dat je modem hier de leases uitdeelt, en je geen aparte router NA je modem hebt staan die dat doet.)

14-01-09 12:00:41 - Quote! - @eehbiertje
eehbiertje
Senior lid

WMRindex: 909
OTindex: 51
Wnplts: westerlee
T
nee heb van die router een switch gemaakt en de router zelf zit in het modem...

vroeger was er 1 of andere instalateur die zei dat we een router nodig hadden terwijl die al in het modem zat maargoed..

ben er al uit heb ze dus wel via het menu zelf een static ip gegeven...

maar was vergeten de dhcp lease na de statics te zetten... aangezien ik ipconflicten kreeg 8O op de 1 of andere manier

14-01-09 17:36:21 - Quote! - @Kristel
Kristel
Oudgediende

WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
Ik heb dat ook gehad maar weet niet meer hoe het toen opgelost is.
In iedergeval met een extra rekening :P
dat weet ik nog wel
:D

14-01-09 17:45:17 - Quote! - @Sjaak
Sjaak
Moderator

WMRindex: 21.413
OTindex: 55.346
Als die NAS als netwerk-machine een DHCP-adres krijgt, dan boeit het toch niet welk adres dat is? Als je hem kunt vinden onder zijn hostname, dan ben je toch geholpen?

\nasje \share koppelen en klaar is kees. (de backslashes hebben hier een totaal eigen leven. :P)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven